Grand Prix'et...
Fra : Jacob E.

Dato : 24-05-03 22:36

Er den afstemningen ikke bare rimelig syret, eller er det mig som intet
begreb har om musik længere...?

Jacob E

Fra : PsykoFrans

Dato : 24-05-03 23:00

Jeg er også rimelig rystet. Men vi så det jo også sidste år. Det er jo ikke
alle lande der har samme musiksmag.

PsykoFrans

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-03 00:00

PsykoFrans <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ecfeb56$0$97172$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det er jo ikke alle lande der har samme musiksmag.

---

og heller ikke alle borgere.

Hilsen Åge

Fra : Torben B. Sørensen

Dato : 24-05-03 23:19

"Jacob E." <not@realmailadress.ok> wrote in news:baoom2$50s$1@sunsite.dk:

> Er den afstemningen ikke bare rimelig syret, eller er det mig som intet
> begreb har om musik længere...?
>
> Jacob E

For en gangs skyld gik det godt for et af de numre, jeg kunne lide: Norge
fik da en del point. Men synd, at det ikke gik Estland bedre, den var ret
fed.

Terry Wogan forklarede i sin kommentar de manglende point til England med,
at det var hævn for Irak-krigen. Hmmm... mon ikke det også betød noget, at
nummeret var pinligt og sangerinden indledte med at synge pivfalsk?

Torben

Fra : Morten H

Dato : 25-05-03 00:03

"Torben B. Sørensen" skrev:

> For en gangs skyld gik det godt for et af de numre, jeg kunne lide: Norge
> fik da en del point. Men synd, at det ikke gik Estland bedre, den var ret
> fed.

Kan ikke huske om det var Let- eller Estland, men sangen hed noget med
80'erne og var ubetinget det mest interessante nummer IMHO. Norges var
dog også ok, det samme med Østrig og vel egentlig også Belgien. Resten
af sangene lød lidt for ens i mine ører. Sverige, Island... intet nyt
under solen der. Kunne lige så godt have været deres bidrag for 10 år
siden. Rent musikalsk var Rusland overraskende noget af det bedre. Men
sangmæssigt. Av!

Men alt i alt et af de bedre MGP's. I hvert fald første gang jeg kan
sige, der var 3-4 sange, jeg godt kan tåle et genhør med i fremtiden.

Fra : Brian

Dato : 25-05-03 00:16

>Norges var
> dog også ok, det samme med Østrig og vel egentlig også Belgien.

Østrig?

Hvis jeg husker rigtig var det den der børnesang.
Jeg må nok sige jeg krummede tær da den røg på.

NEJ NEJ NEJ og NEJ hvor pinligt.

Mvh
Brian

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-03 00:30

Brian <houge@REMOVEsmart-tech.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ecffd14$0$5165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Østrig?

Svar: Ja, Østrig

> Hvis jeg husker rigtig var det den der børnesang.
> Jeg må nok sige jeg krummede tær da den røg på.
-----------------------------
Svar:
TILLYKKE ØSTRIG

Jeg synes faktisk at Østrig stod for de sidste mange års mest professionelle
grand-prix-sang. En gedigen slager-basker fra før grand-prixet blev til en
omgang metalskærende tæppebankende skralderværk.
Østrig havde en topprofessionel blød slagerlyd - det sagde ikke bare
dunk-dunk-dunk, nej det var gennemført professionalisme. Så`n rigtige bløde
Dansktop-agtige rytmeslag. Der var lidt "Kim og Hallo"-sjov over den.
Ligesom i den der "3 bornholmere i en gummibåd" og så et stænk D.J Utzi.

Slagermusikken er nu tilbage i melodi-grand-prix efter 10-15 år.

Hilsen Åge

Fra : Morten H

Dato : 25-05-03 01:17

Brian skrev:

> Østrig?
>
> Hvis jeg husker rigtig var det den der børnesang.
> Jeg må nok sige jeg krummede tær da den røg på.

Ja, sangeren og koret var til at krumme tæer over.
Men melodien var holdbar, hvis man lukkede øjnene.

> NEJ NEJ NEJ og NEJ hvor pinligt.

Hellere en anelse pinligt og kikset end gabende kedsommeligt som alle de
numre med de letpåklædte damer fra Spanien, Grækenland osv. Du må trods
alt give Østrig lidt kredit for at have mod til at gå over i en helt
anden boldgade.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-03 01:48

Morten H <nomail@nomail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ED00B78.225EEBCD@nomail.com...

> Du må trods alt give Østrig lidt kredit for at have mod til at gå over i
en helt anden boldgade.

