Import fra Sverige/Norge
Fra : goofy

Dato : 25-05-03 00:17

Hej Ng
Hvilke regler er der for import fra henholdsvis Sverige og Norge

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-05-03 00:46

On 25/05/2003 01:16, in article
3ecffd67$0$97176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "goofy" <nospam@tdcadsl.dk>
wrote:

> Hej Ng
> Hvilke regler er der for import fra henholdsvis Sverige og Norge
>
> Med venlig hilsen
> Steen Vinbæk

En gyldig rabiesattest (mindst 30 dage, højst 1 år) - med mindre katten er
under 3 mdr, for så kan den frit indføres.
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-05-03 01:10

On 25/05/2003 01:45, in article BAF5D0C7.2589A%mail@korat.dk, "Camilla
Baird" <mail@korat.dk> wrote:

> On 25/05/2003 01:16, in article
> 3ecffd67$0$97176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "goofy" <nospam@tdcadsl.dk>

Jeg har fundeten artikel fra netdyredoktor.dk om import af kat til Danmark
http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_maj_2002/Indfoersel_katte_dk_0502/ind
foersel_katte_dk_0502.html - her står alt forklaret tydeligt
Mvh Camilla

Fra : Bjørn S

Dato : 25-05-03 09:55

"Camilla Baird" skrev

> En gyldig rabiesattest (mindst 30 dage, højst 1 år) - med mindre katten er
> under 3 mdr, for så kan den frit indføres.
> Mvh Camilla

Nu henviste du til et link hvor det hele stod, men bare kort for dem som
ikke gidder at følge det,
"Fra rabiesfrie lande (Færøerne, Island, Norge, Sverige, Irland, England,
Japan, New Zealand og Australien) kan katte, uanset alder, frit indføres."

Det eneste skulle være at hvis der er tale om en racekat skal måske
stamtavlen ind/om-registreres i den danske organisation ?
Det er/var ihvertfald tilfælde med min kat, men jeg har valgt at stole på
den norske stamtavle, da den aligevel ikke skal bruges til avl (to late now
:) eller udstilling

--
/Bjørn

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-05-03 10:58

On 25/05/2003 10:55, in article
Px%za.14968$YZ6.487146@news010.worldonline.dk, "Bjørn S"
<bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote:

> [...]
> Japan, New Zealand og Australien) kan katte, uanset alder, frit indføres."

Netop

> [...]
> den norske stamtavle, da den aligevel ikke skal bruges til avl (to late now

Det er kun, hvis katten skal bruges til avl og/eller udstilling, at man
*skal* omregistrere den fra den udenlandske klub til en dansk klub.

Mvh Camilla

Fra : goofy

Dato : 25-05-03 17:05

Hej