MS Windows
briani 27239
Lidt forskellige Windows opsætnings spørgs~
Fra : Thomas

Dato : 26-05-03 19:13

Hejsa

For indtil en uge siden kørte jeg med 2 styresystemer på min computer...
Min primære harddisk var delt op i 2 drev, et C drev der kørte Windows XP,
og et D drev hvor Windows 98-2nd edition var installeret på...
Når jeg startede computeren kom der en menu frem hvor jeg havde 5
sekunder til at vælge hvilket jeg ville starte, og hvis jeg ikke valgte
noget,
startede computeren bare Windows XP op...

Min Xp begyndte dog at blive ustabil, og jeg besluttede mig derfor til at
formattere C drevet, og installere Windows XP derpå igen...
Det er gjort nu, og jeg har ingen problemer med Windows XP mere...
Men, nu er menuen forsvundet, og jeg har ikke mulighed for at starte
Windows 98 op (selvom det selvfølgelig stadig ligger på harddisken.)
Men min computer har pludselig besluttet sig for at bytte rundt på mine
drev, så min ekstra harddisk, som før hed G, nu pludselig hedder D...

Så mine spørgsmål, hvordan bytter jeg drevene tilbage til det de originalt
hed? Hvordan får jeg menuen frem hvor jeg kan vælge styresystem igen?
(Er jeg nødt til at geninstallere Windows 98?)

Med venlig Hilsen
Thomas

Fra : jens

Dato : 26-05-03 19:33

"Thomas" <askme@askme.dk> skrev i en meddelelse
> Så mine spørgsmål, hvordan bytter jeg drevene tilbage til det de originalt
> hed?
Kontrolpanel - administration - computeradministration- / diskhåndtering,,
Hklik på drevet og vælg drevbogstav og sti....

<Hvordan får jeg menuen frem hvor jeg kan vælge <styresystem igen?

Hklik på denne computer, egenskaber - avanceret - start og genoprettelse.
Der findes en mulighed for den startfunktion.

Hvis w98 ikke fremgår der er det nødvendigt at geninstallere det.
(afhænger af hvad du gjorde da du reinstallerede xp)

Mvh Jens