MS Windows
briani 27239
Opgradere fra W 98 til W 98 se
Fra : CV

Dato : 26-05-03 19:20

Hej

Kan ikke lige huske hvordan det er man skal gøre når man ønsker at instal. W
98 se oven på W 98. Mener en gang at have set et eller andet om at der var
nogle filer som skulle fjernes og så var det muligt at instl. W 98 se
direkte oven på den gamle W 98 uden at skulle formatere.

Der er ikke tale om en opgraderings cd med en fuld version af W 98

CV

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-03 19:50

"CV" <@> skrev :

>Der er ikke tale om en opgraderings cd med en fuld version af W 98

En fuld version kan man blot installere oveni, er det derimod en
OEM-version kan man ikke.
--
Knud

Fra : [9000) Michael Pilga~

Dato : 26-05-03 20:37

On Mon, 26 May 2003 20:49:49 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>En fuld version kan man blot installere oveni, er det derimod en
>OEM-version kan man ikke.

Hvorfor ikke det?

Det er vel bare at fjerne de filer som OEM-udgaven chekker.

--
Michael Pilgaard,
Aalborg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-03 21:06

"[9000) Michael Pilgaard" <mipi@image99.dk> skrev :

>Det er vel bare at fjerne de filer som OEM-udgaven chekker.

Det kan man vel, men så kan man diskutere lovligheden af det.

Nogen siger, at det ikke skulle være nok med 98SE, men har aldrig
selv prøvet det.

Men såfremt du ved, hvad man skal gøre, så kunne du jo fortælle
det i stedet for, det ville være et bedre svar.
--
Knud

Fra : [9000) Michael Pilga~

Dato : 26-05-03 21:57

On Mon, 26 May 2003 22:05:39 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det kan man vel, men så kan man diskutere lovligheden af det.

Hvis Windows 98 versionen er en fuld version og ikke er installeret på
andre maskiner, samtidig med at OEM-versionen var den der fulgte med den
pågældende maskine, er der ikke noget ulovligt i det. Jeg tror da på at
folk er ærlige.

>Men såfremt du ved, hvad man skal gøre, så kunne du jo fortælle
>det i stedet for, det ville være et bedre svar.

Ja,

En OEM version, den kan niormalt kun installeres på en tom harddisk.
Hvis du prøver at installere får du en fejlmelding
Man skal omdøbe systemfilerne

COMMAND.COM
MSDOS.SYS
WIN.COM

F.eks. til COMMAND.OLD o.s.v.

COMMAND.COM findes både i C:\ og i C:\WINDOWS

Fra : Anders Sørensen

Dato : 26-05-03 22:45

On Mon, 26 May 2003 20:20:27 +0200, "CV" <@> wrote:

> [...]
>nogle filer som skulle fjernes og så var det muligt at instl. W 98 se
>direkte oven på den gamle W 98 uden at skulle formatere.

Jeg mener at kunne huske at man blot skal rename WIN.COM.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-05-03 23:54

Hej Anders Sørensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg mener at kunne huske at man blot skal rename WIN.COM

Det er opgradering Win95 -> Win98, hvis sidstnævnte er en fuld udgave
(dvs. ikke en opgraderingsversion).

--
Hygge fra Århus - Rudi