Sacem spandpumpe
Fra : Henrik

Dato : 27-03-01 18:15

Hej

Er der nogen som har erfaringer med Sacem Spandfiltre.
De er umiddelbart meget billigere end de EHEIM har har forvejen
Under 1/2 pris af Eheim.

Mvh
Henrik

Fra : Frank Visler

Dato : 27-03-01 21:02

de kører fint, men er ikke same kvali som eheim og larmer ogspå mere.

Fra : Assassin

Dato : 28-03-01 15:12

Hej,

Jeg har selv 2 Sacem spande kørende. 1500 og 1000. De køre begge fint og
uden problemer. Ydelses mæssigt er de såmænd lige så gode som Eheim. De er
dog knap så støjsvage. Men jeg kan leve med det og er ellers hysterisk hvad
det angår.

Mvh

Martin

Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 03-04-01 15:25

Har både Eheim og Sacem
Sacem købte jeg pga. den betydeligt lavere pris, så det skal man absolut
have med i sin vurdering (kommer dog noget an på hvor man køber pumperne -
altså prisforskellen!).

Med hensyn til filtrering mv. er der ikke nogen forskel. I øvrigt er der
også forskel på hvilke Eheim vi sammenligner med. Er det de gamle runde
typer (ligesom Sacem) er der efter min mening ikke væsentlig forskel på
kvaliteten af beholder og låsesystem.

Den Eheim jeg kører med er den firkantede professional type. Den har et
låsesystem som er langt mere gedigent end Sacems. I mit tilfælde er dette
væsentligt da filtret til tider renses relativt ofte. Derfor skal
adskillelsesfrekvens også med i vurderingen efter min mening. I mit tilfælde
er Sacems låsesystem simpelthen for dårligt subsidiært alt alt for spinkelt
og det er faktisk en skam at man ikke har tænkt sig bedre om på dette felt.
Har man sagt låsesystem har man også sagt beholder idet dette er en slags
integreret del. Beholderen er også efter egne erfaringer alt for svag til
gentagne adskillelser. Især skal man være uhyre varsom når toppen skal
monteres på Sacems beholder. En smule skævt i.....og vupti så er beholderen
revnet. Den kan godt repareres (har begået en lille artikel herom
andetsteds) men det er altså noget møj at dette skal være nødvendiggt.

Mht. Eheim så er der også ventiler med til min model, hvilket absolut også
er et plus til Eheim. Ventiler kan købes separat, men er efter min mening
ALT for dyre, så til bl.a. Sacem´en har jeg lavet en egen konstruktion som
er langt billigere, langt mere gedigen (men knap så smart af udseende - men
det *virker*).

Kort og godt er det efter min mening primært et spørgsmål om anvendelse
kombineret med en økonomisk vurdering. Eheims firkantede professional er
absolut en bedre kvalitet MEN er også den absolut dyreste - og det er jo
ikke sikkert man har dette behov!

mvh ivan