Reloaded på godt og ondt (små spoiler)
Fra : Per

Dato : 26-05-03 09:00

Efter at have set Reloaded to gange i weekenden (første gang glemte jeg at
blive sidende til efter credits :/ ) så må jeg sige, at den klart ikke er så
fed som 1'eren. Den er lidt langtrukken, og meget mere indviklet at finde
rundt i. Men til gengæld var der også nogle scener hvor jeg sad med åben
mund i forundrelse.

Det virker dog lidt underligt at Neo i 1'eren blot kunne hoppe ind i Smith
og destruere ham, men det ser vi ikke noget til i 2'eren.

Fra : Per

Dato : 26-05-03 09:04

Det var forresten godt jeg havde set alle Animatrix inden jeg så filmen, da
der var flere af de afsnit der havde direkte indvirkning på filmen. Specielt
Final Flight of the Osiris. Og så det afsnit med ham drengen, der i filmen
følger efter Neo overalt og siger han redede ham.

Også fedt nok at have gennemført spillet, som giver en del mere
baggrundsviden om historien i Reloaded.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-03 09:42

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> writes:

> meget mere indviklet at finde rundt i.

Hvorfor er det negativt?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-05-03 11:40

> [...]

> rundt i. Men til gengæld var der også nogle scener hvor jeg sad med åben

Jeg havde det på nøjagtigt samme måde efter at have set den 1. gang. Anden
gang begynder alt det filosofiske bavl at rotere lidt mere og så blev det
til en langt bedre film - pour moi en effet.

Jeg tror at der hvor jeg stod af første gang, og hvor mange står af og synes
det er en dårlig film, er at plottet er gået i en helt anden retning i
forhold til M1 (jeg synes det er forkert at sige at der ikke er sket en
udvikling siden sidst). M1 var noget nemmere at forholde sig til, grænsen
mellem gode og onde var klassisk og lige til at gå til. Menneskene var de
gode (med undtagelse af Cypher) og kæmpede for deres frihed, maskinerne var
de onde og ville holde menneskene i evigt slaveri. Action-delen var
uovertruffen, hammerfed og dybt underholdende. Det var fhv. nemt for hjernen
at arbejde med. Med M2 skal man nu pludselig forholde sig til
storfilosofiske spørgsmål for at få noget ud af handlingen. Ting bliver
vendt op og ned som man troede var fastlagte i M1. Eksisterer verden
overhovedet? Hvem skabte hvem til fordel for hvem og hvad dælen er der sket
med Smith der ellers var en klassisk cool skurk? Der er næsten sket for
meget udvikling i historien, man får ikke lige så god tid til sine popcorn
som i den første.

Så om man får noget ud af Matrix Reloaded tror jeg er et spørgsmål om man
vil acceptere at blive vendt rundt på en tallerken. Om man forventer andet
end underholdning. Jeg havde engang det samme problem med 'Sphere' indtil
jeg fandt frem til at det egentlig var en meget fed røverhistorie.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 26-05-03 12:09

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> end underholdning. Jeg havde engang det samme problem med 'Sphere' indtil
> jeg fandt frem til at det egentlig var en meget fed røverhistorie.

Sphere er i øvrigt en udmærket film, hvis ideer dog tydeligt er inspireret
af scifi-klassikeren Kampen Om Dødskloden (Forbidden Planet) fra 60'erne.
Slutningen på Sphere irriterede mig dog noget. Den burde slutte ca. 5
minutter inden. Det er som om at mange amerikanske film har fået påklistret
en amerikansk slutning, efter den europæiske. Hmm, det er lidt svært at
forklare. Se fx. Minority Report. Filmen slutter og efterlader nogle fine
spørgsmål for seerne, men så kommer der alligevel en "amerikansk" slutning
bagefter som lige skal forklare det hele og særligt sikre en happy ending.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-03 14:03

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> writes:

> Sphere er i øvrigt en udmærket film, hvis ideer dog tydeligt er inspireret
> af scifi-klassikeren Kampen Om Dødskloden (Forbidden Planet) fra 60'erne.

Ehm, mon dog?

Er det ikke Forbidden Planet, der er en sci-fi-filmatisering af The
Tempest?

Mon så ikke snarere vi skal se Michael Crichton's inspiration der?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 26-05-03 15:17

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Ehm, mon dog?
>
> Er det ikke Forbidden Planet, der er en sci-fi-filmatisering af The
> Tempest?
>
> Mon så ikke snarere vi skal se Michael Crichton's inspiration der?

Shakespeare's "The Tempest" som jeg ikke kender? Det er korrekt at Forbidden
Planet er inspireret af det stykke og ærligt talt: Jeg ved selvfølgelig ikke
hvor Chrichton har hentet sin inspiration, men Forbidden PLanet gør det
bedre en Sphere. Hvem ved, måske har Forbidden Planet motiveret Chrichton
til at studere Shakespeare's værk. Jeg ved det ikke

I øvrig må jeg rette mig selv: Filmen er fra 50'erne. Den er i øvrigt
fremragende (fik jeg nævnt det?) og blev en overgang jævnligt vist på TCM.

Var der i øvrigt også snak om en genindspilning af FP? Ikke at
genindspilninger plejer at være af det gode

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-05-03 07:53

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> hvor Chrichton har hentet sin inspiration, men Forbidden PLanet gør det

Ja, det lød vist lidt dumt, når jeg ikke kender The Tempest. Det jeg mener
er naturligvis, at jeg synes at FP er en bedre film end Sphere

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-05-03 16:19

> [...]
> bagefter som lige skal forklare det hele og særligt sikre en happy ending.

Retfærdigvis skal det siges at i Crichtons oprindelige roman Sphere (har
læst den senere) er slutningen ligesom i filmen (bortset fra den detalje at
kuglen skrumper ind og forsvinder i stedet for at flyve ud i verdensrummet).
I øvrigt er Sphere et eksempel på en meget lidt ændret overgang fra roman
til film.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 26-05-03 21:12

C. H. Engelbrecht wrote:

> I øvrigt er Sphere et eksempel på en meget lidt ændret overgang fra roman
> til film.

Handlingsmæssigt har du ret - men stilistisk synes jeg at de er meget
forskellige; - romanen holder en humoristisk-ironisk distance til
historien, som jeg ikke genfandt i filmen.

-Rune (men det er altså lang tid siden at jeg så den (1998) og endnu
længere tid siden at jeg læste den (i starten af 90'erne, vil jeg gætte på))

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-05-03 22:51

> Handlingsmæssigt har du ret - men stilistisk synes jeg at de er meget
> forskellige; - romanen holder en humoristisk-ironisk distance til
> historien, som jeg ikke genfandt i filmen.

Er den ikke dækket ind via Samuel L. Jacksons figur? Jeg mener at han i
romanen også er den der står for det ironiske 'we're all gonna die, just a
matter of deductive logic'.

Ok, det er også lang tid siden jeg har læst bogen. Jeg har den på hylden,
måske skulle man hive fat i den igen en dag...

Fra : Per

Dato : 26-05-03 14:51

Siger de forresten ikke i 1'eren noget med at der blev født en mand inden i
den første matrix, som lavede den?

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-05-03 16:04

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> wrote in message
> Siger de forresten ikke i 1'eren noget med at der blev født en mand inden
> den første matrix, som lavede den?

OH! Den havde smuttet forbi mig skal jeg da lige have lov til at sige.

Kan godt huske det nu noget ala. "I begyndelsen, var der en mand, født inde
i The Matrix, hvori han kunne designe det som han ønskede det.. det var ham
der befriede de første af os"....

Hmm? Dvs. er det Arkitekten? The One? Neo ?

Se nu der.. nu vender du jo helt rundt på mine ellers nogenlunde teorier om
hvad der foregår i Reloaded !?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-03 16:26

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> [...]
> der befriede de første af os"....
>
> Hmm? Dvs. er det Arkitekten? The One? Neo ?

Ikke nødvendigvis noget som helst. Oraklet var generelt ikke alt for
troværdigt og Morpheus vidste ikke en skid om hvad der foregik.

--
Peter B. Juul, o.-.o ($/x) * SQR(TCP) * Pr0n = Internet!
The RockBear. ((^)) - The Internet Timeline

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-05-03 18:18

> Ikke nødvendigvis noget som helst. Oraklet var generelt ikke alt for
> troværdigt og Morpheus vidste ikke en skid om hvad der foregik.
>
> --

Hmmm.. true that...

Nu er det bare fordi jeg vælger at stole på hvad personerne fortæller og
gør, og drager teorier ud fra dette

Mvh. Martin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-05-03 22:47

Peter B. Juul escribió / skrev

> Ikke n›dvendigvis noget som helst. Oraklet var generelt ikke alt for
> trov‘rdigt og Morpheus vidste ikke en skid om hvad der foregik.

