MS Windows
briani 27239
mapper
Fra : Rune Thougaard

Dato : 26-05-03 10:40

Kan jeg på ingen måde få fat i et lille program som kan beskytte visse
mapper med en enkel kode...
Da jeg tit har folk der roder ved min PC..

mvh. Rune Thougaard
--
http://www.vinperlen.dk / http://www.dalgaards.dk
http://www.komma.tk / http://www.hh-galeri.dk (Kommer snart)

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-05-03 11:04

Rune Thougaard, du skrev:

> Kan jeg på ingen måde få fat i et lille program som kan beskytte visse
> mapper med en enkel kode...

Hvis de ikke må se mappen
http://www.geocities.com/john52612000/

Ellers er der den her som jeg selv bruger
http://www.tip.net.au/~njpayne/index.html

--
Henrik
sortlistet i dk.bolig.modereret

Fra : Rune Thougaard

Dato : 26-05-03 11:40

> Hvis de ikke må se mappen
> http://www.geocities.com/john52612000/

den der kan jeg ikke lige få til at virke men vil ikke bruge tid på det hvis
den heller ikke kan det som jeg vil ha' den til.!

> Ellers er der den her som jeg selv bruger
> http://www.tip.net.au/~njpayne/index.html

den der gør kun at man ikke kan åbne filen...!! men man kan stadig se hvad
der ligger i mappen

mvh. Rune Thougaard

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-05-03 11:23

On Mon, 26 May 2003 11:40:17 +0200, "Rune Thougaard"
<rune@vinperlen.dk> wrote:

>Kan jeg på ingen måde få fat i et lille program som kan beskytte visse
>mapper med en enkel kode...
>Da jeg tit har folk der roder ved min PC..

Hvilken windows version? I win9x kan det ikke komme til at fungere
ordenligt. I win2k og XP er det indbygget hvis du benytter NTFS
filsystemet.
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Rune Thougaard

Dato : 26-05-03 11:48

Jeg har WinXP prof. og NTFS på begge mine drev...

giver det mig mulig hed for noget andet..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-05-03 13:56

Rune Thougaard wrote:

> Jeg har WinXP prof. og NTFS på begge mine drev...
> giver det mig mulig hed for noget andet..??

Ja, du behøver ikke et ekstra program. Du kan i stedet oprette flere
brugerkonti med forskellige rettigheder. Du kan for eksempel oprette en
administratorkonto til dig selv og en gæstekonto til alle andre. Du har
så mulighed for at begrænse hvilke mapper gæstekontoen har adgang til.

Du burde kunne finde hælp til projektet via Windows XPs indbyggede
hjælpefunktion.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : PJ

Dato : 26-05-03 11:57

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg på ingen måde få fat i et lille program som kan beskytte visse
> mapper med en enkel kode...
> Da jeg tit har folk der roder ved min PC..

Det gør de ikke mere, hvis denne holder, hvad den lover:
http://www.winability.com/folderguard/

mvh
pj

Fra : Martin San.

Dato : 26-05-03 13:38

> Det gør de ikke mere, hvis denne holder, hvad den lover:
> http://www.winability.com/folderguard/

Umiddelbart ser det ok ud. Har lige afprøvet programmet
/Martin

Fra : Rune Thougaard

Dato : 26-05-03 14:05

> Umiddelbart ser det ok ud. Har lige afprøvet programmet
> /Martin

kan jeg ikke fp en hurtig guide til folder guard til hvordan jeg sætter et
password på en tilfældig mappe..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Martin San.

Dato : 26-05-03 17:49

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> skrev i en meddelelse
> kan jeg ikke fp en hurtig guide til folder guard til hvordan jeg sætter et
> password på en tilfældig mappe..??

Mit system har braget ned og låst de sidste 2 timer, så jeg har fjernet
Folder Guard igen! *gg*
Men hvis det kører for dig, så prøv på en test-mappe eller fil først!
Inde i Folder Guard markede jeg den mappe jeg ville beskytte, og klikkede på
Lock og derefter på Password On/Off oppe i menulinien i programmet. Afslut
programmet og Save når den fortæller dig det.
Derefter havde jeg ingen adgang til den beskyttede test-mappe, men ved at
HØJREKLIKKE på mappen får du mulighed for at Unlock og dernæst indtaste dit
password. Så kan du åbne mappen normalt. Når du igen vil låse mappen, så
højreklik på selve mappen og klik Lock. Så gemmer den med det tidligere
password.

7-9-13... og pøj pøj!
MVH Martin