MS Windows
briani 27239
Har fjernet messenger, men......
Fra : Kent

Dato : 25-05-03 15:58

Hej

For et godt stykke tid siden fjernede jeg Windows
Messenger via et program, der kan downloades via
dette link:
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm

Messenger blev da også fjernet, og det bliver ikke længere
aktiveret, når jeg åbner Outlook Ekspress. Men desværre
lurer den vist stadigvæk i baggrunden!!

Fra tid til anden, får jeg nogle mærkelige popups på
computeren. Det kan fx ske, når jeg spiller Soldier Of Fortune 2
Multiplayer. Pludseligt får et jeg popup med "Windows Messenger"
m.m. i titellinien. Det er sgu da noget mærkeligt noget.

Hvordan slipper jeg fri for det?

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 16:30

Kent skrev:

> [...]
> Multiplayer. Pludseligt får et jeg popup med "Windows Messenger"
> m.m. i titellinien. Det er sgu da noget mærkeligt noget.

Windows Messenger og MSN Messenger er ikke det samme.
Det er MSN Messenger du har fjernet med:
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm - men
Microsoft Messenger er en tjeneste som kører i baggrunden og
som du med fordel kan slå fra. Det er de færreste der har noget
at bruge den til. I det hele taget er både Win2000 og XP smæk
fyldt med kørende services som et fåtal har brug for når det
kommer til stykket.

Prøv: <news:Xns936ACB3925BD7.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Kent

Dato : 25-05-03 16:48

> [...]
> at bruge den til. I det hele taget er både Win2000 og XP smæk
> fyldt med kørende services som et fåtal har brug for når det

Okay .

Jeg fulgte linket, men jeg kan altså ikke se, hvordan jeg kan
disable Windows Messenger. Det kan godt være, det er mig,
som ikke er en haj til edb . Det har jeg være engang, men
jeg har li'som ikke fulgt med udviklingen.

Vh
Kent

Fra : Hans

Dato : 25-05-03 19:12

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som ikke er en haj til edb . Det har jeg være engang, men
> jeg har li'som ikke fulgt med udviklingen.

Indsæt denne linie i "kør", og du vil ikke se noget til Messinger fremover:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

mvh Hans

Fra : Kent

Dato : 25-05-03 19:18

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fremover:

> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Læs Madsens indlæg.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 17:04

Kent skrev:

> Jeg fulgte linket, men jeg kan altså ikke se, hvordan jeg kan
> disable Windows Messenger. Det kan godt være, det er mig,
> som ikke er en haj til edb

Ok. :)
Start > Indstillinger > Kontrolpanel > Administration > Tjenester.
Fint Messenger på listen, højreklik på den og vælg Egenskaber. Stil
den til Deaktiveret. Ved næste genstart vil den ikke blive startet.
Hvis du vil stoppe den nu så klik på Stop-knappen.

Se evt. også:
<http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2437>
Den artikel kan også bruges på WinXP et langt stykke hen ad vejen.

Madsen.

Fra : Kent

Dato : 25-05-03 19:17

> [...]
> den til Deaktiveret. Ved næste genstart vil den ikke blive startet.
> Hvis du vil stoppe den nu så klik på Stop-knappen.

Tak for det.

Nu har jeg deaktiveret den

Vh
Kent

Fra : M.Kay

Dato : 25-05-03 16:34

I know it's awful, but Kent wrote to everybody in dk.edb.system.ms-windows
saying:

<snip>

> [...]
> Multiplayer. Pludseligt får et jeg popup med "Windows Messenger"
> m.m. i titellinien. Det er sgu da noget mærkeligt noget.

Du kan disable messenger servicen. eller blokerer for den rette(anyone?)
port i en firewall.

Der er dog ikke tale om den microsoft messenger du har fjernet, men en
anden service, der bl.a. bruges til at sende meddelelser fra en
netværksprinter. Desværre bliver den misbrugt af de samme folk sender dig
spam via e-mail.

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -