Flensburg - København
Fra : Erling Møller Larsen

Dato : 25-05-03 07:46

Skal hente en seilbåt i Flensburg (2.1m dyp) - har ikke seilt her før. Hva
er den beste ruten til København?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-03 08:06

"Erling Møller Larsen" <erling.larsen@alfanett.no> skrev i en meddelelse

> Skal hente en seilbåt i Flensburg (2.1m dyp) - har ikke seilt her før. Hva
> er den beste ruten til København?

Det afhænger vel af, hvordan man definerer "den bedste"????

Er det den korteste, den smukkeste, den hurtigste, den mindst trafikerede eller
noget helt syvende?

Claus

Fra : Erling Møller Larsen

Dato : 25-05-03 08:39

Hva med den smukkeste dersom vi skal bruke ca. 3 døgn?

Fra : john lundsgaard

Dato : 26-05-03 08:24

> Hva med den smukkeste dersom vi skal bruke ca. 3 døgn?

Hej Erling.

Forslag til tre døgns tur hvis vejret er godt.

Første dag; fra Flensborg op gennem alssund, nord om Ærø og til Svendborg,
eller alternativt den lidt kortere tur syd om Als, og nord om Ærø, men
stadig til Svendborg.

Anden dag: Fra Svendborg igennem Svendborgsund nord om langeland, mellem Omø
og Agersø, gennem Storestrømsbroen og ned til Stubbekøbing (eller
alternativt Klintholm på Møn). Jeg tror ikke at jeg med en dybgang på 2.10
vill turde satse på Bøgestrømmen, så derfor ned gennem Grønsund.

Tredie dag op over Faksebugt, forbi Stevns, over Køge bugt, mellem Saltholm
og Amager og Vupti så er du I København.

Det er efter min mening den smukkeste tur.

Den hurtigere version er fra Flensburg over syd om Ærø, ind ved Marstal,
videre til Rudøbing og så Nord om Langeland. Derefter samme tur.

Uden lige at have et søkort kan jeg ikke afgøre, om det er kortere at gå fra
Flensborg direkte til Kelds Nor og syd om Langeland, og derfra op gennem
Langlandsbæltet, men det er en mere kedelig tur, man kan dog være heldig
(navnlig på denne årstid), at have en rimelig kraftig nordgående strøm i
Langelandsbæltet som vil skubbe på.

Go' tur

Hilsen John

Fra : Erling Møller Larsen