_______

Østrig var som bare gået tilbage til den mangeårigt kendte traditionelle
melodi-grand-prix-stil. Den som de andre forlod omkring 1990.
Melodi-grand-prixets "traditionelle boldgade".

Hilsen Åge

Fra : Jonas Bille

Dato : 25-05-03 03:42

d. 25/05/03 2:48 skrev Åge Halldorsson på halldorsson@post.tele.dk i
artiklen 3ed011e8$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> melodi-grand-prix-stil. Den som de andre forlod omkring 1990.
> Melodi-grand-prixets "traditionelle boldgade".

Nej! Det er forkert... der var desværre intet
melodi-grand-prix-traditionelle-boldgade over Østrigs nummer. At det var
meget skægt, var så en anden sag!
Men hvori bestod det traditionelle, Åge? (oplys mig!!!)

hilsen, Jonas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-03 10:37

Jonas Bille <jonas_billeNOSPAM@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BAF5FA17.961B%jonas_billeNOSPAM@groenjord.dk...

> Men hvori bestod det traditionelle, Åge? (oplys mig!!!)
>
> hilsen, Jonas
_______

Det bestod sådan set bare i at det var den stilart som var den gennemgående
i grand-prixerne fra før 1990-erne. Det var den normale.

F.eks: Buz Fizz

Hilsen Åge

Fra : Rune

Dato : 25-05-03 18:38

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
gennemgående
> i grand-prixerne fra før 1990-erne. Det var den normale.

Skal vi ikke bare kalde dem Buck's Fizz... Og hvis du tænker på den sang de
vandt med i 1981 - Making Your Mind Up, hvilket du jo må gøre, da de kun har
deltaget en gang, har den musikalsk da INTET at gøre med det østrigske
bedrag i år...!! Fejlskud!

Rune

Fra : Lars Rindsig

Dato : 25-05-03 00:38

Morten H wrote:

> Men alt i alt et af de bedre MGP's.

Jeg så det ikke. Hvem vandt? Og var der lesbisk liveshow med Tatu?

Lars

Fra : kautaq

Dato : 25-05-03 02:52

Lars Rindsig wrote:

> Jeg så det ikke. Hvem vandt?

Tyrkerne

> Og var der lesbisk liveshow med Tatu?

Desværre ikke

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Morten H

Dato : 25-05-03 01:18

Lars Rindsig skrev:

> Jeg så det ikke. Hvem vandt?

Tyrkiet foran Belgien.
Den østeuropæiske MGP mafia er stendød (hvis den overhovedet har
eksisteret andre steder end i hovederne på fornærmede danskere).

> Og var der lesbisk liveshow med Tatu?

Kommer lidt an på definitionen af lesbisk liveshow? Men jeg tror det
ikke. De lettiske kameramænd virkede dog en anelse skræmte. 'Zoom out'
funktionen blev i hvert fald flittigt brugt.

Fra : Jacob E.

Dato : 25-05-03 00:44

ADVARSEL: HVIS DU IKKE VIL VIDE HVEM DER VANDT OSV, SÅ LÆS IKKE DETTE
INDLÆG.

> Morten H wrote:
> Kan ikke huske om det var Let- eller Estland, men sangen hed noget med
> 80'erne og var ubetinget det mest interessante nummer IMHO.

Det var Estland. Enig i at det var interessant og atypisk MGP-musik, men
ingen vinder... og dog. Hvem havde troet på Tyrkiet som vinder?
Jeg havde personligt flg. top-5:
1) Holland
2) Island
3) Sverige
4-5) Slovenien eller Letland som "dark horse".

Jeg havde endvidere forventet en rimelig høj placering til hhv. Grækenland,
Cypern og Spanien.

Som bekendt gik det jo radikalt anderledes:
1) Tyrkiet
2) Belgien
3) Rusland
4) Norge
5) Sverige
6) Østrig
7) Polen
?) Island (ca. nr. 10)
?) Holland (et sted i midten)
?) Slovenien (et sted i de sidste 10)
24) Letland

Altså lige bortset fra Sverige, helt anderledes end jeg havde forventet. Jeg
er direkte chokeret over, at jeg kan tage så grueligt fejl med såvel
Hollands og Islands bidrag. Jeg er direkte chokeret over, at Belgien kunne
blive nr. 2, med en folkemusik-insp. sang på et ikke-eksisterende sprog. Jeg
er direkte chokeret over, at Ruslands skrige-tøser fra T.a.T.u var tæt på
sejren. Jeg er direkte chokeret over at Østrig, med en "sang" som nærmest
var en joke, kan komme på alt andet end sidstepladsen. Jeg er ret chokeret
over, at Letland som værtsnation ikke fik flere point (ok, det er set før...
. Jeg er ret chokeret over, at Irland kan slippe afsted med at få så
mange point for en sang, som så åbenlyst mindede om Brdr. Olsens. Jeg er
også chokeret over, at Norges i mine øjne ret kedelige sang blev nr. 4. Jeg
er overrasket over, at Polen blev nr. 7. Og slutteligt er jeg mildest talt
overrasket over, at U.K. blev sidst med 0 (nul!) point!

