Snakkende kat
Fra : Tina

Dato : 25-05-03 23:56

Hej gruppe

Jeg har æren af at passe min vens indendørs kastrerede huskat, Bølle på 3½
år.

Bølle nyder opholdet på feriehotellet. Kigger på marsvinene - han har større
respekt for dem, end de har for ham, sidder i vinduet, bliver nusset på
maven, leget med og snakket med. Servicen er i top. Rent toilet hvergang det
er blevet benyttet, og mad, når man er sulten.

Han snakker meget. Især, når der er noget, han gerne vil opnå: Mad. Kæl. At
få åbnet døren ud til toilettet, når jeg er derude, og har tilladt mig at
lukke den. Jeg må gerne gå ud af hoveddøren og lukke de andre døre, uden
problemer med ham

Et par lyde jeg har lagt mærke til hos ham, og som jeg ikke før har hørt,
trods det, at jeg ellers selv har haft kat tidligere, og har omgået rigtig
mange katte igennem tiden:

Den ene er en "klikken" når han sidder og kigger ud af vinduet og ser
*noget*. Aner ikke, hvad der får dyret til at udstøde lyden

Den anden er, når han strækker sig. Så lyder han fuldstændig, som når et
menneske strækker sig. Den dér knirken og knagen man kommer med

Han er en rigtig pilfingerkat. Prins Pilfinger har fundet ud af, hvordan man
åbner køkkenlågerne. *G*
Mit køkken ligger i en niche af stuen, så jeg kan ikke bare lukke døren ud
til køkkenet.

Prins Pilfinger har også fået en ny livret. Rå majs! Ohhhh, det er guf. Alt
andet tigger han ikke efter.

Ih, det bliver svært at skulle af med ham igen. Men jeg har 5 marsvinedrenge
også. Fik lige to mere i onsdags.

God mandag til jer alle!

Tina, Bølle og de fem muttedrenge

Fra : Niels Peter

Dato : 26-05-03 00:05

Tina wrote:
> [...]

> Den ene er en "klikken" når han sidder og kigger ud af vinduet og ser
> *noget*. Aner ikke, hvad der får dyret til at udstøde lyden

Det er formentlig en fugl. Lyden er meget almindelig, når en kat ser et
bytte, den er klar over, den ikke kan få fat på. Altså en art
"jagtfrustration".

> Den anden er, når han strækker sig. Så lyder han fuldstændig, som når
> et menneske strækker sig. Den dér knirken og knagen man kommer med

/Den/ har jeg godt nok aldrig hørt før!
Jeg vil næsten tilskrive den visse kattes tendens til at efterligne
deres mennesker

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Ninna Sørensen

Dato : 26-05-03 10:11

Hej Tina

Ja, jeg kender godt det der med at ens katte "snakker".. Jeg har to katte,
og de er meget lege og mad syge.
Når man går ud i køkkenet, så kommer Lauritz løbende med det vildeste hyl
som om at der var ild i hans hale, i håb om at han skal have mad. Men hver
gang bliver han snydt (næsten)

De har også meget med at sidde i vinduet og kigge ud på de duer som der nu
sidder på altanerne rundt omkring i en 4. sals højde. Også kommer der bare
de sjoveste lyde, de går helt afmok med deres pibe lyde osv.
Nogle gange kommer man altså til at ens katte er to små fugle..

Ninna