Snegle
Fra : Inger & Jesper

Dato : 26-05-03 20:09

Jeg har forbandet mange snegle i akv, og nu SKAL de altså væk,hvad fan...
skal jeg gøre.
har prøvet at sætte en underkop med et par skiver kartofel ned, det kan min
high fin vældigt godt lide , - er bare at kartofelskiverne ikke ligger i
underkoppen bagefter
Har også prøvet kugle fisk (5stk) men efter 7uger var de alle døde og det er
sq lidt dyrt.
Har en pragt smerling er det flere af dem jeg skal have eller ska de
skrappere midler til (kemi)

Fra : Madsen

Dato : 26-05-03 21:12

Inger & Jesper skrev:

> Har en pragt smerling er det flere af dem jeg skal have eller ska de
> skrappere midler til (kemi)

Du får aldrig en enkelt pragtsmerling til at trives ordentligt så mit
råd er at investere i en 4-5 stykker mere.

Madsen.

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 27-05-03 19:02

> Du får aldrig en enkelt pragtsmerling til at trives ordentligt så mit
> råd er at investere i en 4-5 stykker mere.

En flok pragtsmerlinger på 4-5 stykker får hurtigt gjort kål på sneglene og
de holder bestanden effektivt nede. Men husk, at når der ikke er flere
snegle skal de (ligesom kuglefiskene) have en form for animalsk foder, da de
ikke kan trives på tørfoder alene.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Inger & Jesper

Dato : 29-05-03 08:39

Takker og så afsted til akv. pusheren efter nogle pragt smerlinger

Fra : J@N

Dato : 29-05-03 10:13

"Inger & Jesper" <inger.jesper@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Takker og så afsted til akv. pusheren efter nogle pragt smerlinger

Jeg vil fraråde pragtsmerlinger, de er ret sarte, får meget let "hvide
pletter" og bliver op til 30 cm.
Prøv i stedet Botia striata, de bliver kun 7-8 cm, er hårdføre og grådige
snegleædere. De må have kraftige tænder, når jeg fodrer med tørfoder, kan
det tydeligt høres, når de knaser foderet.

mvh Jan

PS: Har tilfældigvis 4 stk til salg for kr. 100,- (Storkøbenhavn)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-05-03 09:32

J@N skrev:

> Prøv i stedet Botia striata, de bliver kun 7-8 cm, er hårdføre
> og grådige snegleædere.

Kan man mon have Botia sammen med algerejer?

Kan man få dem til at yngle?

// Klaus

Fra : Christian Münster

Dato : 11-06-03 19:45

Hej Jan..

Jeg vil da meget gerne være afsætter dine 4 snegle spisere..
Jeg bor selv på nørrebro. Skal vi Handle ?
Hilsen Christian