Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kinox kamera fra neto
Fra : Jørgen Skov Nielsen

Dato : 26-05-03 11:15

Hej med jer alle
Jeg læste lige, at neto har tilbud på et kinox kamera, er disse kameraer
gode nok, her har i specifikationerne.

Specs

1,5" Tft monitor
3 millioner pixel
Panasonic CCD sensor, mulighed for interpolering op til 5 millioner pixel.
3 x optisk zoom,
3 x adz trinløs
digital zoom

16 MB indbygget hukommelse, slot til SD kort, 3 blitz-funktioner,
rødøje reduktion, glas objektiv med autofokus, videoklip med lyd,
indbygget mikrofon og højttaler.
Jeg skal hovedsagelig bruge det til at tage fest billeder og andre sjove
billeder til min hjemmeside.
Håber på nogle gode svar
Mange hilsner fra
Jørgen
hjemmeside:
www.noeyes.dk

Fra : Per Jefsen

Dato : 26-05-03 11:19

> Håber på nogle gode svar

Så tag og læs et døgns tid tilbage i gruppen.

Per Jefsen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 26-05-03 11:26

Per Jefsen <jeff@daimi.au.dk> wrote:

> Så tag og læs et døgns tid tilbage i gruppen.

Et par dage er nok mere passende. Men ja, kameraet har været behandlet
herinde.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-05-03 17:00

"Rune B. Broberg" skrev i en meddelelse
> Et par dage er nok mere passende. Men ja, kameraet har været behandlet
> herinde.

Et døgn var nu meget tæt på - kun 2 timer galt.

Det blev behandlet i går ved 10-tiden....

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 26-05-03 21:59

Jan Vestergaard <jan@nomailjve.dk> wrote:

> Et døgn var nu meget tæt på - kun 2 timer galt.
>
> Det blev behandlet i går ved 10-tiden....

Og sidste torsdag. :)

Fra : Sune Trudslev

Dato : 26-05-03 17:40

Hej Jørgen,

"Jørgen Skov Nielsen" <jsn@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3ed1e93a$0$97156$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Jeg læste lige, at neto har tilbud på et kinox kamera, er disse kameraer
> gode nok, her har i specifikationerne.
Jeg har købt et og taget et par test billeder så kan alle jo selv tage
stilling.

Jeg må sige at jeg er meget imponeret. Jeg er opgraderet fra et 1.2
mega pixel kamera, og det kan da godt være at det er al den ekstra
opløsning der gør det.

Jeg kan ikke kalde mig selv nogen form for ekspert, og bruger bare mit
kamera til at tage billeder af familien.

Jeg er taget et billede som jeg mener skulle sætte jpg kompressionen
på en grim prøve, og jeg synes nu at resultatet er udemærket.

Lad mig høre hvad I synes.

Mvh.

Sune Trudslev
http://www.tanis.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-05-03 20:55

"Sune Trudslev" <sune.trudslev@tanis.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er taget et billede som jeg mener skulle sætte jpg kompressionen
> på en grim prøve, og jeg synes nu at resultatet er udemærket.

Hej Sune
Selvfølgelig kommer det an på dine krav til et kamera og dets billeder.
Men jeg vil dog råde dig fra at bruge både den høje komprimering og
interpoleringen; begge har til fælles at de flere steder i billedet får
farverne til at bløde ud - se f.eks. taget (tror jeg det er) på sandkassen.
Ligedledes fælles er en væsentlig forøgelse af støjen i billedet - her er
interpoleringen dog klart værst.
Desværre er billedet i høj opløsning/lav komprimering heller ikke fri for
støj - prøv f.eks. at tage et billede af en blå himmel eller lignende stor,
ensfarvet, lys flade.
Zoom godt ind på det i f.eks. Photoshop, så kan du se hvor grumset sådan en
himmel bliver og altså bedømme omfanget af "skaden". Ikke at jeg mener det
er ubrugeligt - blot at jeg selv helst vil have noget bedre. Og der må jeg
blande mig i koret: Canon A60 er bedre end dette, trods at det kun er 2
Mpix. A70 i 3 Mpix er endnu bedre - hvis du skal bruge meget mere
forstørrelse end A4. Og efter nu at have hentet ca 1 Gb (!) testfoto af
mange forskellige digicams må jeg sige at de to Canon-modeller overbeviser -
især når man også ser på pris/ydelse/muligheder. Ingen andre kan pt levere
noget konkurrencedygtigt til den pris !
Men Kinox'en er jo sådan set fin nok til ganske gode billeder på skærmen
samt print i 10x15 og måske 13x18. Forevisning på en TV-skærm vil osse være
flot.
Og det er jo det, du vil bruge det til - så er prisen jo osse ganske ok.
Men billed-kvaliteten minder i høj grad om det, jeg har set fra Medion.....

