Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[Analog] Priser på 72 mm filtre
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-05-03 22:12

Jeg har kigget på Japan Photo's hjemmeside og set, at de tager 750 kr.
for et 72 mm UV-filterEr de da bindegale, eller er det prisen rundt
omkring?

Hvor kan jeg i det hele taget se priser på 72 mm filtre?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 24-05-03 22:16

Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:
> [...]
> omkring?
>
> Hvor kan jeg i det hele taget se priser på 72 mm filtre?

Hmm, ifølge goecker.dk er grossist-prisen (som vi dødelige ikke kan købe
til) for et B+W skylight i 72mm 176,- +moms - så det burde nok ikke være
helt så dyrt. Min normale løsning er at ringe til min lokale
foto-forretning, og få priser - og så ellers samle lidt sammen, så man
kan forhandle lidt om prisen.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-05-03 22:22

Sat, 24 May 2003 21:15:47 +0000 (UTC), skrev Rune B. Broberg:

> [...]
>helt så dyrt. Min normale løsning er at ringe til min lokale
>foto-forretning, og få priser - og så ellers samle lidt sammen, så man

Joeh, men du ved..... fotoforretninger i Skive...... bob, bob, bob

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 24-05-03 22:29

Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

> Joeh, men du ved..... fotoforretninger i Skive...... bob, bob, bob

Det er sgu' også rigtigt, ja - Du må komme forbi her engang, og se på
fotohandlere ;)

Fra : C. Poulsen

Dato : 25-05-03 08:13

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message news:<baoo5v$ic7$1@news.mihtjel.dk>...

> Det er sgu' også rigtigt, ja - Du må komme forbi her engang, og se på
> fotohandlere ;)

Hej

ved www.fotoplaneten.dk har de Roden stock filtre, Om det er billigt
skal jeg ikke kunne sige, men det er f.... et godt filter, jeg købte
et rødfilter og det er ikke samme slinger som de Hoya filtre jeg havde
i forvejen.

Carsten

Fra : max

Dato : 25-05-03 08:18

> [...]
> skal jeg ikke kunne sige, men det er f.... et godt filter, jeg købte
> et rødfilter og det er ikke samme slinger som de Hoya filtre jeg havde

Hej Carsten,
Måske kan du uddybe lidt, hvordan det ene er bedre end det andet..
-max-

Fra : C. Poulsen

Dato : 25-05-03 14:11

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message news:<w6_za.14935$YZ6.482014@news010.worldonline.dk>...

> Hej Carsten,
> Måske kan du uddybe lidt, hvordan det ene er bedre end det andet..
> -max-

Jo det kan jeg godt forsøge, selve gevind'et kører bedre på mit roden
stock filter end mine Hoya filtre, og jeg oplever heller ikke at
hjørnerne på billederne bliver uskarpe/mørkere, det kan godt være at
det er et tilfælde.

Carsten

Fra : max

Dato : 26-05-03 12:24

> [...]
> stock filter end mine Hoya filtre, og jeg oplever heller ikke at
> hjørnerne på billederne bliver uskarpe/mørkere, det kan godt være at

Hmm.. Ja jeg ved sku ikke, jeg bruger de billige, de dyre og dem
de kun sælger til folk hvor der står idiot på ryggen og de sætter sig
sku allesammen fast ind i mellem, og en enkelt gang fik jeg fat i et
der var for dybt til min 20mm og fik sorte hjørner, som du beskriver.
Det var vidst et originalt Nikon..
Nu bruger jeg kun dslr, så jeg kommer aldrig ud i hjørnerne.. Måske
jeg skal prøve et Rodenstock filter en dag.. -max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-05-03 07:29

>Hmm, ifølge goecker.dk er grossist-prisen (som vi dødelige ikke kan købe
>til) for et B+W skylight i 72mm 176,- +moms - så det burde nok ikke være
>helt så dyrt.

Hvor fandt du det på www.goecker.dk?. Det eneste jeg kan finde er:
Nikon L37C UV 72 mm til 458 kr. + moms. Hvis man antager at det er enr
engrospris, som butikkerne skal lægge avance på, bliver det 458 x 1,82
= 833 kr.!!! Jeg ved ikke om kalkulationsfaktoren på 1,82 holder i dag
- det var den man brugte for 20 år siden, men den er nok ikke blevet
mindre, da momsen jo er steget fra 22 til 25% i mellemtiden.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 25-05-03 14:29

Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

> Hvor fandt du det på www.goecker.dk?

Rodekasserne->Filtre->B+W KR-1.5 SKY 72E - 176,00

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-05-03 05:53

Hej Kurt

Prøv www.photoshop.dk , billigere med filtre end Tyskland.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-05-03 08:23

Sun, 25 May 2003 06:52:30 +0200, skrev Jens Jensen:

>"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message

>Prøv www.photoshop.dk , billigere med filtre end Tyskland.

Jow da, det var godt nok billigt ))

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-05-03 16:06

Sun, 25 May 2003 09:22:35 +0200, skrev Kurt Hansen:

>Jow da, det var godt nok billigt ))

Narj, det var det ikke alligevel. Selv om man vælger at forudbetale
ved bankoverførsel, tager de alligevel 65 kr. i porto og det kan en
vare til 269 kroner jo ikke bære

Fra : J@N

Dato : 26-05-03 22:23

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse

> Narj, det var det ikke alligevel. Selv om man vælger at forudbetale
> ved bankoverførsel, tager de alligevel 65 kr. i porto og det kan en
> vare til 269 kroner jo ikke bære

Det går da fint, så længe de andre tager mere end 269 kr + 65 kr!

--
mvh Jan

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-05-03 08:02

On Sat, 24 May 2003 23:12:02 +0200, Kurt Hansen

klip

Foto-Steen UV filter 72 mm 360,00

http://www.foto-steen.dk/filtre.htm

mvh Ebbe

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-05-03 08:20

Sun, 25 May 2003 09:01:59 +0200, skrev Ebbe Hansen:

>klip

>Foto-Steen UV filter 72 mm 360,00
>
>http://www.foto-steen.dk/filtre.htm

Det link var ikke så ringe. Tak

Fra : Dag Stinus

Dato : 25-05-03 09:30

Skal du bruge filteret til et teleobjektiv eller en ekstrem vidvinkel? Hvis
det er til sidstnævnte skal du holde øje med hvor "tykt" filteret er.
Modlysblænden vil blive rykket frem svarende til filtertykkelsen og kan
dermed skære hjørnerne af dit billede. Jeg ved at f.eks. Nikon har lavet
deres 62 mm UV-filter så det også virker på vidvinkelobjektiver uden at
skære hjørnerne af.

Venlig hilsen
Dag Stinus