Driver til netkort?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-05-03 10:45

Skal man ha' driver til et netkort?

Jeg købte for en del tid siden et Intel netkort, fordi jeg vidste at
jeg på et tidspunkt skulle ha' ADSL. For et par måneder siden
installerede jeg så kortet i computeren.

Men der fulgte ikke nogen CD-ROM eller diskette med kortet. Jeg tænkte
at det nok var fordi, at et netkort ikke kræver nogen driver. Men er
det rigtigt?

Det er et Intel IEPRO100S kort. Jeg var inde på Intels website for at
se om der var en driver, men jeg kunne ikke finde noget ved at søge på
IEPRO100S. Virker kortet uden driver?

--
Peter Knutsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-05-03 11:01

On Mon, 26 May 2003 11:44:51 +0200, Peter Knutsen
<peter@knutsen.dk> wrote:

> Skal man ha' driver til et netkort?

Ja.

> Men der fulgte ikke nogen CD-ROM eller diskette med kortet. Jeg tænkte
> at det nok var fordi, at et netkort ikke kræver nogen driver. Men er
> det rigtigt?

Nej.

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=61

> Virker kortet uden driver?

Nej. Men nogle operativsystemer inkluderer drivere til noget
udstyr, og så behøver man ikke en driver fra producenten selv
(omend det ofte kan være en god idé).

-A

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-05-03 11:02

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> writes:

> [...]
>
> Det er et Intel IEPRO100S kort. Jeg var inde på Intels website for at
> se om der var en driver, men jeg kunne ikke finde noget ved at søge på

Det skal du ikke regne med. Du skal bruge en driver af en eller anden
slags.

Til Linux kan eepro100 eller e100 bruges. Til Windows 2000/XP er den
formentlig indbygget. Til ældre Windows-versioner skal du nok have fat
i en af disse PRO/100 S:

http://www.intel.com/support/network/adapter/index.htm#PRO/100S

/Rasmus

Expect the unexpected.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-03 11:05

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> wrote in message

> Skal man ha' driver til et netkort?

Alt hardware skal bruge en driver

> Men der fulgte ikke nogen CD-ROM eller diskette med kortet. Jeg tænkte
> at det nok var fordi, at et netkort ikke kræver nogen driver. Men er
> det rigtigt?

Nej

> Det er et Intel IEPRO100S kort. Jeg var inde på Intels website for at
> se om der var en driver, men jeg kunne ikke finde noget ved at søge på
> IEPRO100S. Virker kortet uden driver?

Grunden til at man mange gange ikke skal bruge drivere til netkort, er da de
næsten altid er indbygget i styresystemet.. Og de installeres så
automatisk...

Men tjek under device manager om kortet er installeret..

Men selvfølgelig kan du finde drivere hos Intel.... Det heder nu altså bare
ikke IEPRO hvor har du forresten dette navn fra?? Det heder Intel Pro 100S

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=61

Der er en del ting man kan downloade.. Jeg har selv kortet.. men du behæver
kun driverne

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-05-03 11:48

Bjarke Hansen wrote:

> Men tjek under device manager om kortet er installeret..

Der står under Netværkskort et "Opkaldskort" som jeg troede var
netkortet og at alting derfor var i orden, men så har jeg for ganske
nylig (i en anden gruppe) fået at vide at det repræsenterer modemet

> Men selvfølgelig kan du finde drivere hos Intel.... Det heder nu altså bare
> ikke IEPRO hvor har du forresten dette navn fra?? Det heder Intel Pro 100S

Fra den bekræftelsesmail som forhandleren sendte mig.

> http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=61

Tak for hjælpen til alle!

--
Peter Knutsen

Fra : jens

Dato : 26-05-03 13:54

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der står under Netværkskort et "Opkaldskort" som jeg troede var
> netkortet og at alting derfor var i orden, men så har jeg for ganske
> nylig (i en anden gruppe) fået at vide at det repræsenterer modemet

Dit netkort vil med den rigtige driver fremstå som tcp/ip protokollen med
dit netkorts navn efter tcp/ip.
Det er ikke til at tage fejl af.

(håber det stemmer på en w95 såvel som w98)

Mvh Jens