Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera hos Netto -
Fra : Gert Philipsen

Dato : 25-05-03 09:18

http://www.minreklame.dk/link.php?id=1-27-1716-300-642

Er der nogen, der kan sige noget godt eller skidt om dette - prisen taget i
betragtning?

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-05-03 09:59

det lyder meget godt, men jeg kender ikke mærket. Meget kommer an på hvor
meget de har gjort ud af deres støjreduktionsalgoritmer, hvilken linse der
sidder på den, hvor mange manuelle muligheder der er...

Jeg ville vælge at købe et Canon A60 til 2300 kr i stedet for, der ved du
hvad du får...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : xylo

Dato : 25-05-03 15:53

Dem der kan sige noget godt om det er sikkert dem der har købt det, og ikke
kender bedre. Dem der siger dårligt om det er dem der ikke kender det.
Generelt kan man sige at jo dyre et kamera er des bedre er det.
Glem alt om at man kan få et rigtigt godt kamera til ingen penge. Netto
sælger også for at tjene penge, og et kamera til 1500 er ikke mere end de
1500 kr værd. Jeg vil sige at hvis man overvejer at købe et kamera til 1500,
og man også er interesseret i at det skal være brugbart så invester 1000 kr.
mere.
Canon A60/A70 er et eksempel på at man får rigtig meget for de sidste 1000
kr.
Men i sidste ende kommer det an på ens behov og krav. Mange er sikkert
ganske tilfredse med deres 'billigere' kameraer, men jeg vil stadigt påstå
at det er fordi de ikke ved bedre.
Jeg kan nævne at min onkel havde købt et Sipix 2 mpixel til 2000,- (et år
siden), det tog 'ok' billeder men det var svært at håndtere, dårlige knapper
og svært at betjene. Jeg solgte ham så mit Canon A30 1,3 mpixel for 1500,-
Og han er lykkelig for han købte mit. Det tager bedre billeder end det andet
og det er meget bruger venligt og robust. Nej jeg er ikke forhandler af
Canon, men Canon kan nu det med kameraer.
Jeg har selv Canon A60 og kan anbefale det.

Søren.

Fra : Børge Larsen

Dato : 25-05-03 16:02

Husk du må ikke regne med at du får mere end det du betaler for.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-05-03 16:29

> Er der nogen, der kan sige noget godt eller skidt om dette - prisen taget
> betragtning?

Hvis prisen er afgørende, så kig på det i Aldi til 1099 kr. 2 Mpixel, dog
ingen optisk zoom.

Niels

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-05-03 18:16

On Sun, 25 May 2003 10:17:43 +0200, "Gert Philipsen" <gert@lite.dk>
wrote:

>http://www.minreklame.dk/link.php?id=1-27-1716-300-642
>
>Er der nogen, der kan sige noget godt eller skidt om dette - prisen taget i
>betragtning?

hmm....smag og behag.... jeg synes slev de der ....display bag på er
ireterende bruger strøm og .... men også fordi jeg har kigget igenem
linese eller hvad man skal kalde det i 22 år ...Nå men det er så hvad
det er ....jeg kan ikke se hvad for batrirer det bruger men jeg er
perosneligt utroligt glad for at mit olympus køre på alm walk mann
baterier ..... det er et skræmenede lille men anvendeligt memory card
.... men du kan jo få et 64 mb for ikke ret mange penge en 400 kr og
der er til mange billeder ... jeg vil sige hvis du bare skal ha et
snap shot - telt ferie på anholt kamera - så er det UDEMÆRKET og
kommer du til at brænde for digetal foto så er det forholdvis nemt
solgt igen med de 2 års garenti .... jeg tror foriøvrigt det går på
alm baterier det er derfor de har reklamen med lyn opladereen på samme
side den skal du sgu købe.

Mv.
Bo M Mogensen

--
http://66.148.13.230/gallery/zoom/729.jpg
går ud i mørket#############################

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-05-03 22:51

Gert Philipsen wrote:
> http://www.minreklame.dk/link.php?id=1-27-1716-300-642
>
> Er der nogen, der kan sige noget godt eller skidt om dette - prisen taget i
> betragtning?

Det ser godt ud når man sammenholder specifikationerne med prisen.

Om det står distancen skal jeg ikke kunne sige, for jeg kender mærket og
jeg kan ikke finde noget på "kinox" som kamera-producent online.

Det er lidt samme case som med medion-kameraerne: udemærkede
specifikationer, men der står ikke i dem hvor god optikken er, og fx. om
brugerinterfacet er lavet til mennesker, eller om tommeltotten har bedst
af at være lavet af metal fordi der skal trykkes meget hårdt ned på
visse knapper...

Som sagt: jeg ved det ikke, jeg gætter kun.

Jeg har også set en sipix-ejer og en medion-ejer som ønskede at de havde
købt et a40 magen til mit i stedet, da de fik det i hånden.
Medion-ejeren primært fordi det viste ham at LCD monitoren nok er der på
hans kamera, men bare har en absurd ringe opløsning og farvegengivelse i
forhold til den der er på A40.

Problemet bliver sikkert at få mulighed for at se regulært på kameraet
inden køb

Jeg har dog også mødt (og læst indlæg fra mange) meget tilfredse
Medion-ejere, så det er ikke sort <-> hvidt.

Jeg vil ikke sige rent at "man får hvad man betaler for", for hvis dansk
supermarked køber 100.000 eksemplarer hjem af et kamera så kan de få en
handel som gør at de (kombineret med et opbevaringsbehov på få dage, og
manglende udgifter til betjeningsekspertise osv) _kan_ sælge et kamera
for mindre end det er værd og stadig tjene på det.