Forresten legede jeg lidt med dit billed - hvis du har Photoshop eller et
tilsvarende program, så prøv at justeret lys/kontrast - helst via Levels
(IKKE auto-Levels -det ødelægger ethvert foto !). Du får let noget mere
knald i sådan et billed ved at give det lidt mere sommer-lys og lidt klarere
sommer-farver. Men husk nu ikke at overdrive - og ikke at gøre det på de
originale filer. Du kan nemlig aldrig lave en undoo efter at have gemt
billedet...

Go' fornøjelse !

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Sune Trudslev

Dato : 26-05-03 17:42

Ups! Linket smuttede lige:

http://www.tanis.dk/kinox

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-05-03 18:07

det er da fint nok, men personligt ville jeg hellere give 800 kr mere og så
få et canon A60, mange manuelle indstillinger, en bedre støj algoritme, og
skarpere billeder

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Lars Hjortø

Dato : 26-05-03 18:50

Hejsa.

Jeg synes da ikke de tre billeder er specielt gode. Græsset virker grumset
og der er ikke meget dybde i. Billedet er naturligvis set i fuld størrelse,
altså zoomet ud så man kan se hele billedet på en gang. Er det mig der er
galt afmarcheret eller burde man kunne forvente lidt bedre kvalitet fra
sådan et kamera?

--
Venlig hilsen Lars.

Fjern nospam fra min mail-adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 26-05-03 19:01

Sikke noget vrøvl jeg skrev. Billedet er i normal størrelse så man IKKE kan
se hele billedet på en gang.

Fra : klander

Dato : 26-05-03 20:00

> [...]
> altså zoomet ud så man kan se hele billedet på en gang. Er det mig der er
> galt afmarcheret eller burde man kunne forvente lidt bedre kvalitet fra

Jeg vil give dig ret Lars, Selv mit halvgamle Canon A40 laver bedre billeder
i mellemste
opløsning.
Man skal ikke lade sig forblænde af de 3 millioner pixel eller 4 millioner
pixel de billige kameraer
der sælges i div butikker.
Der også noget der hedder optik som er ligeså vigtig, og der er Canon blandt
de førende.

Kurt

Fra : Lars Hjortø

Dato : 26-05-03 20:28

"klander" <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pixel de billige kameraer
> der sælges i div butikker.
> Der også noget der hedder optik som er ligeså vigtig, og der er Canon

Jeg har selv tænt mig at købe enten Canon A60/70 eller Nikon Coolpix
2100/3100. Efterhånden hælder jeg mere og mere til Nikon pga. diverse test
og hvad der er skrevet om det her. Men lige meget om jeg køber det ene eller
det andet tror jeg nu jeg vil blive godt tilfreds.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-05-03 10:49

sune.trudslev@tanis.dk (Sune Trudslev) skrev:
>Ups! Linket smuttede lige:
>
>http://www.tanis.dk/kinox
Bruger kameraret al strømmen fra batteriet i løbet af 5-10min?
Min chef har nemlig lige købt et, og det bruger al strømmen i
løbet af 5-10min!!!!
Kan det virkelige passe?

Mvh Jesper

Fra : Michael Olsen

Dato : 26-05-03 20:56

"Jørgen Skov Nielsen" <jsn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 16 MB indbygget hukommelse, slot til SD kort, 3 blitz-funktioner,
> rødøje reduktion, glas objektiv med autofokus, videoklip med lyd,

Det ligner denne her.
Har lige selv købt en.
Ikke samme kvalitet som f.eks Olympus ell. Kanon, men pris og kvalitet
hænger jo sammen.

<http://www.trust.com/home/default.htm?viewpage=products/productpics.htm%3Fa
rtnr%3D13610>

Hilsen
Michael.

Fra : Thomas Munk

Dato : 26-05-03 22:08

> [...]
> 3 millioner pixel
> Panasonic CCD sensor, mulighed for interpolering op til 5 millioner pixel.

Er "trinløs digital zoom" en gang reklame-ord uden indhold eller er der på
en eller anden måde noget om snakken? F.eks. at man glidende interpolerer
midten af billedet op, uden at måle i de sædvanlige 1x, 2x, osv.?

Fra : xylo

Dato : 27-05-03 23:28

"Thomas Munk" <spam@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse

> Er "trinløs digital zoom" en gang reklame-ord uden indhold eller er der på
> en eller anden måde noget om snakken? F.eks. at man glidende interpolerer
> midten af billedet op, uden at måle i de sædvanlige 1x, 2x, osv.?

Helt trinløs er det vel aldrig, og om trinene er 1, 2, 3 eller 1.1, 1.2, 1.3
kan jeg ikke se skulle have nogen betydning for kvaliteten. Den eneste
betydning det har er hvor meget man forstørrer billedet ad gangen.
Det der har betydning for kvaliteten er algoritmen til interpolering, måske
har de har fundet noget nyt, men jeg tvivler på det.

Søren.