MS Windows
briani 27239
Overføre XP og ME på anden HD på samme mas~
Fra : DA

Dato : 25-05-03 21:10

Hej Gruppe

Jeg har en i øjeblikket en 40Gb harddisk som
jeg har delt op i tre partitioner C-D-E.
XP har jeg på C-drevet
ME har jeg på E-drevet

Jeg skal have overført det hele fra den gamle
til den nye harddisk på 160Gb som jeg også
vil dele i tre partitioner.

Overførslen skulle gerne foregå i den samme computer.

Hvordan gør jeg det?

På forhånd tak.

D.A.

Ps: Håber ikke at det er OT.

Fra : jens

Dato : 25-05-03 21:16

"DA" <dyrand@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have overført det hele fra den gamle
> til den nye harddisk på 160Gb som jeg også
> vil dele i tre partitioner.
>
> Overførslen skulle gerne foregå i den samme computer.
>
> Hvordan gør jeg det?

Det gør du ikke.
Hvis du sætter en ny disk i kommer den til at hedde f-g-h
Overfører du C til f og piller cde ud for at få f til c går der kluder i xp.

Du har en dual os makine som gør det mere besværligt.

Er der en fornuftig grund til at spilde plads på ME ?

Mvh Jens

Fra : DA

Dato : 25-05-03 21:32

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh Jens
>
> Ja, der var nogle gamle spil som jeg ikke kunne få til at virke på XP´en.

Og tak for svaret

Mvh D.A.

Fra : jens

Dato : 25-05-03 21:38

XP´en.

Hvilke feks. ?

Jeg kender kun et program som xp nægter at køre, og det er ikke et spil.

(et gaaamelt program til layout)

Mvh Jens

Fra : DA

Dato : 25-05-03 21:58

> "DA" <dyrand@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> XP´en.
> >
> Hvilke feks. ?
>
> Spirit of speed fra 1999 F.eks.

D.A.

Fra : jens

Dato : 26-05-03 00:18

> [...]

Jeg kan kun finde et "spirit of speef off 1999", og det fungerer fint med xp
ifølge google.

Prøv at køre det i komp. toilstand w98.
(Hklik på startprogrammet og vælg egenskaber- Kompatibilitet - vælg kør som
= w98)

Mvh Jens

Fra : Edmund

Dato : 27-05-03 05:34

DA wrote:
> [...]
> til den nye harddisk på 160Gb som jeg også
> vil dele i tre partitioner.
>
> Overførslen skulle gerne foregå i den samme computer.

De fleste harddisk mærker har et program på deres hjemmeside der kan
kopiere fra disk til disk
..
Har du en maxtor disk så hent Maxblast 3, den er gó.

Når du har kopieret så sætter du den nye disk som primær master.

--
Mvh Edmund