Wireless, Lan
Fra : Peter

Dato : 25-05-03 17:17

Jeg har lige et netværksspørgsmål...

Er det muligt via mit wireless kort i en bærbare computer, at skabe
forbindelse til det indbyggede netkort, som jeg forbinder til en stationær
computer.. Således denne kan benytte dette til at komme på internettet via
mit wireless..

Det hele lyder nok lidt kryptisk, men jeg tænkte på at lave en netværksbro
mellem wireless kortet og lan kortet, og derefter forbinde lankortet via
kabel til min stationære. Men jeg kan ikke rigtig få det til at virke..

Eller er det umuligt, eller er det bare mig ??

Mv.

Peter

Fra : Troels Jensen

Dato : 25-05-03 18:12

"Peter" <cblading@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kabel til min stationære. Men jeg kan ikke rigtig få det til at virke..
>
> Eller er det umuligt, eller er det bare mig ??

Jeg ved ikke, om det bare er dig, men jeg forstår det ihvertfald ikke (C:

Som jeg sér det, der to muligheder:

1) Enten har du et kabel i nærheden af din bærbare, og så bruger du dét til
al trafik mellem den bærbare og den stationære samt på Internettet, eller

2) hvis der ikke er et kabel, så bruger du det trådløse netkort - via et
accesspoint hæftet på nettet et sted - til al trafik mellem den bærbare og
den stationære samt på Internettet.

MEN, det er muligt, det bare er mig, der ikke lige kan gennemskue din
fidus........

Hilsen
Troels

Fra : Peter

Dato : 25-05-03 18:21

For at remse det hele op..

Jeg har bredbånd, hvor der er sat en router op. Til routeren har jeg sat et
accespoint op, samt tilsluttet en stationær.

For ikke at trække kabler rundt i hele hytten har jeg i et andet rum en
bærbar med et wireless kort i. Alt dette virker fint....
Men jeg har i samme rum en stationær, som jeg gerne ville have på nettet,
via den bærbare computer. Og her tænkte jeg på om man kunne lave en
broforbindelse i den bærbare computer således jeg bare kunne sætte den
stationære til den bærbare's lan kort.. (selvfølge via et krydset kabel
eller en switch)

Mv.
Peter

Fra : Troels Jensen

Dato : 25-05-03 20:38

> [...]
> broforbindelse i den bærbare computer således jeg bare kunne sætte den
> stationære til den bærbare's lan kort.. (selvfølge via et krydset kabel

OK - så tror jeg, at jeg er ved at være med, men jeg har så i øvrigt ingen
idé om, om det kan lade sig gøre. Personligt ville jeg nok investere i et
trådløst USB-netkort (omkring 500 kr.), som uden problemer overhovedet kan
flyttes rundt mellem PC'erne efter behov.

Jeg har selv sådan en lille fyr, og den skal bare sættes i PC'en, så er den
fluks på nettet. Og så udmærker den sig iøvrigt ved at have særdeles god
rækkevidde.

Troels