Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med eBay Deutschland?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-05-03 11:16

Jeg har lige købt et 72 mm Hoya Pol-filter på eBay ude i Tyskmandsland
for 25 Euro = ca. 187 kr.

Det var egentlig et B+W UV jeg gik efter og indtil få minutter før
auktionen sluttede, lå jeg i top med et bud på 6 Euro, hvilket jo
ville være fantastisk billigt. Desværre var der en Fritz der i sidste
øjeblik bød (antagelig pr. robot) 11,38 Euro, så han fik det.
Ærgerligt, for jeg ville da godt have givet 12, men det fik jeg altså
ikke mulighed for at byde.

Nu venter jeg så på svar angående betaling. Sælgeren sender
Pol-filteret portofrit, men der kommer jo et betalingsgebyr fra banken
på omkring 100 kr. så vidt jeg ved.

Begge varer var nye og ind til en vis grænse (som man afgør med sig
selv), lader det til at man ind imellem kan gøre et godt køb. Er der
nogen der har nogle erfaringer?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-05-03 11:53

jeg har købt en zoom linse til min lillebror før han skulle af sted på en
jordomrejse. 100-300 mm canon 800 kr...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Martin K. R.

Dato : 25-05-03 17:03

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt et 72 mm Hoya Pol-filter på eBay ude i Tyskmandsland
> for 25 Euro = ca. 187 kr.

Tilykke
Jeg bruger selv eBay Tyskland (og USA og UK) en del.
Mange gode handler, men man skal se sig for og bruge sin fornuft (det der
allernyeste digitalkamera til den halve pris og sendt fra Rumænien ER altså
for godt til at være sandt...)
Og HUSK at indregne momsen ved køb udenfor Europa!!! Nogle sælgere på
eBay.de sender direkte fra Hong Kong og så ryger der altså lige told og moms
på!

> [...]
> øjeblik bød (antagelig pr. robot) 11,38 Euro, så han fik det.
> Ærgerligt, for jeg ville da godt have givet 12, men det fik jeg altså

Hvorfor lagde du ikke et autobud med det du var villig til at betale? Hvis
du så vandt var alt jo godt, og hvis du ikke vandt var det jo fordi det gik
for mere end du mente det var værd.

> Nu venter jeg så på svar angående betaling. Sælgeren sender
> Pol-filteret portofrit, men der kommer jo et betalingsgebyr fra banken
> på omkring 100 kr. så vidt jeg ved.

Det er ofte meget billigere at sende kontanter i en ikke-gennemsigtig
kuvert. De fleste sælgere accepterer det, selv om det ikke står på
auktionssiden (men spørg dem lige først!). Gør opmærksom på at du sender
pengene for din egen risiko. Hvis du alligevel har ferie-Euro liggende eller
har købt en større sum, er der mange penge at spare.

> Begge varer var nye og ind til en vis grænse (som man afgør med sig
> selv), lader det til at man ind imellem kan gøre et godt køb. Er der
> nogen der har nogle erfaringer?

Ja, mange gode erfaringer, og indtil videre ingen dårlige

Martin

Fra : Per M

Dato : 26-05-03 07:20

Hej Kurt
Jeg har købt en del analogt udstyr til Nikon gennem Ebay i Tyskland og
Frankrig gennem de sidste par år, og det har fungeret fint. Angående
betaling har jeg de fleste gange sendt penge kontant i en ikke-gennemsigtig
kuvert, da det er megt billigere end alle andre løsninger. Det er
selvfølgelig mere risikabelt, men når man nu lige har gjort en god handel,
er det jo ærgeligt at bruge en formue på bankoverførselsgebyrer.

mvh
Per M (fjern "fjerndette" ved direkte mail)

Fra : Ink

Dato : 26-05-03 18:01

On Mon, 26 May 2003 08:19:42 +0200, "Per M" <ondeaagefjerndette@galnet.dk>
wrote:

> [...]
>selvfølgelig mere risikabelt, men når man nu lige har gjort en god handel,
>er det jo ærgeligt at bruge en formue på bankoverførselsgebyrer.

De dersens "ikke-gennemsigtig kuverter" er det nogle specielle eller er det alm.
kuverter foret med f.eks. alufolie?
--
Henrik

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-05-03 18:40

Mon, 26 May 2003 19:00:40 +0200, skrev Ink:

>De dersens "ikke-gennemsigtig kuverter" er det nogle specielle eller er det alm.
>kuverter foret med f.eks. alufolie?

Jeg går ud fra at man bare kan lægge Eurosedler mellem et par lag
sølvpapir? Har ikke prøvet endnu.

Fra : Per M

Dato : 26-05-03 19:53

Ja, jeg må indrømme, at jeg bare foldede et rødt ark papir str. A4 omkring.
Det kan godt være, det var risikabelt, men det er da gået godt hver gang
indtil videre...

Mvh
Per M (fjern "fjerndette")