OT NeXT
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-05-03 21:17

Hej!

Jeg ved godt at det ikke lige er gruppen, men det
lugter da lidt af Apple og Jobs om ikke andet..

Er der nogen der kender noget til NeXT computere.
Måske nogen her i gruppen har ejet eller arbejdet men en NeXT..
Jeg vil ger ne høre nærme hvis nogen ligger inde med viden og erfaring med
disse computere...

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 25-05-03 22:38

Henry Lerche Madsen wrote:

> [...]
> Måske nogen her i gruppen har ejet eller arbejdet men en NeXT..
> Jeg vil ger ne høre nærme hvis nogen ligger inde med viden og erfaring med

Hej Henry

NeXT siger du?
Jeg har desvære aldrig selv haft fornøjelsen af, at arbejde med en NeXT
computer, men jeg var så heldig at kunne købe NeXT Step 3.3 for PC hos
en gut i Tyskland sidste efterår.
Så jeg har installeret det på en gammel IBM PC 730 PC (133MHz, 32MB RAM
og 1,2GB HD) og jeg vil påstå, at der på nær MacOS X ikke er noget OS
der er mere lækkeret, at arbejde med.

Jeg har en række links med NeXT Step information, som du sikkert kan
bruge:

ftp://ftp.cs.tu-berlin.de/pub/NeXT/ (NeXT Step Software)
http://www.peanuts.org/ (Mere software og NeXT Step info)
http://www.alyon.org/InfosTechniques/informatique/NeXT/ (div.
information og billeder af og om NeXT Step, på fransk!)
http://www.channelu.com/NeXT/ (Mere NeXT Step HW/SW info.)
http://www120.pair.com/mccarthy/nextstep/intro.htmld/ (God intro til
NeXT Step OS)
http://www.peak.org/~luomat/ (Mere NeXT Step information)
http://next.z80.org/ (God NeXT Step information)

Jeg håber du kan bruge disse links til noget, ellers send mig en E-mail,
husk fjern "NOSPAM"

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-05-03 08:58

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> Hej!
>
> Jeg ved godt at det ikke lige er gruppen, men det
> lugter da lidt af Apple og Jobs om ikke andet..

JEg tror næsten du får bedre respons i dk.edb.system.unix

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-05-03 23:10

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> Måske nogen her i gruppen har ejet eller arbejdet men en NeXT..
> Jeg vil ger ne høre nærme hvis nogen ligger inde med viden og erfaring med

Der er en meget god intro til det her:

   <http://www.wikipedia.org/wiki/NeXT>

Og ellers har macdevcenter hos O'Reilly også netop lavet den første af
to artikler om NeXT og Apple. Den første kan læses her:

<http://www.macdevcenter.com/lpt/a/2359>

Desværre har jeg heller ikke haft fornøjelsen af at prøve NeXT OS.

Sorry, no quote today.