Flere Reloaded spørgsmål [SPOILER]
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-03 11:35

Jeg skulle nok have fortsat en af de andre utallige tråde om Matrix
Reloaded, men jeg kunne ikke lige finde et passende sted at skrive dette
indlæg.
Der bliver klaget over at plottet ikke avancerer fordi maskinerne i
starten er på vej mod Zion, og da filmen slutter 2½ time senere er de
stadig på vej imod Zion.
Men er det nu også rigtigt? Bliver der i slutscenen ikke sagt noget om
at det ikke var en kamp, men en massakre? Er Zion ikke allerede faldet?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
www.intercambiodvd.com

Fra : ea

Dato : 25-05-03 12:18

> [...]
>Men er det nu også rigtigt? Bliver der i slutscenen ikke sagt noget om
>at det ikke var en kamp, men en massakre? Er Zion ikke allerede faldet?

Jeg tror det var nogle af forsvarsværkerne der faldt. Så er der ikke
nogen tvivl om hvem som skal redde dem i 3'eren.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 25-05-03 12:00

> Men er det nu også rigtigt? Bliver der i slutscenen ikke sagt noget om
> at det ikke var en kamp, men en massakre? Er Zion ikke allerede faldet?

Hvis det var rigtigt, mon så ikek de havde gjort nok ud af det til at vi
ikke var i tvivl? Det ville da være lidt mere clifhanger agtigt.

Nu skal jeg ikke være skråsikker, for så godt vil jeg ikke påstå at huske
dialogen, men jeg opfattede det som at masakren var på det 3. skib, altså
der hvor Sentinells smadrer det skib, som var ved at udføre den mission som
Trinity i stedet påtager sig. Eller var det blot en mindre gruppe skibe i
forsvarret af Zion? Jeg kan ikke huske det helt, men mener i hvert fald ikke
det var hele Zion.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-03 13:04

Joakim Lauridsen escribió / skrev

> Hvis det var rigtigt, mon så ikek de havde gjort nok ud af det til
> at vi ikke var i tvivl? Det ville da være lidt mere clifhanger
> agtigt.

Jeg var sikker, det er jeg ikke længere, det ender sgu nok med at jeg
bliver nød til at se filmen igen

> [...]
> skib, altså der hvor Sentinells smadrer det skib, som var ved at
> udføre den mission som Trinity i stedet påtager sig.

Jeg er sikker på at det ikke var det de hentydede til. For det første
fordi det jo var Smith der tændte for EMP'en for tidligt og der bliver
sagt noget i stil med "the inital blast disabled 5 ships"

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 25-05-03 12:12

> Jeg er sikker på at det ikke var det de hentydede til. For det første
> fordi det jo var Smith der tændte for EMP'en for tidligt og der bliver
> sagt noget i stil med "the inital blast disabled 5 ships"

Du har naturligvis fuldstændig ret. Til gengæld er jeg så også helt sikker
på at det ikke var hele Zion men en slags forpatrulje eller hvad man skal
kalde det. Filmen er jo lige nødt til at minde os om at probemstillingen som
filmen bygger på, stadig er i gang, og nu er det altså lige før at det
bliver alvor.

Fra : Jonas Bille

Dato : 25-05-03 14:57

d. 25/05/03 14:04 skrev Lars Hoffmann på lars@intercambiodvd.com i artiklen
> [...]

> fordi det jo var Smith der tændte for EMP'en for tidligt og der bliver
> sagt noget i stil med "the inital blast disabled 5 ships"

Var det ikke meningen at de skulle prøve at holde enkelte "cross-roads"
omkring Zion med mindre bemanding og at det var en af disse, der faldt? Det
var altså ikke det endelige slag, men kun et mindre ét et stykke fra Zion.
(Neo og Trinity er jo også stadig inde i Matrixen efter at Neo har forladt
Arkitekten, og Matrixen bryder jo ikke sammen med det samme? - ok, lidt
kludret sprog, men håber I forstår det. Konklusion: hverken Matrix eller
Zion er bukket under når reloaded-filmen slutter! => handlingen har ikke
flyttet sig så meget)

hilsen, Jonas

Fra : H3nrik V!

Dato : 25-05-03 22:50

In news:Xns9386BE42AE14FintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4,
Lars Hoffmann typed:

> Men er det nu også rigtigt? Bliver der i slutscenen ikke sagt noget om
> at det ikke var en kamp, men en massakre? Er Zion ikke allerede
> faldet? Med venlig hilsen

Det ville jo åbne for dét, skaberen fortæller Neo med at udvælge 23 til at
starte et nyt Zion - det _kan_ han jo ubevidst have valgt tidligere - og så
er det ham selv og de andre, der ses igen til sidst, hvor han ligger i
koma...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-03 23:00

H3nrik V! escribió / skrev

> Det ville jo †bne for d‚t, skaberen fort‘ller Neo med at udv‘lge 23
> til at starte et nyt Zion - det _kan_ han jo ubevidst have valgt
> tidligere - og s† er det ham selv og de andre, der ses igen til
> sidst, hvor han ligger i koma...

mjaeh, den er lidt søgt er den ikke? For mig var det ret tydeligt at han
valgte at takke nej til arkitektens tilbud i og med at han går ud af den
venstre dør.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
www.intercambiodvd.com

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 26-05-03 14:48

> [...]
> Men er det nu også rigtigt? Bliver der i slutscenen ikke sagt noget om
> at det ikke var en kamp, men en massakre? Er Zion ikke allerede faldet?

Nej. Det var nogle skibe der var taget ud og lave et pre-emptive strike. Det
ødelagde den sindsyge Bane jo så... (Har iøvrigt læst mange gode teorier der
mener at Bane ikke er Smith, men simpelthen er blevet "rewired" i hjernen)