Men det passer dog så godt sammen med Arkitektens historie at det vil
være et alt for stort tilfælde hvis begge dele blot var røverhistorier.
Mvh
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 19:53

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ham
> der befriede de første af os"....
>
> Hmm? Dvs. er det Arkitekten? The One? Neo ?

Er historien ikke, at den person, der grundlagde Zion, kunne manipulerede
Matrix, som han ønskede?
På den måde passer det jo meget godt med, hvad Arkitekten siger: The One
løber sit program igennem og ender til sidst hos Arkitekten. Derefter vælger
han den højre dør, Zion ødelægges, og han starter et nyt. Altså: fyren, der
grundlagte Zion, var sidste versions Neo/One.

Mvh Janus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-05-03 22:52

Zenia & Janus escribió / skrev

> Er historien ikke, at den person, der grundlagde Zion, kunne
> manipulerede Matrix, som han ønskede?

Nej, Zion bliver ikke nævnt i den forbindelse. Frit efter hukommelsen
siger Morpheus:

"When the MAtrix was first created, there was a man born inside it, who
had the ability to change whatever he wanted, to remake the matrix as he
saw fit. It was he who freed the first of us and taught us the truth"
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Steen Broelling

Dato : 27-05-03 17:31

Hej

> Er historien ikke, at den person, der grundlagde Zion, kunne manipulerede
> Matrix, som han ønskede?

Jo - netop som Neo!

> [...]
> han den højre dør, Zion ødelægges, og han starter et nyt. Altså: fyren, der
> grundlage Zion, var sidste versions Neo/One.

Netop. Arkitekten har dog sandsynligvis ikke taget højde for at Neo er en
helt i 6. udgave :)

Og inden han dør (The One), vælger han et vist antal kvinder og mænd, som skal
bygge/videreføre idéen: Bygge byen og lede efter den næste Neo, som de så
iøvrigt tror er den første Neo.
Fed historie iøvrigt, som der skal tænkes godt og grundigt igennem, inden
den egentlig fiser helt ind.

Men noget helt andet: Det Neo kan tilsidst i filmen: Passificere
maskinerne: Kan det være en forløber til, at "den virkelige verden" (der
hvor Zion og maskinerne er) også er et lag af en programmeret verden!??
Jeg mener - hvorfra får han ellers sin evne til at kunne manipulere den
verden, han er i på det tidspunkt!??

En vanvittig tanke - jeg ved det. Men der KAN muligvis komme helt
uventede aspekter ud af hele historien til slut!

Og iøvrigt: Smith er jo en "afhopper" fra The Matrix. Han kan nu ikke
vende tilbage til den verden han er lavet i, da han har overtrådt reglerne
i den verden: Skulle slette sig selv, som program, da Neo smadrede ham i
1'eren, men gjorde noget andet istedet.
Derfor: Han behøves nødvendigvis ikke kun at have hån tilovers for
menneskene - han hader Neo, klart, men det er ikke sikkert, at han ønsker
at Zion skal smadres!

Well - den/de film fucker for meget med ens hjerne, til at man kan tænke
klart....

MVH Steen Brølling

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-05-03 21:25

Steen Broelling escribió / skrev

> Men noget helt andet: Det Neo kan tilsidst i filmen: Passificere
> maskinerne: Kan det v‘re en forl›ber til, at "den virkelige verden"
> (der hvor Zion og maskinerne er) ogs† er et lag af en programmeret
> verden!?? Jeg mener - hvorfra f†r han ellers sin evne til at kunne
> manipulere den verden, han er i p† det tidspunkt!??
>
> En vanvittig tanke - jeg ved det. Men der KAN muligvis komme helt
> uventede aspekter ud af hele historien til slut!

Kig de andre tråde i gruppen igennem, den teori er blevet luftet flere
gange.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : LarsJ

Dato : 28-05-03 00:33

Steen Broelling <strix@mail.dk> wrote in

<snip>
> [...]
> som skal bygge/videreføre idéen: Bygge byen og lede efter den næste
> Neo, som de så iøvrigt tror er den første Neo.

Nix, de tror at han er den første reinkarnation af The One, jvnfr. nogle af
de ting Morpheus siger i Matrix1.

--
cheers, LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Fra : Jakob Knudsen

Dato : 28-05-03 22:23

> [...]
>
> Hmm? Dvs. er det Arkitekten? The One? Neo ?
>
> Se nu der.. nu vender du jo helt rundt på mine ellers nogenlunde teorier

Kreativ tænkning, og det kan stadig holde meget godt de ting du siger, da
jeg mener at Neo og Arkitekten ikke er den samme!

