Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Max 4000,- og lidt spørgsmål
Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 14:24

Jeg kan se der er en masse tråde vedr. valg af digicam. men jeg vil
alligevel spørge om lidt hjælp.

Jeg vil bruge 4000,- på et digicam. og har lidt krav.
Det skal selvfølgelig tage gode billeder.
Min. 2megapixel og gerne mere.
Min 3x optisk zoom og gerne mere. Digital zoom er jeg ligeglad med.
Lavt strømforbrug eller speciale batterier hvis det fås.

Jeg ved dog ikke helt om det er de rigtige ting jeg ser efter så gode råd
til hvad jeg skal se efter og forslag til kamera modtages gerne.

Jeg har set lidt på følgende.....

Fujifilm FinePix S304 4000,- i kvik foto http://www.fujifilm.dk/digi.php
+
Det har hvidbalance indstilling m.m. men jeg ved ikke om det måske er en
tand for besværligt at tage billeder med, eller måske kan det sættes på auto
når det skal gå stærkt. Jeg har ikke den store fotograf, men her er da
muligheder for at indstille det ordentligt hvis man ønsker det. Om det er
for stort skal jeg lige se på i butikken.
6x optisk zoom
-
Det bruger XD card som jo koster liiiidt mere end andre kort.
Måske er det for stort, men det må jeg se på i butikken.

Casio QVR4 4000,- på edbpriser http://www.casio-europe.com/euro/dc/qvr4/
+ 4.0 megapixels

Mvh
Kenny

Fra : den glade dreng

Dato : 25-05-03 14:26

..

> Jeg vil bruge 4000,- på et digicam. og har lidt krav.
> Det skal selvfølgelig tage gode billeder.

kvaliteten af billederne afhænger af personen der trykker på
udløseren

Vh

Per

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 14:34

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> kvaliteten af billederne afhænger af personen der trykker på
> udløseren

Ja det er klart, men mit gamle HP215 tager billeder i skod kvalitet.
Jeg tænker selvfølgelig på at billederne skal være skarpe, farve dybten skal
være god osv.

Kenny

Fra : Claus Smith

Dato : 25-05-03 15:02

Hvad med Nikon Coolpix 2100 eller deres 3100 som har endnu større antal
megapixel.

Nikon Coolpix 2100 har lige vundet en test i det nye blad om digitalfoto.

Jeg bruger selv en 2100 og er rigtig godt tilfreds med denne, da den bruger
alm. AA batterier, så hvis alle mine 2000mah løber tør, så kan jeg klar det
sidste med alm. batterier.

Skriv hvis du vil vide mere om 2100 modellen.

Claus Smith

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 15:13

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Nikon Coolpix 2100 eller deres 3100 som har endnu større antal
> megapixel.

Nikon ser ok ud, men mon ikke jeg skal op i 4300
http://www.dfa-as.dk/default.asp?id=605 før det kan måle sig med de andre to
jeg har set på.

> Nikon Coolpix 2100 har lige vundet en test i det nye blad om digitalfoto.

Hvad er det for et blad. Har det en hjemmeside.

> [...]
bruger
> alm. AA batterier, så hvis alle mine 2000mah løber tør, så kan jeg klar

Ikke skidt med sådan et batteri, det bliver jo hurtigt dyrt i batteriet hvis
man bruger skærmen.

> Skriv hvis du vil vide mere om 2100 modellen.

Hvis du lidt billeder taget med det må du da godt smide nogen på min mail.

Mvh
Kenny

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 25-05-03 15:20

"Kenny Jensen" <kenny@REMOVEskydebanen.net> wrote in message

> Ikke skidt med sådan et batteri, det bliver jo hurtigt dyrt i batteriet
hvis
> man bruger skærmen.

Det er mere det, at man normalt bruger genopladelige også hvis man en dag
løber tør for strøm mens man er i Disneyland kan man købe normale nye der.

\MK

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 15:56

"Morten Klostergaard" <mgk@teraDOTdk> skrev i en meddelelse

> Det er mere det, at man normalt bruger genopladelige også hvis man en dag
> løber tør for strøm mens man er i Disneyland kan man købe normale nye der.

Ja men jeg kan se at nogen af den kan bruge både spacial batterier og
normale

Kenny

Fra : Christian Lyng

Dato : 25-05-03 15:34

> Ikke skidt med sådan et batteri, det bliver jo hurtigt dyrt i batteriet
hvis
> man bruger skærmen.

SVJV er det ikke selve LCD skærmen der trækker strøm..men CCD'en som bruger
strøm..og når LCD er tændt så skal CCD'en jo også bruges til at vise
billedet...

Chr.

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 15:57

"Christian Lyng" <christian.lyng@SLETDETTEtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> SVJV er det ikke selve LCD skærmen der trækker strøm..men CCD'en som
bruger
> strøm..og når LCD er tændt så skal CCD'en jo også bruges til at vise
> billedet...

Ok, men det bruger støm når skærmen er tændt :)

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 25-05-03 15:32

Kenny Jensen <kenny@removeskydebanen.net> wrote:
> Jeg kan se der er en masse tråde vedr. valg af digicam. men jeg vil
> alligevel spørge om lidt hjælp.

Har du faktisk læst trådene? Kameraer i denne prisklasse bliver
behandlet hele tiden.

