noget jeg ikk helt kan forklare...
Fra : Grooveage

Dato : 24-05-03 19:07

Hej!

jeg har lidt problemer med at formulere dette problem.

jeg er ved at lave min egen hjemmeside og vil gerne have, at hele
siden skal åbnes i et nyt browservindue (efter man har trykket
enter eller noget) og det skal være et af de vinduer hvor der
ikke er nogen knapper eller noget, men jeg ved sq ikke hvad det
hedder... håber i kan hjælpe mig derude.

mvh
Mark aka Grooveage

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-05-03 19:15

Grooveage wrote:
> [...]
> ikke er nogen knapper eller noget, men jeg ved sq ikke hvad det
> hedder... håber i kan hjælpe mig derude.

Chromeless er navnet.

Hvorfor dog det? Du ødelægger mange gode funktion
ved det. Det laves med javascript, som diskuteres i
d.e.i.w.clientside

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside
(svar bringes i clientside gruppen)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-05-03 19:19

Grooveage <grooveage@msn.com> writes:

> [...]
> ikke er nogen knapper eller noget, men jeg ved sq ikke hvad det
> hedder... håber i kan hjælpe mig derude.

Det gøres med javascript (så jeg sætter Followup-To til d.e.i.w.clientside).

onclick="window.open('minside.html','','location=no,menubar=no,status=no,titlebar=no,toolbar=no');return false;">Entre til Min Side</a>

Lad mig så med det samme sige at jeg synes det er en *meget* dårlig idé.

Browsere har knapper fordi folk bruger dem, og det kan være ganske
irriterende hvis de ikke er der. Folk vil stå uden en "Back"-knap på
din side, og hvad gør man så? (Back-knappen er den næst-mest brugte
form for navigation i en browser, kun overgået af at klikke på et
link). Det samme gælder for status-baren (viser hvor det link man vil
trykke på peger hen), title-baren (giver en mulighed for nemt at flytte
vinduet rundt), og så videre.

Hvis jeg besøgte en side der insisterede på at ødelægge min mulighed
for at bruge min browser som jeg plejer ... så ville jeg blot gå igen
med det samme. Så overvej hvad du laver! :)

/L