Slagermusikken tilbage i Melodi-grand-prix
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-03 00:21

ØSTRIGSK SLAGER-SANG AF USÆDVANLIG HØJ KVALITET

Så gjorde Østrig det. Før første gang i 10-15 år var der en sang som jeg
kunne lide i Melodi-grand-prix.

Det var Østrig - De havde rigtig topprofessionel rytme taktslag i deres
sang - så`n rigtig blød cremet og ikke det der kendte metalskærende
hårdtbankende computerlydsagtige dunk dunk dunk dunk.

Det var en rigtig slager som man kan synge med på endnu - men den var sjov -
han gik jo amok et par gange midt i sangen, hehe.

Der var så`n lidt "Kim og Hallo"-ny stil over den. Fest og farver.

Østrig kan bare det gylle der - Måske det var familie til D.J. Utzi - En
meget kendt østrigsk slager-sanger

Hvor højt nåede Østrig egentlig ?

Er det mon slagermusikkens kollosale fremstormen som nu så småt begynder at
gøre sig gældende i grand-prix-sammenhæng igen ? - er den så småt ved at
vende tilbage til det oprindeligestil ?

Hilsen Åge

Fra : Morten H

Dato : 25-05-03 01:50

"Åge Halldorsson" skrev:

> Hvor højt nåede Østrig egentlig ?

De blev nr. 6.
http://www.bbc.co.uk/radio2/eurovision/contestants/
(Man kan i øvrigt gense/høre alle numrene på websiten).

Og ja, Østrig sangen skal nok blive kult i visse kredse.

Fra : Kim Petersen

Dato : 25-05-03 11:22

> ØSTRIGSK SLAGER-SANG AF USÆDVANLIG HØJ KVALITET

Jeg sad og undrede mig over hvordan Østrig i det hele taget kunne få bare ét
point for det bras.

Fra : Erik Graversen

Dato : 25-05-03 12:19

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3ecffd5c$0$24632$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Klip
> ØSTRIGSK SLAGER-SANG AF USÆDVANLIG HØJ KVALITET

Klip
>- så`n rigtig blød cremet og ikke det der kendte metalskærende

Klip

Ya! Right! Lukkede du så ørene efter hver omkvæd hvor der kom en "Bridge"
af særdeles tung rock?

Og resten af nummeret er da det rende lort!

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-03 12:49

Erik Graversen <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ed0a625$0$29504$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Ya! Right! Lukkede du så ørene efter hver omkvæd hvor der kom en "Bridge"
> af særdeles tung rock?
_____

Nej, for det virkede rigtigt sjovt. Jeg var ved at få kvababbelse af grin.
Sangen tilhørte den humorristiske gren af slagermusikken.
Keld og Donkeys gjorde noget af det samme med deres "Spil nu mere rock".
Det var en danseband-blid sang, som pludselig gik helt amok i omkvædet. Den
lignede meget den her sjove østrigske sang.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-03 13:12

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ed0acac$0$24706$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Erik Graversen <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3ed0a625$0$29504$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> _____
>
> Nej, for det virkede rigtigt sjovt.
________

.... og nu kan jeg se at Alf Paier`s hjemmeside er overbelastet. Der er
åbenbart stor interesse for denne gruppe og den sjove slagermusik. Et friskt
puuuuuust i et sterilt tæppebankende Grand-Pis af særdeles amatøragtig
musikkvalitet.

Hilsen Åge

Fra : S. Sørensen

Dato : 25-05-03 13:44

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
friskt
> puuuuuust i et sterilt tæppebankende Grand-Pis af særdeles amatøragtig

Man kan så i særdeleshed more sig over, at det østrigske nummer blev
fremført
af den i østrig ganske kendte komiker og ekstrem artist Alf Paier.. Humor
har
manden da, det må man give ham, og det er vel også kun en komiker som kan
opføre noget i den musikstil og mene noget med det.

Steinbjørn