MS Windows
briani 27239
Hjælp!- jeg har 2 skriveborde (XP- een bru~
Fra : paul

Dato : 25-05-03 23:07

Før en 'system restore' fik jeg den idé at omdøbe mappen skrivebord under
Documents&settings. På den måde ville jeg undgå at det gamle skrivebord kom til at
overskrive den nye. Planen var efter restore at flytte et par ikoner fra
'backupskrivebordet' til det nye skrivebord.
..
Men nu viser det sig at XP bruger den omdøbte mappe som basis for mit skrivebord
skærmbillede. Samtidigt er der kommet en ny mappe 'skrivebord' ved siden af den omdøbte.

Nogle programmer bruger den ene. Andre programmer bruger den anden. For eksempel når jeg
downloader til skrivebord ender tingene i den skjulte skrivebord.

Kan jeg få XP til igen udelukkende at arbejde med mappen 'skrivebord' ??

Fra : jens

Dato : 25-05-03 23:26

"paul" <getpaul@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg få XP til igen udelukkende at arbejde med mappen 'skrivebord' ??

Skrivebord er jo en system mappe.

Opret en ny mappe i documents and settings, med et navn du vil kendes ved.

Gå til kontrolpanel-administration-computeradministration-lokale brugere.

I din brugerkonto angiver du hjemmemappen til c:\documents-.......\det navn
du skrev.

Ok ud igen og log af, log derefter på og du bruger den nye mappe hvortil du
flytter det du vil fra den gamle, som du efterfølgende _kan_ slette.

Mvh Jens

Fra : paul

Dato : 26-05-03 08:51

jens wrote:
> [...]
>
> Ok ud igen og log af, log derefter på og du bruger den nye mappe hvortil du
> flytter det du vil fra den gamle, som du efterfølgende _kan_ slette.

Tak. Det var lige den forklaring, som jeg havde brug for. Jeg prøver det iaften.

Forresten har vi her igen et eksempel på dårlige tekster i den danske WindowsXP. Hvorfor
står der 'hjemmemappe' istedet for 'skrivebord'?

Fra : jens

Dato : 26-05-03 09:08

> Tak. Det var lige den forklaring, som jeg havde brug for. Jeg prøver det
iaften.

Velbekomme.

> Forresten har vi her igen et eksempel på dårlige tekster i den danske
WindowsXP. Hvorfor
> står der 'hjemmemappe' istedet for 'skrivebord'?

Fordi det er 2 forskellige mapper.
Hjemmemappen er den der ligger i documents and settings.
Skrivebord er en mappe inde i hjemmemappen.

Mvh Jens