Soltek SL-75FRN2 driller
Fra : P Nissen

Dato : 24-05-03 20:04

Hejsa

Jeg har lige bygget min computer om. Den gamle Celeron 400
maskinen blev til en AMD XP2400+ på ovennævnte bundkort.

Efter at have formatteret mit C drev og installeret Windows 98
helt fra bunden er der desværre lidt som driller. Hverken det
onboard LAN eller onboard lydkort fungerer og ja, de er selvfølgelig
enablet i BIOS'en.

Det første jeg gjorde efter Windows var lagt ind, var at køre
den "nVidia nForce2 All In 1 Driver" CD som hører til bundkortet
og den lagde da også en masse drivere ind, men selv efter en
genstart var der stadig udråbstegn ved netkortet og ved en af
enhederne i multimedier i Device Manager.

Er der nogen forslag til hvordan jeg får liv i disse to ting ?

Maskinen kører ellers fint og stabilt, men man vil jo gerne have
det hele med.

På forhånd tak for hjælpen

mvh Madsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-05-03 20:28

P Nissen wrote:
> Efter at have formatteret mit C drev og installeret Windows 98
> helt fra bunden

Det var da et sølle styresystem til så stor maskine. Bare min mening!

> [...]
> genstart var der stadig udråbstegn ved netkortet og ved en af
> enhederne i multimedier i Device Manager.

Prøv i enhedshåndteringen at opdatere driverne til de enheder der har
udråbstegn manuelt og så pege på mappen med driver på cdrommen
når windows spørger efter en sti til driveren.

mvh
Henning

Fra : Bachelor®

Dato : 24-05-03 23:08

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3ecfc930$0$83054$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det var da et sølle styresystem til så stor maskine. Bare min mening!

Og hvad er problemet nødvendigvis i det ?

Fra : P Nissen

Dato : 24-05-03 23:23

On Sat, 24 May 2003 21:28:22 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@oncable.dk> wrote:

>Det var da et sølle styresystem til så stor maskine. Bare min mening!

Tjae, men jeg havde altså ikke råd til både at opgradere
maskinen og så også betale en tusse for et nyt operativsystem.
Desuden er jeg godt tilfreds med Windows 98.

>Prøv i enhedshåndteringen at opdatere driverne til de enheder der har
>udråbstegn manuelt og så pege på mappen med driver på cdrommen
>når windows spørger efter en sti til driveren.

Det er prøvet, endda flere gange, men uden held.

mvh Madsen

Fra : webfactor

Dato : 24-05-03 20:34

"P Nissen" <nospam@invalid.mail> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen forslag til hvordan jeg får liv i disse to ting ?
>
> Maskinen kører ellers fint og stabilt, men man vil jo gerne have

Du blir nød til at Installere netkortet selv med driveren fra producenten
Realtek men så ihertfald 98 drivere dem må du kunne finde
Og i 98 mener jeg at du skal selv også skal installere microsoft MPU 401
Multimedia drivere Evt.
AUX og MIDI
www.webfactor.dk

Fra : P Nissen

Dato : 26-05-03 06:06

On Sat, 24 May 2003 21:34:12 +0200, "webfactor"
<webfactor@post.tdcadsl.dk> wrote:

>Du blir nød til at Installere netkortet selv med driveren fra producenten
>Realtek men så ihertfald 98 drivere dem må du kunne finde

Der er da ellers masser af Windows 9x drivere på CD'en, så det
synes jeg lyder underligt.

>Og i 98 mener jeg at du skal selv også skal installere microsoft MPU 401
>Multimedia drivere Evt. AUX og MIDI

Det lyder mærkeligt at det skulle være nødvendigt.
Sidste gang jeg installerede Windows 98 på et Soltek
bundkort, et SL75KAV, blev driverne til det onboard
lydkort installeret fra driver CD'en uden problemer.

mvh Per