Jeg har personligt ALDRIG taget så meget fejl i min egen afstemning... *G*

Mvh Jacob E
(som overvejer at stifte nærmere bekendtskb med Dansktop fremover...)

Fra : rane

Dato : 25-05-03 01:13

Jeg må godt nok sige, at jeg er utrolig meget enig i næsten alt det,
du her skriver, Jacob.

Jeg vil så sige, at Norge var faktisk en god sang - at den fortjente
en 4. plads kan så diskuteres, men i øverste halvdel skulle den da
være, synes jeg.

UK var ok, at den fik en bundplacering, for det var godt nok noget
falsk noget, de kom frem med, så det gør ikke så meget.

Udover disse få indskydelser er jeg rystende enig med dig!!! Jeg havde
nok også selv på forhånd sat Malta og Spanien på min liste over
favoritter, men efter Spanien sang rimelig falsk, så røg den af ...
Utroligt at Malta kan gå fra 2. plads sidste år til kun at få 4 points
i år :)

Der er vist ikke mere at tilføje til det :)

Fra : Mads Breddam

Dato : 25-05-03 10:58

> Utroligt at Malta kan gå fra 2. plads sidste år til kun at få 4 points
> i år :)

Utroligt ja... Det er godt Danmark aldrig har gjort noget lign.... eller
noget. .

--
Mvh.:
Mads Breddam

"En side er kun god når du vender den og der bag den ligger livet, som
presser på og bringer uorden i alle bogens sider." Italo Calvino i "Ridderen
der ikke eksisterede".

Fra : AJC

Dato : 25-05-03 02:34

> Jeg er direkte chokeret over, at Belgien kunne blive nr. 2, med en
> folkemusik-insp. sang på et ikke-eksisterende sprog.

Belgien stillede op med et utroligt godt nummer. Jeg havde ikke regnet med,
at den ville få så mange stemmer, da folk normalt ikke plejer at have ører
for god musik. Bare ærgerligt at et "ring i næsen" nummer snuppede 1.
pladsen.
Jeg fryder mig dog over, at Rusland ikke vandt. Det havde de jo helt
sikkert selv regnet med, at de ville.
Sangen fra Portugal havde jeg gerne set score mange flere points. Det havde
den helt sikkert fortjent.

Fra : AJC

Dato : 25-05-03 00:03

"Torben B. Sørensen" <2pper@ofir.dk> wrote in

> [...]
> med, at det var hævn for Irak-krigen. Hmmm... mon ikke det også betød
> noget, at nummeret var pinligt og sangerinden indledte med at synge

De fleste af de kvindelige sangere sang pivfalsk!
De bedste bidrag var fra Belgien, Portugal, Sverige og Norge.
Rusland, Østrig og United Kingdom var direkte pinlige, mens Tyrkiet havde
næsten samme lave niveau, som de altid har haft.
Jørgen de Mylius rules!

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 25-05-03 12:20

"AJC" <ajc@deletejubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste af de kvindelige sangere sang pivfalsk!

De bedste kvindelige sangere var Gærkenland og Frankrig

> Jørgen de Mylius rules!

Hvis man så bort fra at han ikke havde styr på hvad alle sangene hed...*S*
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 25-05-03 13:06

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> "AJC" <ajc@deletejubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> De bedste kvindelige sangere var Gærkenland og Frankrig

> Hvis man så bort fra at han ikke havde styr på hvad alle sangene hed...*S*

Og at han helt åbenbart ikke var klar over at de de sidste points blev
uddelt - og at det pludselig var slut.

En fin kommentar kunne jo have være noget i retning af "Nu afgør den sidste
pointgivning - hvilket af de 3 land Tyrkiet, Rusland og Belgien - der
vinder...

CJ

Fra : John K

Dato : 25-05-03 23:05

"AJC" <ajc@deletejubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Jørgen de Mylius rules!

Mylle var grund nok til at jeg valgte tyske ARD som leverandør af Melodi
Grand Prix 2003.
Den mand er træls at høre på i mere end 30 sekunder ad gangen :(

Mvh

John

Fra : AJC

Dato : 25-05-03 23:22

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in news:3ed13df3$0$4379
$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> [...]
> Grand Prix 2003.
> Den mand er træls at høre på i mere end 30 sekunder ad gangen :(

Hver sin smag!
Jeg kan godt lide Mylle og hans udsendelser på Københavns Radio (P4) om
lørdagen (kl. 16-19) hører jeg hver gang.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-05-03 05:28

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ed13df3$0$4379$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Den mand er træls at høre på i mere end 30 sekunder ad gangen :(
________

Er det fordi han lyder fornuftig ?

