Undtagelser i CSS
Fra : Mads Ydemark

Dato : 25-05-03 12:35

Hej alle

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg i CSS har valgt, at når musen rykker
over linket(a:hover) så skal linket blive fed og orange
(font-weigh= bold; color: orange), men ét bestemt link ikke skal
have nogle effekter men bare understregning. Hvilken kode skal
jeg bruge?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-05-03 13:59

Mads Ydemark <irlandsbanden@mail.dk> wrote in news:baq9ol$itu$1
@sunsite.dk:

> [...]
> (font-weigh= bold; color: orange), men ét bestemt link ikke skal
> have nogle effekter men bare understregning. Hvilken kode skal

Du kan oprette en class i css, f.eks.

a.speciel:hover {
   }

Derefter laver du linket med angivelse af class:

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-05-03 14:00

"Mads Ydemark" <irlandsbanden@mail.dk> skrev

> [...]
> (font-weigh= bold; color: orange), men ét bestemt link ikke skal
> have nogle effekter men bare understregning. Hvilken kode skal

Du sætter først en generel bestemmelse om den fede orange linktekst:

a:hover{
font-weight:bold;
color:orange;
background:transparent;
text-decoration:none;
}

Derefter laver du en speciel definition til det link, der ikke skal blive
fed orange:

a.spec:hover{
font-weight:normal;
color:red;
background:transparent;
text-decoration:underline;
}

Slutteligt erklærer du det specielle link sådan:

<a class="spec" href=" ..... ">Linktekst her</a>

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin