MS Windows
briani 27239
Sikkehedskopi af HD med Win XP??
Fra : Kim Lihme

Dato : 26-05-03 14:16

Jeg har klonet men HD med Norton Ghost 2003, og har da også fået 2
identiske HD'ere... - problemet er at "kopien" kun når til
velkomstskærmen og så stopper indlæsningen.
Er der nogen der kan sige hvorfor?
Kan man oprette en klon af sin HD på anden måde?

Jeg har også forsøgt med Partition magic 7.0 - med samme nedslående
resultat

Hilsen Kim

Fra : jens

Dato : 26-05-03 16:01

"Kim Lihme (slet AZIPD)" <kiskim@AZIPDmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har klonet men HD med Norton Ghost 2003, og har da også fået 2
> identiske HD'ere... - problemet er at "kopien" kun når til
> velkomstskærmen og så stopper indlæsningen.
> Er der nogen der kan sige hvorfor?

Fordi din disk ikke stemmer med GUIDèn i regbassen.

> Kan man oprette en klon af sin HD på anden måde?

Ja, men ikke af en xp system disc

> Jeg har også forsøgt med Partition magic 7.0 - med samme nedslående
> resultat

Der er en backup funktion i xp, brug den.

Mvh Jens

Fra : Pico

Dato : 26-05-03 16:56

jens wrote:
> "Kim Lihme (slet AZIPD)" <kiskim@AZIPDmail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:10539550370.863034737954319@dtext.news.tele.dk...
>
> Fordi din disk ikke stemmer med GUIDèn i regbassen.

> Ja, men ikke af en xp system disc

Det er ikke rigtig. Jeg har da gjort det på denne maskine da jeg satte en
større HD i. Køre XP pro dk og brugte Driver Image uden nogen problemer
overhovedet. Lavede et image af den gamle C og satte den nuværende
disk og lagde imagen på den, så startede XP uden videre med den nye disk.
Det skal siges at det eneste der blev skiftet var HD.
Pico

Fra : jens

Dato : 26-05-03 17:06

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> disk og lagde imagen på den, så startede XP uden videre med den nye disk.
> Det skal siges at det eneste der blev skiftet var HD.

Sidder den nye disc som drev C ?
Blev den ghostet i denmaskine den sidder i ?

Mvh Jens

Fra : Pico

Dato : 26-05-03 17:26

jens wrote:
> "Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder den nye disc som drev C ?

Ja.

> Blev den ghostet i denmaskine den sidder i ?

Ja, jeg har 2 fysiske diske.
Pico

Fra : jens

Dato : 26-05-03 18:28

> Ja.

> Ja, jeg har 2 fysiske diske.

Hvodden starter du den op med den nye disc i for at ghoste fra den gamle ?
Sætter du den nye som disc1 og bytter dem rundt bagefter ?
(så den nye bliver disc0 og den gamle disc1)

Mvh Jens

Fra : Claus

Dato : 26-05-03 20:53

Bruger disketterne fra Drive Image såmænd....Kan også gøres inde fra XP..

Claus

Fra : Edmund

Dato : 27-05-03 18:16

Claus wrote:
> Bruger disketterne fra Drive Image såmænd....Kan også gøres inde fra
> XP..

Man kan starte det inde fra windows af, men er det C-drevet der skal
kopieres genstarter maskinen og starter så kopiering i dos mode

--
Mvh Edmund

Fra : Pico

Dato : 26-05-03 22:54

jens wrote:
> [...]
> gamle ? Sætter du den nye som disc1 og bytter dem rundt bagefter ?
> (så den nye bliver disc0 og den gamle disc1)

Jeg laver Imaget mens den gamle disk sider i og lægger det på den anden
fysiske disk. Piller den gamle disk ud og sætter den nye i og lægger Imaget,
der jo ligger på den anden fysiske disk, over på den nye.
Som Claus har skrevet starter jeg op på disketterne fra Driver Image.
Pico

Fra : jens

Dato : 26-05-03 23:39

> [...]
> der jo ligger på den anden fysiske disk, over på den nye.
> Som Claus har skrevet starter jeg op på disketterne fra Driver Image.

Hmm.
Så lærte jeg da lidt idag allivel.

Tak for detaljeringen.

Mvh Jens

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-05-03 18:49

On Mon, 26 May 2003 23:53:59 +0200, "Pico" <IPdata@mail.dk>
wrote:

>Som Claus har skrevet starter jeg op på disketterne fra Driver Image.
klip

hvor får man fat i de disketter ?
mvh Ebbe

Fra : Edmund

Dato : 27-05-03 19:05

Ebbe Hansen wrote:

> hvor får man fat i de disketter ?

Det er Drive Image programmet der laver disketterne.

Pc-netto har programmet til kr.377

--
Mvh Edmund

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-05-03 19:42

On Tue, 27 May 2003 20:05:22 +0200, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Det er Drive Image programmet der laver disketterne.
>
>Pc-netto har programmet til kr.377

Tak for svaret
mvh Ebbe