Ellers kan du desuden kigge på http://www.photographyreview.com/ for at
få nogle andre brugeres meninger om kameraerne du tænker på...

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 15:40
Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 16:05

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse

> Har du faktisk læst trådene? Kameraer i denne prisklasse bliver
> behandlet hele tiden.

Jeg kan se tibage til 21/5 og dem har jeg læst.

> Ellers kan du desuden kigge på http://www.photographyreview.com/ for at
> få nogle andre brugeres meninger om kameraerne du tænker på...

Jeg ser om der er noget jeg kan bruge

Tak
Kenny

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 25-05-03 15:38

Hej Kenny

Mit råd er et Olympus C-4000 på 4 megapixel, 3 x optisk zoom og ud over at kunne ta' på auto, kan man også indstille alt manuelt. Sælges mange steder til omkring 4500 kr. men http://www.kamerahuset.dk/ sælger det til kanonprisen 3795 kr.

Mvh
Jørgen

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 15:51

"Jørgen Jacobsen" <jabber@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja det ser også lækkert ud
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,105380,00.asp

Har du selv et ?

Jeg må lige læse alle testne igen og finde ud af hvad jeg skal ud og se på.

Kenny

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 15:55

Et Olympus C-720/C-740 ser sku også godt ud.

Nu må i lige hjælpe lidt.

De ser jo alle lækre ud, men hvad skal man gå efter, for mig ser de meget
ens ud.

Fra : jo

Dato : 25-05-03 16:39

> Et Olympus C-720/C-740 ser sku også godt ud.
>
> Nu må i lige hjælpe lidt.
>
> De ser jo alle lækre ud, men hvad skal man gå efter, for mig ser de meget
> ens ud.
Jeg har en C-700UZ som er forløberen for ovennævnte Egentlig et godt app.
som jeg harværet tilfreds med. Lige en undtagelse og det er at søgeren ikke
er optisk men en skærm og det er sku svært i visse situationer at se hvad
man får på "filmen." Men de 10X optisk zoom er helt formidabel. Alligevel
tror jeg ikke jeg ville købe det idag.
jesper

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 21:37

"jo" <hammerfest@spamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man får på "filmen." Men de 10X optisk zoom er helt formidabel. Alligevel

Æv så bliver de to nok sorteret fra.

Jeg har lavet lidt så jeg selv kan finde rund i det på
http://www.legebarnet.dk/digicam/digicam.htm
Jeg vil lige læse alle test igen og se om jeg kan sorterer nogen af dem fra.
Jeg har en formodning om at jeg kan få Fujifilm lidt billigere, men det vil
jeg tjekke op på i morgen fordi S304 ser ud til at være et godt kamera at
læse ud fra testen af 2800.

Kenny

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-05-03 16:49

> Har du selv et ?

Jeg har et og jeg er godt tilfreds med det.
De negative sider er:
Det tager ca. 5 sekunder for det at køre linsen ud. Næste gang vil jeg have
et hvor linsen er ude med det samme (ender nok med spejlrefleks, og det er
jo nok en del dyere :)
Blitzen har det med at give røde øjne. Men det gør alle kamera næsten.. Du
kan se dig ud af det ved at måle afstanden fra blitzen og til linsen. Denne
skal gerne være over 55mm.

Hm jeg kan ikke rigtig finde mere negativt at sige lige nu.. Jeg er rigtig
glad for det, det er nemt at benytte, og man har også selv mulighed for at
indstille blænde, lukkertid og sådan noget hvis det er det man vil.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 21:42

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et og jeg er godt tilfreds med det.
> De negative sider er:
> Det tager ca. 5 sekunder for det at køre linsen ud.

Det var ikke så lidt :)

> Næste gang vil jeg have
> et hvor linsen er ude med det samme (ender nok med spejlrefleks, og det er
> jo nok en del dyere :)

Ja og en del større. Det skal ikke være for stort da det mest bare er til
fritid og ferie brug.
Jeg er ikke den store fotograf.

> Blitzen har det med at give røde øjne. Men det gør alle kamera næsten.. Du
> kan se dig ud af det ved at måle afstanden fra blitzen og til linsen.
Denne
> skal gerne være over 55mm.

Hmmmm det er jo en del på et kammera der er 77-100mm hehe

> Hm jeg kan ikke rigtig finde mere negativt at sige lige nu.. Jeg er rigtig
> glad for det, det er nemt at benytte, og man har også selv mulighed for at
> indstille blænde, lukkertid og sådan noget hvis det er det man vil.

Det lyder godt at det er valgfrit, så kan jeg lege lidt med det når der er
tid og hvem ved måske bliver jeg en dag god til det.
Og når det skal gå stærkt, ja så kan jeg bare fyre dem af.

> www.AndersH.dk
> på hjemmesiden er der lidt billeder taget med det.

Det var tæt på jeg overså det, da det bare lignede en std, signatur .
De billeder der ligger under fotogafering/galleri, er de taget uden brug af
dine ekstra linser.
Jeg synes kameraet ser lidt sort ud, også uden ekstra linser. Jeg må endnu
engang sige at jeg må ud i butikkerne og så på dem IRL

Kenny

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-05-03 21:43

> De billeder der ligger under fotogafering/galleri, er de taget uden brug
af
> dine ekstra linser.

PS: Jeg synes nemlig at kvaliteten af billederne er god.