Orm?
Fra : Ole

Dato : 26-05-03 17:32

Hej igen.

Har lige været ude at lufte Magnus og fandt en orm i dens afføring! Er
det normalt at de bliver 16-17 cm lange? Jeg troede bare det var nogle
små nogle på 2-3 cm???
Hvilke gener har hunden af ormen? Jeg synes ikke den har virket
særligt påvirket...
Men jeg må et smut til dyrlægen og købe en kur imorgen tidligt. Skal
hunden med, eller er det ligemeget?

Tak alle

/ole, Trine & Magnus
*Brug rigtig endelse ved svar på e-mail*

Fra : Therese

Dato : 26-05-03 18:51

"Ole" <ole.l.bak@mail.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> særligt påvirket...
> Men jeg må et smut til dyrlægen og købe en kur imorgen tidligt. Skal

Jeg ved ikke specielt meget om orm, men jeg vil under alle omstændigheder
tage en prøve af afføringen med orm med, så han kan se det.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Anja R.

Dato : 26-05-03 18:58

Ole wrote:
> Hej igen.
>
> Har lige været ude at lufte Magnus og fandt en orm i dens afføring! Er
> det normalt at de bliver 16-17 cm lange? Jeg troede bare det var nogle
> små nogle på 2-3 cm???

Det kunne godt lyde som spolorm, den kan faktisk blive op til 18 cm.!
Den er meget almindelig hos hunde.

> Men jeg må et smut til dyrlægen og købe en kur imorgen tidligt. Skal
> hunden med, eller er det ligemeget?

Normalt skal dyrlægen se hunden, inden han udskriver en ormekur, men
hvis du har set orm i afføringen, og dermed er sikker i din sag, vil jeg
ikke tro at det er nødvendigt.
Prøv at kontakte din dyrlæge.

Venlig hilsen
Anja

Fra : Jo-Ann

Dato : 26-05-03 22:25

Hejsa !

Hvis du har set en orm på den længde, så har din hund ikke bare orm - den
har MANGE orm ! Ja og den har sikkert haft det længe.

Som en anden siger, normalt skal dyrlægen se hunden, men der er vist ingen
tvivl om din har ord ! Iflg. reglerne skal han så have en afføringsprøve.
Men ikke alle dyrlæger går så meget op i det.

Mvh
Jo-Ann