Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket program
Fra : BT

Dato : 25-05-03 21:30

Hos os bruger vi vores digitalkammera rigtig meget.

Men en ting vi mangler, er et program som kan få billederne til at se gamle
ud.
Forstået på den måde, at de blive "brunlige" istedet for sort/hvid.

Vi har allerede KODAK picture software, men det er ikke et program som jeg
synes særligt meget om.

Er der nogen der kan anbefale et godt program, som ikke er alt svær at
bruge,
som kan klare dette?

MVH

Brian

Fra : Per Jefsen

Dato : 25-05-03 21:41

> Men en ting vi mangler, er et program som kan få billederne til at se
> gamle
> ud.
> Forstået på den måde, at de blive "brunlige" istedet for sort/hvid.

Du efterlyser nok "sepia" looket. Et hvert editeringsprogram med
Hue/Saturation/Lightness mulighed kan lave dine billeder om til sepia.
Start med at lave det sort/hvidt, og vælg HSL adjustment. Om muligt, tænd
for "colorize" (fx i Photoshop), gi det en 25 stykker i Hue, og skru op for
saturation til du har den rette effekt.

Mvh

Per

Fra : BT

Dato : 26-05-03 15:08

> [...]
> Start med at lave det sort/hvidt, og vælg HSL adjustment. Om muligt, tænd
> for "colorize" (fx i Photoshop), gi det en 25 stykker i Hue, og skru op

Hej Per..

Selvom det ikke lige var det jeg efterlyste, har din korte vejledning
hjulpet mig en del.

Og så sparer jeg også installation af flere programmer end højst
nødvindigt..

Endnu engang, mange tak..

Brian

Fra : Per M

Dato : 26-05-03 07:40

Hej
Hvis I har Photoshop, kan man få en plugin, der hedder "Aged Film". Den er
helt fantastisk til at lave, det I efterlyser.Så vidt jeg husker, hedder
firmaet DigiEffects.

mvh
Per M (fjern "fjernedette")