Computerhøjttalere ?
Fra : kim

Dato : 26-05-03 18:07

Jeg trænger til nogle nye højttalere til min computer,
da der er en løs forbindelse på volumeknappen...
Nogen her med gode ( og billige) forslag ?
Gerne links..
Mvh Kim

Fra : Frejlev

Dato : 26-05-03 20:13

dem her:

http://compumail.embla.pil.dk/cgi-bin/index.pl?command=27546

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-05-03 20:57

kim wrote:
> Jeg trænger til nogle nye højttalere til min computer,
> da der er en løs forbindelse på volumeknappen...
> Nogen her med gode ( og billige) forslag ?
> Gerne links..

Jeg har selv et sæt Cambridge Soundworks FPS 1600 (1 woofer + 4 subs),
koster svjh. 400,- Spiller perfekt

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597908

--
Martin K

Fra : Benny Jensen

Dato : 28-05-03 01:34

Hej Kim.
Du skal tage ud i butikkerne og HØRE højtalerne. Det er den bedste måde til
at finde de rigtige højtaler. Du kan være heldig at finde et par gode
højtaler til billige penge, men pris og kvalitet hænger som regel sammen.
Alså ud at lytte. Hvis du har et spil eller en cd, så tag den med. For så
har du et referance grundlag at starte fra.
Mvh.
Benny.

Fra : kim

Dato : 28-05-03 15:13

"Benny Jensen" <benny31@tiscali.dk> skrev
> [...]
> Alså ud at lytte. Hvis du har et spil eller en cd, så tag den med. For så
> har du et referance grundlag at starte fra.

Det lyder som et rigtigt fornuftigt forslag :)
Kender du/I noglec gode butikker i Kbh ?
Mvh Kim

Fra : Peter T.

Dato : 28-05-03 22:57

kim wrote:

> Kender du/I nogle gode butikker i Kbh ?

Start med at tage rækken af pc-butikker på falkoner alle.

Men hvis jeg var dig, ville jeg købe et par billige pc-højtalere til 100 kr
til arbejdsbrug og ellers bruge et evt. anlæg til spil, musik mm.. God lyd
i pc-højtalere er en by i rusland uanset hvilke du køber.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 28-05-03 23:39

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]
lyd
> i pc-højtalere er en by i rusland uanset hvilke du køber.
Der vil jeg nu ikke give dig ret, mit cambridge soundworks spiller lige så
godt og højt som vores homecinnema (Jamo, Pioneer, technics) nede i stuen,
men igen kommer også an på man har et ordentligt lydkort, hvilket du måske
ikke har? eller ikke har prøvet nogle ordentlige pc højtalere?

Hygge

AngelFire

Fra : Peter T.

Dato : 29-05-03 01:38

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:

> [...]
> nede i stuen, men igen kommer også an på man har et ordentligt
> lydkort, hvilket du måske ikke har? eller ikke har prøvet nogle

Jeg har endnu ikke mødt nogle pc-højtalere, der tilnærmelsesvist har levet
op til noget der bare lugter lidt af hifi-krav eller alm. standard indenfor
hjemmeanlægstandard.
Problemet er at de forvrænger og farver lyden på en måde, som gør at de
lyder "fornuftigt", men desværre langtfra korrekt. Og nu snakker jeg altså
ikke med hifi-brillerne på. Pc-højtalere er alt for tit for højt prissat i
forhold til kvaliteten af andre produkter, som du feks. kan købe til
radioanlæg. Tænk på, at du køber højtalere med indbygget forstærker til
400 kr. Hvor meget radioanlæg kan man få for det, hvis du går ned i en
radiobutik?

Fra : Benny Jensen

Dato : 29-05-03 16:22

Jeg vil give Peter helt ret. PC højtaler er ikke ret meget værd. Jeg har
prøvet at tilslutte min computer til mit stereo anlæg. Jeg fik et chock. Det
lød UHYGGELIGT DÅRLIGT. Mit lydkort er Live player 5.1. Mit stereo anlæg er
en Sansui forstærker 2x110watt dertil et sæt Bose 901 højtaler. Efter et
øjeblik så blev ledningen fjernet. .Det løg frygteligt. Man kan ikke
sammelige lyden i en computer og et ordentligt stereo anlæg. Lydkortene er
bare for dårlige.

