Køb af Calamoichthys calabaricus
Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 26-05-03 15:20

For ca 1½ år siden mistede jeg min Calamoichthys calabaricus, populært
kaldet "panserål / reedfish / robefish" Jeg ved ikke hvad der gik galt,
eller om min kære "ål" var træt af livet, i alle fald svømmede den ind i
indsugningshullet til min pumpe, tja... forestil jer hvordan den så ud efter
en gang i pumpen!

Jeg har sidenhen søgt i diverse dyrehandlere (i Aalborg) efter en eller
flere erstatninger, men jeg har ikke stødt på dem, og i butikken kender de
ikke til dem.

Arten er oprindeligt fra Nigeria. Billede kan ses på
http://www.hum.auc.dk/~jcbe00/fsb1.jpg
Kender nogen af jer til denne fisk. Har i erfarring med at de vil stikke
af - eller flygte ind i pumpen?
Har i en idé til hvordan jeg kan få liv tilbage i mit akvarium.

Jørgen Engbjerg.

Fra : Jørn

Dato : 26-05-03 15:38

Det er ganske nemt:
Du tager en turisttur til stettin i polen en ganske billig tur koster
omkring en tusse med hotel og det hele.
Så finder du et par akvarieforetninger og vupti så falder du over din
pansermalle ål
pris omkring kr. 40

Jeg købte selv tre på den måde den længste omkring 60 cm lang.
De er desværre alle døde nu, de 2 af dem kort efter de kom hjem (turen var
for hård)

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 26-05-03 19:01

Hej Jørgen

Var en tur i Aalborg i torsdags. Carsten (ham der ligger over for sygehus
nord) havde nogle lidt specielle ål - om det var lige dem du søger aner jeg
ikke, men prøv da at kigge derind

/Ole

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 26-05-03 20:10

Det er desværre ikke dem, det er nogle andre nogle - og grimme er de sku -
de smiler slet ik ;) men tak foir oplysningen. Med hensyn til Polen! Damn en
tur? Tror sku det er billigere at importere dem selv til den pris!

Fra : Jørn

Dato : 26-05-03 20:33

Så skal du købe 5 kasser af en 8 - 1200 stk
Det kunne da være vi kunne finde ud af noget hvis jeg inden for overskuelig
fremid skal derned igen men du kan da prøve at maile

Fra : Smølfen

Dato : 28-05-03 06:35

Ellers kan du tage til Viborg til bonnie byrecenter der koster de 75 Kr stk

J.

---