Skærme
Fijala 3554
TFT skærme ??
Fra : 5230

Dato : 25-05-03 14:02

Har læst de mange indlæg med spørgsmål osv.,
men er stadig meget i tvivl. Regner med at jeg vil bruge
omkring 5000-6000 på en skærm.

Det skal være en 17 til vel 19 tommer. Skærmen skal bruges til
spil og internet.

Hvad skal response tiden være for at den egner sig til spil,
og hvad skal man evt ellers være opmærksom på?

Så en omtale at LG skulle have lav respons tid. Er det generelt
en god skærm som kan anbefales?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Per.

Fra : Lars

Dato : 02-06-03 17:37

On Sun, 25 May 2003 15:01:42 +0200, "5230"
<bente76@"fjern"tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>omkring 5000-6000 på en skærm.
>
>Det skal være en 17 til vel 19 tommer. Skærmen skal bruges til

Til de penge kan du i hvert fald sagtens få en god 17" skærm. Vær
dog opmærksom på at 19" & 18" skærmene sjældent er lige så gode
som 'de samme' 17" modeller, og at de alle (som regel) kører
1280x1024, hvorfor 18" & 19" skærmene er mere 'kornede' end 17".

>Hvad skal response tiden være for at den egner sig til spil,

Hvis det kun er syvkabale du skal spille er det ikke særlig
vigtigt :)

Men så lav som muligt, højest 25ms og gerne 16ms.

>og hvad skal man evt ellers være opmærksom på?

Uha, der er mange ting, men her er nogle af dem.

Design: Kan du lide udseendet af skærmen?

Tilslutning: DVI el. D-Sub, eller begge dele

Lysstyke: Så højt som muligt, men bare det er over 200 cd m2

Kontrast: Så meget som muligt, men mindst 350:1

Pixelfejl: Hvor mange tillader producenten/forhandleren før
skærmen bliver byttet. De fleste har en grænse på max 5
pixelfejl, så man skal være parat til at leve med det, men
faktisk er pixelfejl ikke længere så udbredte som tidligere (på
de bedre skærme, i hvert fald)

Betragtningsvinkel: Hvor langt til siderne og oppe og nede fra
kan man stadig se billedet på skærmen tydeligt.

Og slf. og responstid, men det har vi jo været inde på.

>Så en omtale at LG skulle have lav respons tid.

Det kommer an på hvilken skærm det helt præcist er du har kigget
på. LG laver skærme med responstid der svinger fra 40-50ms og
helt ned til 16ms.

>Er det generelt
>en god skærm som kan anbefales?

Igen: Det kommer an på hvilken skærm du har kigget på. Personligt
er jeg meget glad og tilfreds med min LG Flatron L1710B
<http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=392>
<http://www.lge.de/cgi-bin/lge.cgi?func=produktansicht&bid=1&gid=5&pid=24&sess=sB_p_6pElXE_zM_>

--
Lars,