Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dagens blled
Fra : max

Dato : 25-05-03 19:53

dk.binaer "I love you"
news:5g8Aa.15535$YZ6.541694@news010.worldonline.dk
-max-

Fra : Thomas H.

Dato : 25-05-03 20:30

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Ci8Aa.15536$YZ6.541957@news010.worldonline.dk...
> dk.binaer "I love you"
> news:5g8Aa.15535$YZ6.541694@news010.worldonline.dk
> -max-

Hvad er din blænde og lukketid på det billede der ?

/Thomas H.

Fra : max

Dato : 25-05-03 20:42

> Hvad er din blænde og lukketid på det billede der ?
>
> /Thomas H.

1/2000 / bl 5,6 / 400ISO / ca.300mm
-max-

Fra : Thomas H.

Dato : 25-05-03 20:50

> 1/2000 / bl 5,6 / 400ISO / ca.300mm
> -max-

Tak for det hurtige svar..

/Thomas H.

Fra : Schmidt

Dato : 25-05-03 21:28

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> 1/2000 / bl 5,6 / 400ISO / ca.300mm
> -max-

Hej max,

Hvorfor bruger du ISO 400 til sådan et billede?

Så vidt jeg kan se er der flot solskin - og så ville jeg nok vælge ISO 50
eller 100.

Thomas

Fra : max

Dato : 25-05-03 21:34

> [...]
>
> Hvorfor bruger du ISO 400 til sådan et billede?
>
> Så vidt jeg kan se er der flot solskin - og så ville jeg nok vælge ISO 50

Hehe, Thomas du har ret det er ikke så smart, jeg glemte det,
fik retter det senere, til 100, som vidst er bundgrænsen..
Du ser sku også alle fejlene, hva.. -max-

Fra : *gavtyven*

Dato : 25-05-03 21:40

"> Hvorfor bruger du ISO 400 til sådan et billede?

> Så vidt jeg kan se er der flot solskin - og så ville jeg nok vælge ISO 50
> eller 100.

Jeg er ikke proff.
Hvad er forskelden på 50 og 100 eller 400 ISO ???

Fra : Schmidt

Dato : 25-05-03 22:03

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> wrote in message

> Jeg er ikke proff.
> Hvad er forskelden på 50 og 100 eller 400 ISO ???

Jo højere ISO tal desto mere lysfølsom og grovkornet er filmen (indstilling
af chipen i digicam). I solskin kan man sagtens anvende ISO 100 og muligvis
50 alt efter film eller kamera.

Juleaften med lys i træet osv. vælger man så i den anden ende af skalaen...
ISO 400 eller 800 for at fange så meget af det sparsomme lys om muligt.

Thomas

Fra : *gavtyven*

Dato : 26-05-03 15:40

ISO ???

> [...]
skalaen...
> ISO 400 eller 800 for at fange så meget af det sparsomme lys om muligt.

Nåå ok... Nu har jeg et Digital kamera Canon Ixus 400
Men der kan jeg jo også stille den ml de forsk. ISO
Jeg har min til at stå på 50