Jeg håber at du bliver glad for det du køber - uanset hvad valget falder

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-03 08:00

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil ikke sige rent at "man får hvad man betaler for", for hvis dansk
> supermarked køber 100.000 eksemplarer hjem af et kamera så kan de få en

Jeg kan garantere dig, at det tal er rent gætteri. Netto sælger *max*
1600-1700 af disse kameraer....

Claus

Fra : Anders pedersen

Dato : 26-05-03 13:58

25 May 2003 22:51:09 +0100, Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev:

> Det ser godt ud når man sammenholder specifikationerne med prisen.
>
> Om det står distancen skal jeg ikke kunne sige, for jeg kender mærket og jeg kan ikke finde noget på "kinox" som kamera-producent online.

Grunden til du kan finde Kinox som digitalkamera -producent er at det ikke findes.Det simpelthen bare en anden der laver kameraet og sætter navnet Kinox på.

> [...]
>
> Jeg har også set en sipix-ejer og en medion-ejer som ønskede at de havde købt et a40 magen til mit i stedet, da de fik det i hånden. Medion-ejeren primært fordi det viste ham at LCD monitoren nok er der på hans kamera, men bare har en absurd ringe opløsning og farvegengivelse i forhold til den der er på A40.

Jeg er selv medion ejer
I de 6 dage jeg har haft kameraet har det taget fine billeder.

Anders

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 26-05-03 15:01

wrote:

>http://www.minreklame.dk/link.php?id=1-27-1716-300-642
>
>Er der nogen, der kan sige noget godt eller skidt om dette - prisen taget i
>betragtning?

ja det har jo også det her lidt biliger ved aldi
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_22/BILD01.JPG

--
går ud i mørket#############################
alt hvad jeg ser er vibrerene atomer ...¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
.........................omega november!!!!!!!!!!!!!!!!!Romeo,...bravo.
( Kliche ) en gang i beg.80 erne tror jeg !############

Fra : Peter Dahl

Dato : 26-05-03 15:51

Om kameraet er godt eller skidt hved jeg endnu ikke - men det sluger
batterier!
Er de batterier der sælges i Netto noget værd ? Specs. 1,2 volt 2000 mah - 2
stk. 49,-

Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-03 16:24

"Peter Dahl" <p_dahl@SLETTEStiscali.dk> skrev i en meddelelse news:NSpAa.16937

> Er de batterier der sælges i Netto noget værd ? Specs. 1,2 volt 2000 mah - 2
> stk. 49,-

Jeg har i dag købt ti pakker og er ved at oplade de første 8 styk.

Jeg kan ikke sige andet end, at de er (væsentlig) tungere end dem jeg har købt
i Harald Nyborg...

Ellers kan jeg sige, at de er produceret i Taiwan af et US firma.

Men de er nu ikke specielt billige, samme kapacitet kan fås billigere, f.eks.
her:

http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/varegruppe/listproduct2.asp?Product=camelion&n=40107

Claus

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-05-03 06:59

> [...]
>batterier!
>Er de batterier der sælges i Netto
>noget værd ? Specs. 1,2 volt 2000 mah - 2

Min boss har også købt sådan et kamera, og det sluger simpelthen
strøm. Det bruger al strømmen i løbet af 5-10min.
Kan det virkelig være rigtigt, eller er det en fejl?

Mvh Jesper

Fra : Peter Dahl

Dato : 28-05-03 17:22

"Jesper Hansen (slet TOGMZ)" <axlon@TOGMZlite.dk> skrev i en meddelelse

> Min boss har også købt sådan et kamera, og det sluger simpelthen
> strøm. Det bruger al strømmen i løbet af 5-10min.
> Kan det virkelig være rigtigt, eller er det en fejl?
>
> Mvh Jesper

Det jeg købte brugte også meget strøm - og jeg var ikke tilfreds med
kvaliteten så det er returneret.

Peter

Fra : Babba-Papa

Dato : 29-05-03 18:33

Der var engang en bruger ved navn "Peter Dahl"
<p_dahl@SLETTEStiscali.dk> der skrev:

>"Jesper Hansen (slet TOGMZ)" <axlon@TOGMZlite.dk> skrev i en meddelelse

>Det jeg købte brugte også meget strøm - og jeg var ikke tilfreds med
>kvaliteten så det er returneret.

Jeg springer lige ind her....
Jeg har et digicam i 4-5.000 kr-klassen (da jeg købte det sidste
år) og det slugte da også de medfølgende alkaline-batterier på
10-15 min.

Det er ikke en fejl ved kameraet, men problemet er måden
batterierne afgiver strømmen på.

Et alkaline afgiver typisk 100 % i nogle minutter, derefter
aftager strømmen gradvist.....modsat de genopladelige batterier,
der typisk afgiver strømmen 100 % i længere tid, for så til slut
at "cutte" meget brat...

Derfor er genopladelige batterier klart at foretrække, da
kameraet ikke kan nøjes med eks. 80 % strømstyrke.
--
Babba-Papa....Nu også som topløs !

Fra : Werner

Dato : 26-05-03 21:25

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote in message news:<c407f27772616e6c1532f102dbedbc26@TeraNews>...

> ja det har jo også det her lidt biliger ved aldi
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_22/BILD01.JPG

Prøv at sammenligne med Rollei d20, men med anden "indmad"

Fra : Gert Philipsen

Dato : 27-05-03 00:19

Det er blevet købt - et længe næret ønske om et digitalt kamera er opfyldt.

Det er blevet til et par timers leg her til aften og mine forventninger er
foreløbig blevet opfyldt til fulde

Fra : Lars Dahl

Dato : 27-05-03 15:35

Hej Gert!

Vil du dele nogle billedeksempler med os andre

-Lars