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 26-05-03 18:20

> John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3ed13df3$0$4379$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> ________
>
> Er det fordi han lyder fornuftig ?

Ja cirka samme niveau som dig - i dit tilfælde bare i skriftform

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-03 05:20

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ed24c89$0$276$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Ja cirka samme niveau som dig -

Sv: Det var sgu da godt nok rimelig højt. Det havde jeg ikke liiiiiige
regnet med.

i dit tilfælde bare i skriftform

Sv: Jaja , ok.

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 25-05-03 10:33

> Terry Wogan forklarede i sin kommentar de manglende point til England med,
> at det var hævn for Irak-krigen. Hmmm... mon ikke det også betød noget, at
> nummeret var pinligt og sangerinden indledte med at synge pivfalsk?

lol.... Det minder jo om den der danske konspirationsteori fra sidste år...

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-03 00:11

Jacob E. <not@realmailadress.ok> skrev i en
nyhedsmeddelelse:baoom2$50s$1@sunsite.dk...
> Er den afstemningen ikke bare rimelig syret, eller er det mig som intet
> begreb har om musik længere...?
>
> Jacob E
_______

Jeg har heller ingen begreb om den omgang larmende metalskærende
banke-musik, men jeg blev jo nødt til at se det, for at høre om der var en
sang jeg kunne lide.

OG DET VAR DER

Tro det eller ej. Efter 10-15 år er det første gang at jeg kan nævne en sang
som jeg kan lide i Melodi-grand-pis.

og det var den Østrigske. Den var ikke bare en sang som lignede den gode
gamle slager-stil - Det var sgu den ægte vare. Den var så`n lidt "Kim og
Hallo-agtig. festlig og førnølig og med takslag i den helt rigtige bløde
cremede sovsede udformning, som vi jo kender så godt fra Dansktoppen. Men så
gik han lige amok midt i sangen et par gange - det var ret sjovt.

Det var den eneste rigtigt ægte slager-sang i det oprindelige grand Prix`s
stil.

HEJA ØSTRIG

Hvilken placering fik den egentlig - jeg gad ikke at følge med i
optællingen.

Hilsen Åge

Fra : Kim Petersen

Dato : 25-05-03 11:30

> Er den afstemningen ikke bare rimelig syret, eller er det mig som intet
> begreb har om musik længere...?

Den opførte sig vel som den plejer:

- Det gælder om at skille sig ud, det kan give ganske mange point (f.eks.
Østrig).
- Nabo-lande stemmer konsekvent altid på hinanden.
- Et flot og/eller stort show giver flere point end en god sang (f.eks.
Tyrkiet).

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 25-05-03 11:40

Forresten så sad jeg og smagte efter navnet på en pop sang, der kører i
radio for tiden, der lød fuldstændig som Ruslands altså sproget var så lige
forskelligt... :)

Er der nogen der ved hvilken jeg tænker på ?

Hilsen Christer

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 25-05-03 11:55

Christer (6710) wrote:

> Forresten så sad jeg og smagte efter navnet på en pop sang, der kører
> i radio for tiden, der lød fuldstændig som Ruslands altså sproget var
> så lige forskelligt... :)

Det skulle vel aldrig være "All the things she said" med.... t.A.t.U?

Mvh
Anders

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 25-05-03 12:07

haha, hvor godt...det er dælme den !!!

Dette er blot et af mange eksempler på hvor dårligt og kitch konseptet
er...tsk tsk

min mening...

- Christer

Fra : Jacob E.

Dato : 25-05-03 12:37

"Christer (6710)" wrote in message
> haha, hvor godt...det er dælme den !!!

Mnaaahhh... det er det faktisk ikke. "All the things she said" var den
første single og i mine øjne tålelig, men den anden single "You're not gonna
get it" er derimod meget lig deres MGP-bidrag. Hæsligt....

Mvh Jacob E

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 25-05-03 18:10

okay, jeg må lige have hørt den så...den kan godt være det er den...hænger
mig desværre ikke alt for meget i internationalt pop

Men men, skal jeg komme med en god ting, så skal det være, at der godt nok
var mange foxy ladies med i år !!!! *fyhhhh*
- Det kan man jo også få tiden til at gå med at studere, når en sang eks.
bliver sunget 1/2 tone under melodien (england) -