MS Windows
briani 27239
Positionering af lydkilder med 4 højtalere~
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 24-05-03 20:45

Hej Gruppe,

Jeg har efter nogle år besluttet mig til at bruge mit Soundblaster Live!
lydkort igen i stedet for mit indbyggede lydkort. Men en gammel feature som
var virkelig godt kan jeg ikke længere finde understøttelse for i softwaren.
Jeg havde normalt tilsluttet højtalere til front højtaler udgang og
høretelefoner til rear lyd udgangen på lydkortet. Jeg kunne tidligere så
positionere lydkilder som jeg ville i forhold til de højtalere og
høretelefoner. F.eks: Til front lyd satte jeg f.eks. line-in til at blive
spillet, mens at ved rear var Wave/mp3 lyd. Dette betød at mine højtalere
spillede lyden fra line-in, mens mine høretelefoner kørte normal windows
lyd. Dette har jeg ikke længere mulighed for! :(

Det var ellers noget jeg brugte ofte.. da det var praktisk anvendelig i en
række situationer. I den sidste nye version af creative mixer, har jeg kun
mulighed for at vælge generel position af ALLE lydkilder og ikke
individuelt... Er der nogle der ved om det bare er mig, der ikke kan finde
muligheden længere i softwaren? Kan jeg downloade et andet utility til det,
har downloadet den der drv pack på 30 mb. Eller skal jeg gå på opdagelse
efter de meget gamle vist ikke helt kompatible XP drivere, som kunne
understøtte dette?

Håber der er nogle der kan hjælpe
mvh
Lasse