Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
De er sgu svært at vælge. Canon A70 vs. So~
Fra : Flare

Dato : 26-05-03 16:26

Det koster ca. det samme 2800.

Jeg fornemmer nedenståender: Nogle der kan be-afkræfte det?

A70
flere indstillings muligeder

P72
Lidt bedre billedekvalitet
Perfekt menusystem
måske for få indstillingsmuliger
Længere batterilevetid.

Jeg hælder mest til P72, men er bange for at jeg bliver træt af ikke at have
manuel indstilling. Er det nogen man bruger meget på et digitalt kamera?

Håber på lidt tilbage meldninger på net disse 2 kameraer.

Mvh
Anders

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 26-05-03 18:05

> Jeg hælder mest til P72, men er bange for at jeg bliver træt af ikke at have
> manuel indstilling. Er det nogen man bruger meget på et digitalt kamera?
>
> Håber på lidt tilbage meldninger på net disse 2 kameraer.

Det er jo altid sjovt at have nogle indstillinger at lege med... men det
afgørende punkt for mig vil være om P72 bruger sonys eget 'Memory-Stick'
eller et mere normalt format (CF). Det vil jo være lidt ærgeligt at være
stavnsbundet til sony (fordi man har købet 2-3 kort/sticks) hvis man
om nogle år hellere vil købe et andet mærke...

Hvis jeg skulle købe et kamera idag (men jeg venter nok et halvt års
tid), ville jeg vælge Canon A70 eller S30.

Mvh.
Thomas

Fra : Flare

Dato : 26-05-03 19:43

> [...]
> stavnsbundet til sony (fordi man har købet 2-3 kort/sticks) hvis man
> om nogle år hellere vil købe et andet mærke...

Ja det er jo også en pointe at tage med. Men jeg har lige fundet ud af at
man selv skal ud og inverstere i NiMe batterier, da der kun er alkaline bats
med.
Så den sammlede pris for kammeraet og et 128 Mb kort, vil være ca. det
samme.

Synes bare at Sony´en virker mere "lækker". Er der nogen der har et af disse
kameraer? Er A70 til at bruge. Jeg mener er det besværligt at brige de
manuelle indstillinger eller har de fundet et godt system?

Nu havde jeg lige besluttet mog for at købe, lol så kan jeg sgu ikke
bestemme mig.

Anders

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 26-05-03 21:47

Uden at kende noget til hverken sony'en eller a70'eren, ville jeg personligt
foretrække de manuelle indstillingsmuligheder. For selv om man måske ikke
får brug for dem det første stykke tid, er det rart at have et kamera man
kan vokse med, som fotograf. Og i øvrigt kan jeg ikke forestille mig at der
ikke er automatiske programmer med i a70'eren. Den får også tit rosende ord
med på vejen her i gruppen.

Sune

Fra : Flare

Dato : 26-05-03 23:35

Har lige sammenligenet A70 med P72 på
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/CDISPLAY.HTM

Synes der er et hvidt skær over alle A70's billeder. Plus prøv at se på
huset (mursten) og træerne. P72 er da LANGT skarpere, plus at der er mere
liv i farverne.

Er der nogen der kommer med det samme antagelser når i ser billederne?

Mvh
Anders

Fra : xylo

Dato : 27-05-03 12:27

Hvis man kigger på planter foran huset så er de langt skarpere og detaljeret
på A70.
Men jeg vil give dig ret i angående murstenene. Så er spørgsmålet bare,
hvilket billede giver det bedste helheds indtryk ?. Desuden skal du tænke på
at du sikkert aldrig kommer til at tage netop det billede

Søren.

Fra : Flare

Dato : 27-05-03 20:48

> Hvis man kigger på planter foran huset så er de langt skarpere og
detaljeret
> på A70.

Det har du faktisk ret i. Det er sikekrt et fucuseringsspørgsmpl mere end
tegn på dårlig / god optik el. CCD.

Mit valg faldt på A70. Nu kan jeg bare se at der som sædvanlig ikke er nogen
der har det når man vil have det.

Anders

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-05-03 23:15

On Tue, 27 May 2003 21:48:24 +0200, "Flare" <anders@pings.dk> wrote:

>Mit valg faldt på A70. Nu kan jeg bare se at der som sædvanlig ikke er nogen
>der har det når man vil have det.

Jeg ringede rundt et par steder da jeg skulle have det i lørdags. Flere
havde udsolgt og meldte store ventelister. Platan Foto havde det på
lager så jeg bare kunne komme forbi og hente det. Platan Foto ligger
inde på Frederiksberg.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Flare

Dato : 28-05-03 00:43

> [...]
> havde udsolgt og meldte store ventelister. Platan Foto havde det på
> lager så jeg bare kunne komme forbi og hente det. Platan Foto ligger

Ja der er jo lidt langt fra Århus ;). Hvad var butiksprisen for det? 3.000 ?

Nu hr jeg stået i kø for at få en ACER al732 i over en måned. Hvis showet
skal til at gentage sig med A70 begydner jeg at tude. Ufatteligt man ikke
kan få LOV til at bruge sine penge i Danmark, når man nu så gerne
vil....hmmmm

(Nogen der ved om der er en butik i Åhus der har det?) Max omkring 3K

Mvh
Anders

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-05-03 08:22

> (Nogen der ved om der er en butik i Åhus der har det?) Max omkring 3K

Vi købte et A60 hos skt. Pouls i mandags, og de havde også et A70 på hylden.
Jeg ved ikke, hvad det koster, men vi gav 2500,- for A60'eren, og det koster
ca. 2300,- på edbpriser og 2800-3000,- andre steder. Der fulgte dog ingen
dansk manual med.

mvh Frank

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-05-03 11:55

On Wed, 28 May 2003 01:42:56 +0200, "Flare" <anders@pings.dk> wrote:

>Ja der er jo lidt langt fra Århus ;). Hvad var butiksprisen for det? 3.000 ?

Det er jo det :)
Det kostede 2915,-

Under alle omstændigheder understreger det at der er meget stor forskel
fra forretning til forretning. Den ene havde en venteliste på 70
mennesker, den anden havde dem på lager.

Fra : Streetteam

Dato : 28-05-03 13:42

Jeg har et a70

Der er en auto funktion så du ikke behøves at lave andet end at skyde
billedet, men har du lyst så kan du lege med alle de sjove funktioner (ca.
100 siders dansk manual der beskriver hvad man kan)

Der er en japansk hjemmeside med billeder taget det samme sted/tid med
forskellige kameraer, der kan man bedømme kvaliteten (jeg kan ikke huske
adressen men nogle her i gruppen kan nok give den )

Mvh Streetteam