I en meddelelse skrev Andropov <andropov@ofir.dk> følgende:
> på nedenstående hjemmeside kan man læse om den stygge
> kvindechauvinisme mænd er udsat for:
>
>
http://www.klummen.dk/chauvinismen/chauvinismen.htm
>
> Her er et lille udsnit af den kvindechauvinisme man kan læse om på
> hjemmesiden:
>
> Vi på redaktionen har heroisk slået i bolledejen mod den
> undertrykkelse og fratagelse af rettigheder fra danske mænd (trofaste
> mandlige læsere ved at værdsætte dette), som finder sted i disse år.
> For åben skærm endda. Lad os nævne et lille udpluk af
> kvindeprogrammer: "Mors Hammer", "Pernilles Univers", "Synnøves" -
> iblandet mandestrip og hylende fordrukkent kvindepublikum (og nogle få
> svatmikler af mænd, som er blevet slæbt med af hyænen, og som desværre
> ikke fatter, at de er til grin).
> Yderligere forbandet er trenden, fra alle disse sexistiske og
> chauvinistiske reklamer - hvori naive, latterlige mænd udstilles
> sammen med stærke og kærligt overbærende kvinder.
> Det er åbenbart, at det nu er kvinden, som er målgruppe for
> reklameindustrien. Hvorfor mon det? Jo - hende den søde partner, hun
> står jo for godt 80% af alle købebeslutninger.
> De egoistiske og sure bitchs i reklamebranchen ved nok, hvordan
> reklamerne skal vinkles. Sexistiske og nedladende, selvretfærdige og
> fordømmende, kyniske og kolde - sådan er budet på det 'rigtige'
> kvindeideal i reklamerne, sådan fører kvinderne sig nu frem over for
> manden. Manden er fjenden og idioten, som ikke fatter noget. Reklamer
> fra tidligere såkaldte mandschauvinistiske dage - de blegner rødmende
> i sammenligning.
For at være 100% sikker på *ikke* at komme galt afsted, vil jeg undlade at
kommentere det du har skrevet.
--
Kærlig hilsen
Sophie Frederikke
Hjemmeside:
http://transgender2.dk
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/