css baggrund ?
Fra : mogens

Dato : 27-03-01 20:47

jeg roder lidt med css og det virker perfekt med tekst -
MEN
kan man få det til at virke med et bagrundsbilled som er centreret og Fixed
?
Jeg bruger Visual Page 2 - hvor man kan lave css - der står noget med
bagrund men det gælder kun i tabeller.
nogen der kan hjælpe mig. ?!??!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-01 21:54

Tue, 27 Mar 2001 21:47:19 +0200, skrev "mogens" <rhbhnews@email.com>:

>Jeg bruger Visual Page 2 - hvor man kan lave css - der står noget med
>bagrund men det gælder kun i tabeller.

Prøv at kigge på min hjemmeside (se signatur) under
webdesignhjælp/baggrunde, der er flere eksempler, bl.a. det af dig
ønskede på side 4.

<head>
<!--
body {
background:green center center no-repeat fixed;
background-image: url(smiley.gif)
   }
-->
</head>

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : mogens

Dato : 27-03-01 22:20

hvor skal jeg ligge bagrundsbilledet ?
vil godt have den her

www.navn.dk/mappe/gif/bagrundsbilled.gif

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-03-01 22:26

Tue, 27 Mar 2001 23:19:44 +0200, skrev "mogens" <rhbhnews@email.com>:

>hvor skal jeg ligge bagrundsbilledet ?

Det er for så vidt ligegyldigt, bare stien er rigtig i forhold til
htmlfilens placering.

Men du kan jo bare skrive den fulde url, så virker det bare ikke
lokalt.

>vil godt have den her
>
>www.navn.dk/mappe/gif/bagrundsbilled.gif

Enten
background-image: url(http://www.navn.dk/mappe/gif/bagrundsbilled.gif)
(husk http://).

eller
background-image: url(mappe/gif/bagrundsbilled.gif)

Ligger html-filen også i mappe, så skal det ikke med.

med venlig hilsen
Knud

Fra : RAS

Dato : 29-03-01 15:17

hvad er fidusen ved dette?
hvis jeg en dag vil have mit baggrund billed i øverste venstre hjørne ,skal
jeg vel rette alle mine html sider alligevel ? eller har jeg helt
misforstået?

hvad hvis jeg fjerner min bagrunds gif - virker det så ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-01 16:31

Thu, 29 Mar 2001 16:16:55 +0200, skrev "RAS" <rhbhnews@email.com>:

> [...]
>misforstået?
>
>hvad hvis jeg fjerner min bagrunds gif - virker det så ?

Jeg forstår ikke rigtig, hvad du mener, måske p.gr.a. din dårlige
quotning, læs min signatur og
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>.

Hvis du bruger style sheet og vil kunne ændre det nemt, så brug et
eksternt stylesheet og link til det, så kan du nemt lave ændringer der
gælder for alle sider.

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 24.03.2001

Fra : mogens

Dato : 29-03-01 20:56

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-01 21:48

Thu, 29 Mar 2001 21:55:48 +0200, skrev "mogens" <rhbhnews@email.com>:

> [...]

I head indsætter du
<link REL="STYLESHEET" HREF="index.css" TYPE="text/css">

Href= er linket til en ekstern style sheet, kan hedde hvad det skal
være, skal blot ende på .css

I notepad skriver du så dine css-tags og gemmer så filen som
etellerandet.css

Heri skriver du så de forskellige ting, som du ønsker skal formateres
med css.

Du kan jo evt. hente http://smedeparken.mobilixnet.dk/index.css , åbne
den med Notepad og se hvordan den ser ud.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Ghashûl

Dato : 02-04-01 20:20

On Thu, 29 Mar 2001 22:48:03 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>I notepad skriver du så dine css-tags og gemmer så filen som
>etellerandet.css

Det virker nu også fint med style.css.php jvf. tråd i anden gruppe ;)

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-01 01:40

Mon, 02 Apr 2001 21:20:04 +0200, skrev Ghashûl
<look@my-sig.ghashul.dk>:

>Det virker nu også fint med style.css.php jvf. tråd i anden gruppe ;)

- men vel kun, hvis der bruges php i forvejen eller man har adgang til
det.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Ghashûl

Dato : 03-04-01 05:56

On Tue, 03 Apr 2001 02:39:59 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>- men vel kun, hvis der bruges php i forvejen eller man har adgang til
>det.
>
>med venlig hilsen
>Knud

Mnjaeh...
Den har jo virket hos mig også før jeg indsatte en content-type
header.

Fra : mogens

Dato : 29-03-01 15:19

hvad er fidusen ved dette?