Profetien fra den første film bliver jo ikke fortalt af The One, men af
Morpheus som jo egentligt bare er et ganske almindeligt menneske udfriet af
the Matrix. (Det eneste der er med Morpheus er at han er blevet spået til at
finde The One). Han har med andre ord kun hørt historien fra folk der har
hørt fra / oplevet "den forrige The One". Den forrige "The One" har fortalt
at han var født inde i The Matrix, at han kunne manipulere med det som han
ville, og at han befriede de første af dem. Derefter har Oraklet fortalt
Morpheus at han ville blive genfødt (det ved hun jo, da hun er programmet
der hjalp med programmeringen af Matrix / meneskets sind)

Mvh. Jakob

Fra : LazyJones

Dato : 01-06-03 20:36

"Jakob Knudsen" <jaziz_dk@hotmail.com> wrote in message

> ville, og at han befriede de første af dem. Derefter har
> Oraklet fortalt Morpheus at han ville blive genfødt (det
> ved hun jo, da hun er programmet der hjalp med
> programmeringen af Matrix / meneskets sind)

Det er vist fastslået, at programmet som beskæftigede sig med
menneskets psyke, matricens moder, IKKE er Oraklet:

<Arkitekten:>
"Thus, the answer was stumbled upon by another, an intuitive
program, initially created to investigate certain aspects
of the human psyche. If I am the father of the matrix, she
would undoubtedly be its mother."
<Neo:>
"The Oracle."
<Arkitekten:>
Please! As I was saying, she stumbled upon a solution whereby
nearly 99.9% of all test subjects accepted the program, as
long as they were given a choice..."

/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Slet ".ns" for at maile mig \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 02-06-03 17:58

> [...]
> Please! As I was saying, she stumbled upon a solution whereby
> nearly 99.9% of all test subjects accepted the program, as

Det vil jeg nu ikke betegne som fastlåst ? Grunden til Arkitekten siger
"please" er sådan "arh.. gider du lige".... fordi Neo betegner hende som et
Orakel, og Arkitekten ved hun bare er et program som alle andre.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 26-05-03 16:29

(første gang glemte jeg at blive sidende til efter credits :/ )

Der var jeg godt nok også smuttet :/ Hvad sker der da efter rulleteksterne?

> Det virker dog lidt underligt at Neo i 1'eren blot kunne hoppe ind i Smith
> og destruere ham, men det ser vi ikke noget til i 2'eren.

Efter hvad Smith fortæller Neo et af de første gange de mødes i 2'eren, så
lyder det jo til at være lidt farligt det Neo gjore. Agent Smith har
ihvertfald fået et par ekstra kræfter bagefter.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-05-03 18:26

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> wrote in message
> [...]
> lyder det jo til at være lidt farligt det Neo gjore. Agent Smith har
> ihvertfald fået et par ekstra kræfter bagefter.

Jeg kom til at tænke på. Anden gang jeg så Reloaded forstod jeg nogle af
sætningerne anderledes end første gang.

F. eks efter Smith har prøvet at copiere sig over på Neo (eller hvad det nu
er han gør), så siger Neo. "I dont know what is was, but it felt like i was
back in that coridoor" -> altså opfattede jeg det første gang, at det føltes
som dengang han på gangen blev skudt af Smith (Altså føltes som døden), men
anden gang mener jeg nu det er følelsen af at være "eet med Smith" altås
være sammekoblet til ham/inden i ham, what ever

En anden ting nu man er ved det, var Merovingerens tale om
course-and-affection.
"Choice is something created between thoose who have power, and thoose who
have not" -> Dette virkede for mig første gang bare som et simpelt
overfladisk citat, men han virker som om han ved noget af det samme som
Arkitekten. Arkitekten fortæller jo Neo at for at menneskene ville acceptere
Matrix, blev de nødt til at få givet "valget" omend så det bare var et sted
i underbevidsheden.. Det er jo stadig meget sjovt, syntes jeg

Men det har i sikkert allerede fanget første gang.. eller? (måske er jeg
lidt slow)
-Er det andre ting som nogen har lagt mærke til?

Mvh. Martin

Fra : Per

Dato : 27-05-03 07:45

> [...]
> anden gang mener jeg nu det er følelsen af at være "eet med Smith" altås
> være sammekoblet til ham/inden i ham, what ever

Nej han siger jo at "it felt like dying".

