MS Windows
briani 27239
mærkelig opstartmeddelelse
Fra : Elin Kuijers

Dato : 25-05-03 19:23

Følgende fejlmeddelelse får jeg på det sidste jævnligt, når jeg starter min
PC.

'Der er ingen diskette i drev\device\harddisk2\DR2'

Meddelelsen gentages fra ICQ-netdetect og Zonelab-netdetect.
Hvis jeg vælger ignorer, starter computeren normalt.
Hvis jeg lige har kørt SPY, kommer meddelelsen ikke.
Hvad mon der er på færde?
vh
Elin Kuijers

Fra : Peter Brown

Dato : 25-05-03 21:54

"Elin Kuijers" <elin_kuijers@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg vælger ignorer, starter computeren normalt.
> Hvis jeg lige har kørt SPY, kommer meddelelsen ikke.

Det kan ligge flere steder. Prøv at checke din autoexec.bat, config.sys. kør
MSconfig og se hvad der stater op sammen med Windows, win.ini, system.ini.
Har du installeret nye programmer, som kører et eller andet check og bare
skal have fjernet et flueben. Mulighederne er mange.

Peter

Fra : Leo.E

Dato : 26-05-03 08:14

"Peter Brown" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message news:<3ed12d6c$0$83049$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> Har du installeret nye programmer, som kører et eller andet check og bare
> skal have fjernet et flueben. Mulighederne er mange.

Ja, mulighederne er mange,der er en mere! i Bios mener jeg at den er
sat til at lede efter A-drev i opstarten - deaktiver den, den skal nok
finde disketten hvis der en i drevet.
Hilsen: Leo

Fra : Elin Kuijers

Dato : 26-05-03 19:38

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ja, mulighederne er mange,der er en mere! i Bios mener jeg at den er
> sat til at lede efter A-drev i opstarten - deaktiver den, den skal nok
Jeg tror, jeg vil lede der. msconfig har jeg studeret, uden at finde noget.
vh
Elin Kuijers

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 26-05-03 21:40

> [...]
> Hvis jeg vælger ignorer, starter computeren normalt.
> Hvis jeg lige har kørt SPY, kommer meddelelsen ikke.

Hej Elin
Da jeg har et lignende problem tillader jeg mig hermed at spørge om du har
fundet løsningen.
Hilsen
Jørgen