Sidste dag i en måned.
Fra : Erik Hansen

Dato : 27-03-01 18:44

Hejsa.

Kan det virkelig passe at der ikke findes nogen funktion i PHP som kan
fortælle, den sidste dag i en måned, f.eks. har jeg brug for at finde
ud af at der er 31 dage i denne måned, og når vi når til næste måned,
skal jeg bruge at der kun er 30 dage.

Jeg har prøvet at finde en funktion ala last_day_of_month() eller
sådan noget, men jeg har ikke fundet noget.

Hvis det virkeligt ikke findes, kan jeg kun komme på en while lykke
som bliver ved ind til næste månede er opnået, og derved aflæse in
tæller inde i lykken. Nogen som har andre bud.?

....Erik

Fra : Christian Doeleman

Dato : 27-03-01 18:55

"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> skrev:
> [...]
> fortælle, den sidste dag i en måned, f.eks. har jeg brug for at finde
> ud af at der er 31 dage i denne måned, og når vi når til næste måned,

Kig på date()-funktionen: http://php.net/date

date("t"); giver dig antallet af dage i indeværende måned.

Med venlig hilsen
Christian Doeleman

Fra : Erik Hansen

Dato : 27-03-01 19:17

On Tue, 27 Mar 2001 19:54:45 +0200, "Christian Doeleman"
<usenet@nospam.doeleman.dk> wrote:

>Kig på date()-funktionen: http://php.net/date
>
>date("t"); giver dig antallet af dage i indeværende måned.

Gud hvor er jeg blind, jeg har ellers side og kikke alle date
funktioner igennem.

....Erik