Aktivitet på LAN hvert 2. min
Fra : Kim Schroeder

Dato : 26-05-03 01:24

Linksys Router BEFSR41 forbundet til en Siemens adsl adapter på Wan-siden
og hhv. en Win XP og en Win 98 SE maskine på Lan-siden.
Kører tcp/ip protokol med fildeling.

Hvert 2 min. får jeg timeglas i et kort øjeblik. I Windows jobliste, Ydeevne
ses et peak på omkring 60% cpu og i Netværk et peak på 0,2 %.

Hvad skyldes denne aktivitet hvert 2. min på netværket ?? Den forekommer
uanset om den anden maskine er tændt eller ej.

mvh
Kim

Fra : jens

Dato : 26-05-03 06:47

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skyldes denne aktivitet hvert 2. min på netværket ?? Den forekommer
> uanset om den anden maskine er tændt eller ej.

Det afhænger af hvad processen hedder i taskmanageren.

Hvis man ved det er det ret let at afgøre.

Mvh Jens

Fra : Kim Schroeder

Dato : 26-05-03 13:53

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse news:bas9pe$j2u$1@news.net.uni-c.dk...
[snip]
> Det afhænger af hvad processen hedder i taskmanageren.

Tak for svaret - det ville jeg ønske, at jeg kunne svare på. Har 33 processer
kørende (uden nogen programmer åbne) og for halvdelens vedkommende
er det ikke til at gennemskue ,hvad det er for et program (lister gerne alle
33 her, hvis det kan hjælpe)

Det eneste jeg ved er, at fænomenet er dukket op efter at maskinen er
kommet på netværk - så jeg tænkte, det måske var en eller anden netværks-
tjeneste, som periodisk checker et eller andet ifm. netværket.

Under alle omstændigheder ville det være rart at slippe for det timeglas
hvert andet minut.

mvh
Kim

Fra : jens

Dato : 26-05-03 14:00

> [...]
> [snip]
>
> Tak for svaret - det ville jeg ønske, at jeg kunne svare <på. Har 33

Det er ikke unormalt
(jeg har 39)

og for halvdelens vedkommende
> er det ikke til at gennemskue ,hvad det er for et program (lister gerne
alle
> 33 her, hvis det kan hjælpe)

Jo det er ret nemt.start søg og find det program som står i processen,
egenskaberne for programmet siger noget om firma og andet som kan fortælle
hvad det er for noget.

> Det eneste jeg ved er, at fænomenet er dukket op efter at maskinen er
> kommet på netværk - så jeg tænkte, det måske var en eller anden netværks-
> tjeneste, som periodisk checker et eller andet ifm. netværket.

Jeg har en mistanke.

> Under alle omstændigheder ville det være rart at slippe for det timeglas
> hvert andet minut.

Hvilken process bruger resourcer når glasset er der, der er sikkert en 3
stykker, en til timeglasset en til det program som kører og en til
taskmanageren som viser at der er noget igang.

Hvor tit henter du post ?
Hvert 10 minut ?

Mvh Jens

Fra : Kim Schroeder

Dato : 27-05-03 19:26

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse news:bat347$1qua$1@news.net.uni-c.dk...
[snip]
> Hvilken process bruger resourcer når glasset er der, der er sikkert en 3
> stykker, en til timeglasset en til det program som kører og en til
> taskmanageren som viser at der er noget igang.

Pudsigt - nu hvor jeg ville lure af hvilket et program der gav aktivitet
under CPU hvert 2. minut er problemet ophørt.
I samme forbindelse er Link/Act på Linksys routeren i øvrigt holdt op med
at stå og blinke (ca. 1 gang pr. sekund). Den gjorde den ellers før - uanset
om pc'en var tændt eller ej.
Windows veje er uransagelige..

> Hvor tit henter du post ?
> Hvert 10 minut ?

Jeg henter post manuelt via et program der kigger på serveren inden noget
hentes ned - så det er ikke det.

Vender tilbage hvis den begynder på det igen.
Tak for svarene indtil videre.

mvh
Kim