Ny G4 og Classic - hjælp!
Fra : ct

Dato : 26-05-03 18:35

Jeg sidder med en ny G4 (MDD 1Ghz), der jo som bekendt ikke kan boote i OS9.

Jeg har forlagt den originale geninstallations-DVD, men har både en org.
9.2.2, en original 10.2 geninstallations-CD, samt en original (retail)
10.2, samt en geninstallations-DVD med 10.2.1 til PowerBook.

Nu vil jeg gerne installere Classic OS9 på maskinen - men det driller;

- 9.2.2 originalen kan den ikke installere fra, ej heller boote.
- 10.2 geninstallations-CD' en kan den ikke boote fra (skal åbenbart være
10.2.1 eller lign.)
- 10.2.1 geninstallations-DVD' en kan bootes fra og starter installation,
men vil ikke virke da det ikke er en PowerBook jeg installerer på, og
kvitter (
- 10.2 original-CD' en duer ikke til noget i denne sammenhæng, men kan
heller ikke bootes fra.

Er der nogen der kan hjælpe mig, eller skal jeg virkeligt til at punge ud
for et nyt mediekit (hvis det da kan købes) med geninstallations-DVD' en til
netop denne model?

Claus

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-05-03 18:56

ct <no@way.se> wrote:

> [...]
> for et nyt mediekit (hvis det da kan købes) med geninstallations-DVD' en til

Mig bekendt kan du ikke installere OS 9 på den G4

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : ct

Dato : 26-05-03 19:04

> Mig bekendt kan du ikke installere OS 9 på den G4

Som Classic jo, og det følger også med på den originale geninstallations-CD.

Den kan blot ikke boote fra OS9...

Claus

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-05-03 21:03

ct - no@way.se on 5/26/03 7:34 PM wrote:

> [...]
> for et nyt mediekit (hvis det da kan købes) med geninstallations-DVD' en til

Hej Claus!

Installer en ny systemmappe på en G4'er der kan boote i OS 9 og kopier
systemmappen over på den nye G4'er. Så burde du have en maskine med en
fungerende classic.

/peter