Mvvh.
Benny

Fra : Simon Kamber

Dato : 29-05-03 20:32

On Thu, 29 May 2003 17:21:33 +0200, "Benny Jensen"
<benny31@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>øjeblik så blev ledningen fjernet. .Det løg frygteligt. Man kan ikke
>sammelige lyden i en computer og et ordentligt stereo anlæg. Lydkortene er
Erhm, nej.

Der er noget galt et eller andet sted i din opsætning. Jeg kan fint
høre lyden på anlægget, holdt dog op med det da jeg fik et sæt
højttalere til computeren(!) der lød bedre (creative inspire 6.1)

Fra : DWM

Dato : 30-05-03 09:42

"Benny Jensen" <benny31@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil give Peter helt ret. PC højtaler er ikke ret meget værd. Jeg har
> prøvet at tilslutte min computer til mit stereo anlæg. Jeg fik et chock. Det
> lød UHYGGELIGT DÅRLIGT.

Øh..men så er du jo ikke enig med Peter? Du siger at du har sat det til
dit anlæg og det lyder uhyggelig dårligt. Han siger at det lyder bedre hvis
det er sat til anlæg i forhold til PC højtalere.

/Kenneth Iversen

Fra : Benny Jensen

Dato : 30-05-03 15:14

Kan kun sige et stort UPS.
Pc højtaler dur ikke på stereo anlæg. Jeg mente at det var computeren, som
blev tilsluttet til stereo anlægget og ikke pc højtalerne.
For hvert led, som lyden går igennem, så taber den kvalitet. Optimalt vil
være at hente lyden fra cd/dvd drevet og sende det til stereo anlægget, for
så undgår du alle de kilder i computeren, som "farver" lyden.
Mvh.
Benny

Fra : kim

Dato : 29-05-03 08:31

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev
> Der vil jeg nu ikke give dig ret, mit cambridge soundworks spiller lige så
> godt og højt som vores homecinnema (Jamo, Pioneer, technics) nede i stuen,

Hvad koster de hvor hvor kan man købe dem i Kbh ?

> men igen kommer også an på man har et ordentligt lydkort, hvilket du måske
> ikke har?

Jeg mener da at have et ordentlig lydkort, mit system:
ECS K7S5A SIS 735
AMD Athlon XP 1900+ Palomino
Titan TTC-D5TBA m/Føler >1,5
2*256 Mb PC2100 DDR Ram
Codegen ATX 300 Watt
Sapphire ATI Radeon 9500 Pro, 128MB DDR-ram
40 + 80 Gb Seagate Barracuda IV 7200 rpm
Creative Sound Blaster Audigy
Memorex 24*10*40
Asus 40xMax
Win XP Pro
DirectX9

>eller ikke har prøvet nogle ordentlige pc højtalere?

De gamle jeg har med en løs forbindelse er måske 10 år
gamle, derfor vill jeg gerne have et par nye :)

Mvh Kim

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 29-05-03 23:46

"kim" <no@spam.dk> wrote in message news:9GiBa.10$zU7.0@news.get2net.dk...
> Hvad koster de hvor hvor kan man købe dem i Kbh ?
købte dem i fona model: Cambridge Soundworks FPS 1600 dengang stod de i 1400
kr ca, men kan nok fåes for 400-600 kr idag ellers prøv modellen en takt
længer oppe, da fsp 1600 kun køre med 4 højtalere og audigy kan vist med 6
højtalere.

samme lydkort jeg har :)

Hygge

AngelFire

Fra : Simon Kamber

Dato : 30-05-03 19:04

On Fri, 30 May 2003 00:46:06 +0200, "Dorthe Aagaard Nielsen"
<angelfire@cyberjunkie.dk> wrote:

>længer oppe, da fsp 1600 kun køre med 4 højtalere og audigy kan vist med 6
>højtalere.
Audigy 2 kan ihvertfald køre 6 højttalere og en subwoofer analogt.

Fra : Simon Kamber

Dato : 29-05-03 16:08

On Wed, 28 May 2003 21:56:39 +0000 (UTC), "Peter T."
> [...]

>til arbejdsbrug og ellers bruge et evt. anlæg til spil, musik mm.. God lyd
>i pc-højtalere er en by i rusland uanset hvilke du køber.
Ikke enig. Mine Creative Inspire højttalere klare sig da meget godt :)