/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
Split string i et "ukendt" antal dele..
Fra : A. Høegh


Dato : 27-03-01 19:56

Hej!

Jeg sidder og arbejder med at lave en portal og søgemaskine, og har derfor
brug for at kunne splitte den variabel jeg tildeler værdien af søgeformen op
efter antallet af "+" 'er i den.

På denne måde kan jeg nemlig lade brugerene søge på "både + en + to + ord"
fremfor et "et enkelt ord, eller en enkel sætning".

Hvis i ikke forstår hvad jeg mener, så vil jeg gerne uddybe det mere, men
det grundlæggende problem er at de eneste ASP funktioner jeg kender til
dette formål kan finde ud af om et givent ord er i strengen, men ingen
funktioner kan tælle hvor mange gange ordet optræder.

Hvis en af jer kender en ASP funktion der kan tælle antallet af +'er eller
lignende i en streng, så mail mig eller skriv det her. På forhånd tak.

M.v.h
A. Høegh



 
 
Jonas Astrup - html.~ (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Astrup - html.~


Dato : 27-03-01 20:26

A. Høegh wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvis en af jer kender en ASP funktion der kan tælle antallet af +'er eller
> lignende i en streng, så mail mig eller skriv det her. På forhånd tak.

Hvis du f.eks. splitter ved tegnet '+' får du et array. Dette array kan du
finde størrelsen af med LBound() og Ubound().

Om denne metode er hensigtsmæssig afhænger nok lidt af hvordan din kode
ellers er skruet sammen. Hvis du er helt blank omkring arrays, LBound og
Ubound kan du finde en uddybende forklaring her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion8.asp

Mvh
Jonas

--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

A. Høegh (27-03-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 27-03-01 20:47

Ok - jeg tror at det er det jeg skal gøre. Men du siger altså at jeg i
realiteten skulle kunne finde størrelsen ( antallet af informationer ) i et
array via LBound() og UBound()...?

M.v.h
A. Høegh



Jonas Astrup - html.~ (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Astrup - html.~


Dato : 28-03-01 01:15

A. Høegh wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Ok - jeg tror at det er det jeg skal gøre. Men du siger altså at jeg i
> realiteten skulle kunne finde størrelsen ( antallet af informationer ) i et
> array via LBound() og UBound()...?

Netop:

Hvis f.eks. strengen "0+1+2+3" splittes ved tegnet '+' får man et array hvor
Ubound = 4 og Lbound = 0

Så umiddelbart er antallet af '+'-er lig Ubound minus 1

Men det er antallet af +'er du tæller - strengen kunne jo også være lig
"+0+1+2+3+" hvilket giver Ubound = 6
Og nok er der 5 +'er - men der er jo stadig kun det samme antal informationer
med som i eksemplet ovenfor.

Så du skal nok tænke dig lidt om når du koder

Mvh
Jonas

--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Jesper Stocholm (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 28-03-01 08:22

Jonas Astrup - html.dk <jonas.usenet@html.dk> wrote in
<99raei$19p$1@sunsite.dk>:


>
>Så du skal nok tænke dig lidt om når du koder
>

det var da også helvedes ... kan man ikke komme udenom det ?





--
- Jesper Stocholm

A. Høegh (28-03-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 28-03-01 13:18

Ja, det problem er lidt råddent.

Jesper Stocholm skrev i meddelelsen ...
>Jonas Astrup - html.dk <jonas.usenet@html.dk> wrote in
><99raei$19p$1@sunsite.dk>:
>
>
>>
>>Så du skal nok tænke dig lidt om når du koder
>>
>
>det var da også helvedes ... kan man ikke komme udenom det ?
>
>
>
>
>
>--
> - Jesper Stocholm



Kim Søvsø Pedersen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Kim Søvsø Pedersen


Dato : 28-03-01 13:52


Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns90725F2C851spamstocholmdk@192.38.208.81...
> Jonas Astrup - html.dk <jonas.usenet@html.dk> wrote in
> <99raei$19p$1@sunsite.dk>:
>
>
> >
> >Så du skal nok tænke dig lidt om når du koder
> >
>
> det var da også helvedes ... kan man ikke komme udenom det ?
>

Du kan vel bare tjekke om det første eller sidste tegn i strengen er et +...

Hvad sker der forresten når en glad nørd vil finde noget om C++ i din
søgemaskine? :p

Kim


>
>
>
>
> --
> - Jesper Stocholm



A. Høegh (28-03-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 28-03-01 14:19

hmm...det kunne så være at man skulle bruge "and" i stedet for "+". Hvad
siger i? Er det mere normalt i en søgemaskine, når den er dansk...?


