bygning af akvarium
Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 27-05-03 07:49

Hvis man ønsker at ha et akvarium med helt specielle mål ex 200 x 40 x 60 (b
x d x h) og man ikke vil fedte rundt med silicone osv... kender i nogen som
bygger akvarier efter mål? Kan man evt bestille akvarier efter disse
specielle mål ved ex akvastabil?

på forhånd tak - ny vejret og sommeren!

Fra : Ulrik Sieverts

Dato : 27-05-03 08:21

200x40x50 er ikke mere specielle må, end man kan købe færdige.
http://www.aquaristic.net har dem til ~500 Euro, så mon ikke det er til at
finde her hjemme også?

Mvh
/Ulrik

Fra : 5750 giller

Dato : 27-05-03 08:47

"Ulrik Sieverts" <ulrik@fjerndette.sieverts.dk> skrev i en meddelelse
> 200x40x50 er ikke mere specielle må, end man kan købe færdige.

nu står der jo oxo 200 * 40 * 60 = 480 L....... 200 * 40 * 50 = 400L....
hilsen Gilbert
--
( . ) ( . )
^

Fra : Ulrik Sieverts

Dato : 27-05-03 08:52

Well.. 200x40x60, eller 200x40x70 er stadig "standard" mål og kan købes
færdige. Undskyld taste fejlen.

Mvh
/Ulrik

Fra : 5750 giller

Dato : 27-05-03 08:50

"Jørgen Engbjerg" <zeta@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> bygger akvarier efter mål? Kan man evt bestille akvarier efter disse

du kan til enhver til få din glaremester til at lime det samme, det må alt
andet lige være billigere end at få det lavet langt væk og fragtet
Hilsen Gilbert
--
( . ) ( . )
^

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-05-03 09:19

Jørgen Engbjerg <zeta@obel.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bav1q9$h5k$1@sunsite.dk...
> [...]
som
> bygger akvarier efter mål? Kan man evt bestille akvarier efter disse

Hvis du henvender dig i en at de større akvariebutikker her i landet, så
vil de nok kunne skaffe et til
dig den størrelse som du skriver.
Der er andre firmaer der laver akvarier end Akvastabil, f.eks. Aquabase og
Tropeakvarier.
Tropeakvarier ved jeg lavewr akvarier i glas uden ramme, om Aquabase også
gør det skal jeg ikke kunne sige.

Akvarierne er nok dyrere end i Tyskland, men hvis fragten herop lægges på
bliver det formentligt billigere.

Carsten

Fra : Rene Krogh

Dato : 27-05-03 22:06

> [...]
som
> bygger akvarier efter mål? Kan man evt bestille akvarier efter disse

Jeg fik selv lavet et akvastabil på special må for ca. 2 år siden, så det
kan sagtens lade sig gøre. Spørg din dyrehandler, der vil kunne arrangere
det.

Du skal beregne en merpris på 20-25% i forhold til standardmål, og
leveringen lå på ca. 14 dage, fra bestillingen.

mvh
René Krogh
http://home1.stofanet.dk/rene.krogh