Dokument styring/Arkivering med Word og VB~
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 26-05-03 13:52

Hej

jeg sidder (stadig) og fumler mig frem med sub, jeg fik forleden hjælp
til at sætte egenskaberne i et Word dok. med en VBA form. (tak for
det)

Nu er jeg så stødt på et nyt problem, jeg har lavet nogle combobox'er
som brugeren skal vælge hvor og hvordan dokumentet skal arkiveres
(koden er nedenfor).

Hvis en bruger har foretaget et valg i cboHarkiv, så bliver der indsat
værdier i cboUarkiv - det virker fint nok.

Men hvis brugeren så fortryder sit valg i cboHarkiv og vælger om, uden
at lukke formen, så bliver værdierne i cboUarkiv ikke ændret til det
nye valg.

Hvordan kan jeg løse dette problem ???

Koden :

Private Sub cmdLuk_Click()
Unload Me
End Sub

Private Sub UserForm_Activate() ' sætter værdier i hovedarkiv ved
active af form

'variabler

With cboHarkiv ' foranstilles alle .AddItem linier nedenfor

.AddItem "Vælg fra listen"
.AddItem "01 XXX a.m.b.a."
.AddItem "02 XXX Net A/S"
.AddItem "03 Ejendomme"
.AddItem "04 Høj- lavspændingsanlæg"
.AddItem "05 Indkøb"
.AddItem "06 Energirådgivning"
.AddItem "07 Forbrugere"
.AddItem "08 Installatører"
.AddItem "09 Skærbækværket, Elsam, de 13 og Elfor"
.AddItem "10 Electricitetsrådet"
.AddItem "11 Kommuner"
.AddItem "12 Amter"
.AddItem "13 Staten"
.AddItem "14 TDC"
.AddItem "15 Foreninger"
.AddItem "16 Andre Forsyningsselskaber"
.AddItem "17 Leverandører "
.AddItem "18 EDB-projekter samt drift- og forsyn. forhold"
.ListIndex = 0

End With

End Sub

Private Sub cmdHarkivvalg_Click() 'hovedarkiv valgs knap

Dim varHoved As String

Dim varHarkiv As String

' varHoved = ""

'varHoved = cboHarkiv.Text

Select Case cboHarkiv '

Case Is = "Vælg fra listen"
MsgBox "Vælg et hoved arkiv", vbInformation
Exit Sub

Case Is = "01 XXX a.m.b.a."
' varHoved = ""
cboUarkiv = ""
GoTo admgen ' 01.01. Adm generelt D.
Exit Sub

Case Is = "02 XXX Net A/S"
' varHoved = ""
cboUarkiv = ""
GoTo best '01.01.02 Bestyrelse D.
Exit Sub

'Case Is <= 100
' Varrabat = 0.1

'Case Is > 100
' Varrabat = 0.2

Case Else
MsgBox "båt", vbCritical
Exit Sub

End Select

admgen: 'arkiv mapper i Adm generelt

With cboUarkiv ' foranstilles alle .AddItem linier nedenfor

.AddItem "Vælg fra listen - XXX amba"
.AddItem "01.01.01. Generalforsamling"
.AddItem "01.01.01.01 Dagsordner"
.AddItem "01.01.01.02 Beretninger"
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem ""
.AddItem " "
.AddItem ""
.ListIndex = 0

End With

Exit Sub

best: 'arkivmapper i Bestyrelse

With cboUarkiv ' foranstilles alle .AddItem linier nedenfor

.AddItem "Vælg fra listen - Bestyrelse"
.AddItem "01.01.02.01. Medlemsliste og generalforsamling"
.AddItem "01.01.02.02 Dagsordner"
.AddItem "01.01.02.03 Driftsrapporter"
.AddItem ""
.AddItem ""