Kim Søvsø Pedersen skrev i meddelelsen <99smnk$48g$1@sunsite.dk>...
>
>Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:Xns90725F2C851spamstocholmdk@192.38.208.81...
>> Jonas Astrup - html.dk <jonas.usenet@html.dk> wrote in
>> <99raei$19p$1@sunsite.dk>:
>>
>>
>> >
>> >Så du skal nok tænke dig lidt om når du koder
>> >
>>
>> det var da også helvedes ... kan man ikke komme udenom det ?
>>
>
>Du kan vel bare tjekke om det første eller sidste tegn i strengen er et
+...
>
>Hvad sker der forresten når en glad nørd vil finde noget om C++ i din
>søgemaskine? :p
>
>Kim
>
>
>>
>>
>>
>>
>> --
>> - Jesper Stocholm
>
>



Kim Søvsø Pedersen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Kim Søvsø Pedersen


Dato : 28-03-01 14:53

A. Høegh <hoegh@click2find.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99so06$jd0$1@news.inet.tele.dk...
> hmm...det kunne så være at man skulle bruge "and" i stedet for "+". Hvad
> siger i? Er det mere normalt i en søgemaskine, når den er dansk...?
>

Hvad er problemet med at splitte ved mellemrum? På den måde finder den vel
resultater, både når ordene står ved siden af hinanden, og hvor de er
spredte..?

Kim



A. Høegh (28-03-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 28-03-01 15:14

så vil den med strengen "webhotel + asp" finde alle websites med søgeordene
"webhotel", "asp" og "+". Men det er jo ikke meningen at den skal søge på
"+".

Kim Søvsø Pedersen skrev i meddelelsen <99sq9t$kau$1@sunsite.dk>...
>A. Høegh <hoegh@click2find.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:99so06$jd0$1@news.inet.tele.dk...
>> hmm...det kunne så være at man skulle bruge "and" i stedet for "+". Hvad
>> siger i? Er det mere normalt i en søgemaskine, når den er dansk...?
>>
>
>Hvad er problemet med at splitte ved mellemrum? På den måde finder den vel
>resultater, både når ordene står ved siden af hinanden, og hvor de er
>spredte..?
>
>Kim
>
>



Kim Søvsø Pedersen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Kim Søvsø Pedersen


Dato : 28-03-01 15:19


A. Høegh <hoegh@click2find.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99sr7c$1c$1@news.inet.tele.dk...
> så vil den med strengen "webhotel + asp" finde alle websites med
søgeordene
> "webhotel", "asp" og "+". Men det er jo ikke meningen at den skal søge på
> "+".
>


Hvad så med bare at fjerne alle +'er osv. inden man udfører søgningen?

Kim



A. Høegh (28-03-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 28-03-01 15:31

Ja, men hvad så med en søgning på "c++"???

Kim Søvsø Pedersen skrev i meddelelsen <99srqv$qb1$1@sunsite.dk>...
>
>A. Høegh <hoegh@click2find.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:99sr7c$1c$1@news.inet.tele.dk...
>> så vil den med strengen "webhotel + asp" finde alle websites med
>søgeordene
>> "webhotel", "asp" og "+". Men det er jo ikke meningen at den skal søge på
>> "+".
>>
>
>
>Hvad så med bare at fjerne alle +'er osv. inden man udfører søgningen?
>
>Kim
>
>



Jesper Stocholm (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 28-03-01 19:36

"Kim Søvsø Pedersen" <ksp@diaphoni.dk> wrote in
<99smnk$48g$1@sunsite.dk>:
>
>Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:Xns90725F2C851spamstocholmdk@192.38.208.81...
>> Jonas Astrup - html.dk <jonas.usenet@html.dk> wrote in
>> <99raei$19p$1@sunsite.dk>:
>> >
>> >Så du skal nok tænke dig lidt om når du koder
>> >
>> det var da også helvedes ... kan man ikke komme udenom det ?
>>
>Du kan vel bare tjekke om det første eller sidste tegn i strengen er et
>+...
>Hvad sker der forresten når en glad nørd vil finde noget om C++ i din
>søgemaskine? :p

øehm ... taler du ikke til den forkerte ?

--
(Mary had a crypto key, she kept it in escrow, and everything that
Mary said, the Feds were sure to know.
(Sam Simpson, July 9, 1998)
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

A. Høegh (28-03-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 28-03-01 19:52

uddyb venligst. jeg ved ikke hvad du mener.



Jesper Stocholm (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 28-03-01 19:54

"A. Høegh" <hoegh@click2find.dk> wrote in <99tbfp$63m$1@news.inet.tele.dk>:

>uddyb venligst. jeg ved ikke hvad du mener.
>

Jonas skrev, at man skulle tænke sig om, når man koder en applikation ...
til dette svarede jeg (lidt) underfundigt:

"det var da også helvedes ... kan man ikke komme udenom det ?"

.... hvilket du måske misforstod ... lidt ...

--
(Mary had a crypto key, she kept it in escrow, and everything that
Mary said, the Feds were sure to know.
(Sam Simpson, July 9, 1998)
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

A. Høegh (28-03-2001)
Kommentar
Fra : A. Høegh


Dato : 28-03-01 20:12

øhh..ok.




Peter Lykkegaard (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 29-03-01 07:13


"A. Høegh" <hoegh@click2find.dk> wrote in message
news:99tcls$b9v$1@news.inet.tele.dk...
> øhh..ok.
>
Jesper ville gerne undgå at tænke - her er vi flere

mvh/Peter Lykkegaard



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste