Sangen om Larsen
Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 26-05-03 13:54

Hvem har indspillet originalversionen af denne gamle klassiker?
Jeg ved at Birgitte Grimstad har lavet en version, men vel næppe den
originale?

Mvh
P. E. Dyreborg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-03 19:09

"Poul Erik Dyreborg" <pedxxxxxxx@klode.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem har indspillet originalversionen af denne gamle klassiker?
> Jeg ved at Birgitte Grimstad har lavet en version, men vel næppe den
> [...]
Hej P.E.

Jeg er ikke sikker, men noget siger mig, at Lulu Ziegler også har lavet den.
Efter hvad jeg lige kunne se, et eller andet sted mellem 1933 og 1950

M.V.H.....Benny..

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 26-05-03 22:53

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er ikke sikker, men noget siger mig, at Lulu Ziegler også har
> lavet den. Efter hvad jeg lige kunne se, et eller andet sted mellem
> 1933 og 1950

Lyder rimeligt...teksten er skrevet af Sven Møller Kristensen, komponister
Berhard Christensen og Hermann D Koppel, til Kjeld Abels musícal "Melodien
der blev væk" og opført første gang i 1935 på Folketeateret Kbh.

...sååå Lulu Ziegler kunne det da vist godt være....har dog ikke kunnet finde
noget om netop hendes færden fra dengang.

/ Flying Hotdogs

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-05-03 09:09

Er det den samme version som Niels Hausgaard og Tobias Trier har
indsunget?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-03 11:13

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:e776dv4vj0qdo73eo8o1tir8prkhmu914k@4ax.com...
> Er det den samme version som Niels Hausgaard og Tobias Trier har
> [...]

Hej Karsten

Der bliver jeg vist svar skyldig, da jeg underligt nok ikke selv har
melodien.

M.V.H.....Benny..

Fra : Herb

Dato : 27-05-03 13:09

Så vidt jeg ved er sangen skrevet til en musical fra 20'erne eller sådan
noget..
Så jeg ved ikke om dessideret kan tale om en originalindspilning..
originalindspilningen må vel så være den første indspilning til kommercielt
salg?!

/Herb

---

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 27-05-03 17:22

> [...]
> Hvem har indspillet originalversionen af denne gamle klassiker?
> Jeg ved at Birgitte Grimstad har lavet en version, men vel næppe den

I 1935 er den indspillet af Bernhard Christensens specialensemble med Helge
Rungwald på vokal - altså samme år, som stykket havde premiere.

Mvh. Camilla Hæstrup