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-03 21:41

In article <3ed232ea$0$32535$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
btz@area42.dk says...
> (første gang glemte jeg at blive sidende til efter credits :/ )
>
> Der var jeg godt nok også smuttet :/

Det er folk som dig der er skyld i TV2 ævler løs over rulleteksterne.

> Hvad sker der da efter rulleteksterne?

De viser nogle uinspirerede klip af 3'eren.

Fra : Lothario

Dato : 26-05-03 23:47

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> In article <3ed232ea$0$32535$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> btz@area42.dk says...

> Det er folk som dig der er skyld i TV2 ævler løs over rulleteksterne.

> De viser nogle uinspirerede klip af 3'eren.

Desværre ikke i aalborg

Moe

Fra : Torben Simonsen

Dato : 27-05-03 00:15

"Lothario" <waste@tdcspace.dk> writes:

> Desværre ikke i aalborg

Jo da. Jeg har selv kørt film i Bio 5 fredag-lørdag-søndag, og jeg vil
godt garantere, at samtlige sluttekster samt klippene fra 3'eren er
blevet kørt i både sal 1 og sal 2 i Bio 5, hvis bare en eneste kunde er
blevet siddende for at se dem.

Der var enkelte forestillinger, hvor alle kunder forlod salen, inden
slutteksterne var forbi, men i de fleste tilfælde var der nogle stykker
der blev, og så kørte vi naturligvis det hele.

Jeg kan selvfølgelig kun garantere for de forestillinger jeg selv har
kørt (de ovennævnte tre dage), men mine kollegaer både i Bio 5 og
i Scala er instrueret i at gøre det samme, så det vil jeg da håbe
de gør. Hvis nogen oplever, at filmen bliver stoppet, inden de har
forladt salen, så vil jeg gerne høre om det. I så fald skal jeg have
uddelt et par skideballer til vores operatører.

Det gælder for alle film - ikke kun Matrix - at filmen først må
stoppes, når samtlige kunder har forladt salen. Det er en klokkeklar
instruks til operatører og piccoloer/piccoliner. Hvis der er nogen,
der forbryder sig mod det, så vil jeg som sagt gerne vide det, for
så skal vi lige have strammet lidt op på det.

Slutteksterne på Matrix Reloaded varer i øvrigt over 10 minutter,
så det kræver lidt tålmodighed at blive siddende hele vejen igennem dem.

--
-- Torben.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-05-03 01:38

> Slutteksterne på Matrix Reloaded varer i øvrigt over 10 minutter,
> så det kræver lidt tålmodighed at blive siddende hele vejen igennem dem.

Cinemaxx Kbh er lidt smarte hvad det angår. Filmen slutter hvorefter
teaseren til Revolutions kører, først herefter begynder efterteksterne. Alle
er glade.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 27-05-03 02:49

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:

> Cinemaxx Kbh er lidt smarte hvad det angår. Filmen slutter hvorefter
> teaseren til Revolutions kører, først herefter begynder efterteksterne.
> Alle er glade.

Tjah, det kræver at man går ind og klipper i filmen, således at den
vises på en anden måde, end det filmselskabet havde forestillet sig.
Må en biograf det? Jeg ville personligt ikke turde gøre det uden
først at få tilladelse fra de højere magter.

--
-- Torben.

Fra : Per

Dato : 27-05-03 07:46

> Cinemaxx Kbh er lidt smarte hvad det angår. Filmen slutter hvorefter
> teaseren til Revolutions kører, først herefter begynder efterteksterne.
Alle
> er glade.

hehe det tror jeg ikke de har fortalt Warner?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-05-03 16:01

> hehe det tror jeg ikke de har fortalt Warner?

Måske, men Warner burde være ligeglad, det er en bitte tand bedre service
for deres slutkunder.

Fra : Per

Dato : 26-05-03 14:51

Fra : Michael Skov

Dato : 28-05-03 05:42

Steen Broelling <strix@mail.dk> skriver:
snip
> [...]
>hvor Zion og maskinerne er) også er et lag af en programmeret verden!??
>Jeg mener - hvorfra får han ellers sin evne til at kunne manipulere den

Agent smith er jo kommet ud på den anden side i et menneske.
Og arkitekten siget jo på et tidspunkt at noe skal videregive sin kode
eller anomali videre til den næste matrix.

HVIS han ikke gør det kunne det jo tænkes at han ved at gå ud af den
venstre dør tager anomalien med sig ind i den virkelige verden
og derfor bliver i stand til at påvirke maskinerne der.

Kun en strø tanke.
Jeg bliver nødt til at se den film igen

MU!