Teksten løber ud af sin ramme
Fra : Qilanto

Dato : 25-05-03 23:44

Jeg har lavet en DIV BOX som ser således ud:

#content {
position: absolute;
top: 99px;
width: 740px;
padding-left: 162px;
padding-right: 162px;
background-image: url("../img/common/background.gif");
background-repeat: repeat;
z-index: 1;
}

Mit problem er, at ligger man en tekst ind, som ikke har
mellemrum, så løber teksten ud over de padding værdier der er
angivet.

Er der nogen der ved hvordan jeg får teksten til at blive inde i
min DIV box?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-03 00:07

Qilanto <Qilanto@lazy.dk> skrev :

> [...]
>angivet.
>
>Er der nogen der ved hvordan jeg får teksten til at blive inde i

Dvs. at du vil ha' at der skal laves linjeskift eller skal den
resterende tekst blot »forsvinde«?
--
Knud

Fra : Qilanto

Dato : 26-05-03 00:27

> Dvs. at du vil ha' at der skal laves linjeskift eller skal den
> resterende tekst blot »forsvinde«?

Ja hvis det er muligt at tvinge den til linjeskift når den når
padding grænsen. Skal dog kun være på padding-right. IKKE på bottom.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-03 00:35

Qilanto <Qilanto@lazy.dk> skrev :

>Ja hvis det er muligt at tvinge den til linjeskift når den når
>padding grænsen. Skal dog kun være på padding-right. IKKE på bottom.

Tror ikke det er muligt, men prøver at kigge på det, du får svar
engang i morgen.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-03 02:02

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev :

>Tror ikke det er muligt, men prøver at kigge på det, du får svar
>engang i morgen.

Har desværre ikke fundet ud af noget brugbart.
--
Knud

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-05-03 08:49

> Har desværre ikke fundet ud af noget brugbart.

Well, er som jeg skrev, andet på hvilke browsere man optimerer til...
man kunne sagnes bruge en "word-wrap : break-word;" løsning hvis man
identiferer browseren som en IE 5.5b1+ ... ellers kunne man vælge at
lave en simpelt javescript til resten af browserne der går ind og
knækker strengen med et <br /> after XX antal tegn?

At det ikke er en optimalløsning kan vi være enige i... men ikke
brugbart... uenig...

mvh
Johan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-03 16:37

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> skrev :

>At det ikke er en optimalløsning kan vi være enige i... men ikke
>brugbart... uenig...

Det er mig, der ikke har kunnet finde ud af noget brugbart, jeg
har ikke skrevet, at det ikke er muligt.
--
Knud

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-05-03 04:23

Qilanto wrote:
> Er der nogen der ved hvordan jeg får teksten til at blive inde i
> min DIV box?

I IE 5.5B1 og nyere er det muligt med følgende:

word-wrap : break-word;

Men den supportes ikke af ældre browsere + andre browsere... så vidt jeg
ved ;)

mvh
Johan

Fra : Qilanto

Dato : 29-05-03 18:08

Jeg kan bare ikke forstå det ikke er muligt at sige. Her er width og så må
du ikke være længere end det. Hvis teksten er længere, så må du begynde på
en ny linie.

Altså at det er muligt sådan uden de store problemer. Ellers så skal jeg
lave et eller andet script der tjekker længden på hver linie eller noget i
den retning?