Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A60 og dansk manual?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-05-03 17:49

Hejsa

Jeg har lige købt et A60, og til min store forundring er det ingen dansk
manual med. Han sagde det godt nok inde i butikken, men først efter vi havde
bestemt os og skulle til at betale. Nu har jeg så kigget ved andre
forhandlere og hos Canon, og der står, at der er dansk manual med, men
hvorfor har vi så ikke fået en med?

mvh Frank

Fra : Schmidt

Dato : 26-05-03 17:53

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> bestemt os og skulle til at betale. Nu har jeg så kigget ved andre
> forhandlere og hos Canon, og der står, at der er dansk manual med, men

Hvis du har købt det i Danmark, skal der følge en dansk manual med. Så tag
fat i butikken igen og få dem til at skaffe den.

Thomas

Fra : Dag Stinus

Dato : 26-05-03 21:20

"Schmidt" <sdsad.wew@wdsd.us> wrote in message:

> Hvis du har købt det i Danmark, skal der følge en dansk manual med. Så tag
> fat i butikken igen og få dem til at skaffe den.

En del fotobutikker parallelimporterer fotografiapparater uden om de dansk
importører og så er man ikke sikker på den danske brugsanvisning - eller at
fabriksgarantien dækker reparation i Danmark.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Schmidt

Dato : 26-05-03 22:03

"Dag Stinus" <dag@REMOVEstinus.dk> wrote in message
> [...]
at
> fabriksgarantien dækker reparation i Danmark.

Ja, det er bare dejligt... men ifølge en afgørelse fra forbrugerombudsmanden
skal der som udgangspunkt følge en dansk brugsanvisning med til visse typer
af produkter (såsom videobåndoptager, lamper osv.) - og jeg er temmelig
sikker på at et digitalt kamera falder i samme kategori.

Derfor ville jeg kræve en dansk brugsanvisning eller pengene tilbage.

Thomas

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 26-05-03 23:28

On Mon, 26 May 2003 23:03:22 +0200, Schmidt wrote:

> [...]
> af produkter (såsom videobåndoptager, lamper osv.) - og jeg er temmelig
> sikker på at et digitalt kamera falder i samme kategori.

Nope. Der skal være en manual på et letforståeligt nordisk sprog. Norsk
eller svensk er godt nok.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Schmidt

Dato : 26-05-03 23:59

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
> On Mon, 26 May 2003 23:03:22 +0200, Schmidt wrote:
>
> Nope. Der skal være en manual på et letforståeligt nordisk sprog. Norsk
> eller svensk er godt nok.

Ja, det er korrekt. Norsk eller svensk kan også gør det.

Thomas

Fra : xylo

Dato : 27-05-03 12:15

Jeg har også købt et A60 med Tysk manual, men opdagede senere at det var
oplyst på deres hjemmeside hvor jeg købte den. Der stod at der IKKE fulgte
dansk manual med. Og hvis man inden køb bliver oplyst om dette som i Frank's
tilfælde så gælder reglen vel ikke. Jeg er ikke jurist, men tror ikke det er
værd at køre en retssag på. Jeg overvejer lidt at oversætte den Engelske som
findes på nettet i PDF til Dansk

Søren.