MS Windows
briani 27239
XP Pro eller Home
Fra : JS

Dato : 26-05-03 12:38

Hvad er forskellen på de to?
Er forskellen lig forskellen på eksempelvis ME og 2000?

Fra : PJ

Dato : 26-05-03 12:42

"JS" <JS_443@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på de to?

Home er uegnet til netværk.

> Er forskellen lig forskellen på eksempelvis ME og 2000?

Hvad er højest -et tordenskrald eler Rundetårn???

mvh
pj

Fra : jens

Dato : 26-05-03 12:56

"PJ" <doink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Home er uegnet til netværk.

Home er ikke uegnet til netværk.
Home er uegnet til avanceret netværk, der er en ret afgørende forskel på de
to udsagn.
Der er ikke noget avanceret ved et hjemmenetværk.

> Hvad er højest -et tordenskrald eler Rundetårn???

Og hvad er din pointe udover at være uforskammet.

Hvis du står på rundetårn og hører et tordenskrald, er det afgjort
tordenskraldet der er højest.

Me og xp kan ikke sammenlignes, og dog.
Det er begge OSèr beregnet til hjemmebrug.
xp er mere omfattende end me, da me bare (i princippet), er en sminket w98.

Xp er en "videreførelse" af NT, som brugtes/bruges i firmanet med
domæneservere og sager, et såkaldt avanceret net.
Hvor Home så ikke dur.
Det gør me for dens sags skyld heller ikke.

Mvh Jens

Fra : PJ

Dato : 26-05-03 13:05

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Home er ikke uegnet til netværk.
> Home er uegnet til avanceret netværk, der er en ret afgørende forskel på

OK. Jeg taler bare om mine egne erfaringer i mit firma, hvor 2 bærbare var
indkøbt i huj og hast med Home -og det bøvl man havde med at få dem til at
spille med på holdet.

> Og hvad er din pointe udover at være uforskammet.

Jeg var på ingen måde ude på at være uforskammet -jeg synes bare at
spørgsmålet var stillet op på en måde, så man ikke umiddelbart kan svare på
det. Men det har du jo så gjort længere nede.

mvh
pj

Fra : jens

Dato : 26-05-03 13:41

> OK. Jeg taler bare om mine egne erfaringer i mit firma, hvor 2 bærbare var
> indkøbt i huj og hast med Home -og det bøvl man havde med at få dem til at
> spille med på holdet.

Og det er jo sikkert et "avanceret" netværk med domæne, der dur home ikke.

> Jeg var på ingen måde ude på at være uforskammet -jeg synes bare at
> spørgsmålet var stillet op på en måde, så man ikke umiddelbart kan svare

> det. Men det har du jo så gjort længere nede.

Jaja, jeg kan bare ikke li at folk bliver irettesat for et spørgsmål udenfor
de rette ordvalg, der er mange begreber i denne branche som "almindelige"
dødelige ikke aner hvad betyder, det samme gør sig jo gældende når jeg
henvender mig på autoværksteddet og får at vide jeg skal have en ny dims
kaldt xzfyrII delux, og den koster...........

Ikke en chance har man så.

Mvh Jens

Fra : WE

Dato : 26-05-03 16:21

Pro kan netværksmæssig håndtere domæner - intet problem til privat brug.
Pro har Fjernskrivebord
Pro installerer Backup automatisk - den skal installeres manuelt i Home -
tåbeligt

De er visuelt ens.

Hvor skal du bruge Pro'en?

v.h.

Fra : jens

Dato : 26-05-03 16:33

"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pro har Fjernskrivebord
> Pro installerer Backup automatisk - den skal installeres manuelt i Home -

Home.... ?

(hehe)

Læg mærke til at mange skriver under det de citerer.

Mvh Jens

Fra : JS

Dato : 27-05-03 08:33

> [...]
> Pro har Fjernskrivebord
> Pro installerer Backup automatisk - den skal installeres manuelt i Home -

Det er til min hjemmepc. Der skal laves netværk via switch til en pc der
kører win2000...

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 27-05-03 09:49

"JS" <JS_443@hotmail.com> wrote in message

> Det er til min hjemmepc. Der skal laves netværk via switch til en pc der
> kører win2000...

Intet problemer med Home-edition!

/Lars

Fra : jens

Dato : 27-05-03 10:05

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Intet problemer med Home-edition!

Alt er jo relativt.
Home har ikke avanceret fildeling svj husker.
W2k har ikke simpel fildeling.

Derfor kan man nu godt få dem på lan i samme arbejdsgruppe, bare ikke noget
med domæne.

Mvh Jens