Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamera bør jeg købe?
Fra : Glen Madsen

Dato : 24-05-03 18:51

Hej gruppe.
Min søde kæreste har lovet mig et digital kamera, og så vidt så godt. Problemet er, jeg aner intet om kamera'er i al almindelighed,
vil bare gerne købe et godt et til prisen. Jeg havde tænkt mig at hun ville bruge ca. 2500 på kameraet :), og jeg har skimmet dagens
høst af reklamer og har fundet følgende:

1. Sony dscp32 med 3.2 megapixel, 16mb hukommelse, genopladlige batterier og oplader i El-giganten pris. 2499.-
2. HP c735 med 3.2 megapixel og 16mb hukommelse i El-giganten pris.2499.-
3. Fuji finepix 203A med 2.0 megapixel og 6mb hukommelse samt batterier i Bilka pris. 2499.-
4. Nikon coolpix 2100 2.0 megapixel, cf kort(størrelse står der ikke), batterier samt oplader i Merlin pris. 2599.-
5. Casio Exillim S2 2.0 megapixel incl dockingstation i Merlin pris. 2499.-
6. Canon Powershot A40 2.0 megapixel (andet står der ikke) hos TDC pris. 2499.-

Er der et af disse kameraer i vil anbefale mig at købe? Evt. et andet kamera til ca. de penge?

Hilsen Glen

Fra : Flare

Dato : 24-05-03 19:54

> 1. Sony dscp32 med 3.2 megapixel, 16mb hukommelse, genopladlige batterier
og oplader i El-giganten pris. 2499.-

Hvad med P52 i EG? Et par hundrede dyrer incl. optisk zoom.

> 2. HP c735 med 3.2 megapixel og 16mb hukommelse i El-giganten pris.2499.-
Synes det virker plastic agtigt plus mange kunder har ikke været tilfredse
(der kom der frem jeg arbjder i elgiganten)

> 6. Canon Powershot A40 2.0 megapixel (andet står der ikke) hos TDC pris.
2499.-
Bestemt ikke et dårlig valg. Mange fineser og mulighed for "fin
indstilling".

Jeg ville gå efter P52 eller A40.

Mvh
Anders

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 24-05-03 20:04

du kunne også gå efter afløseren til a40, canons nye a60 som du via
www.edbpriser.dk kan få til ca. 2300 kr...

eller hvis du vil op og have 3 Mpixel kan du få A70 til ca. 2900 kr...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : xylo

Dato : 26-05-03 14:34

Vær opmærksom på at canons a60 i visse tilfælde leveres med Tysk manual, jeg
ved ikke om det gælder alle steder, men du kan jo forhøre dig inden du
køber.

Søren.

Fra : Leif Pedersen

Dato : 25-05-03 06:18

"Flare" <anders@pings.dk> skrev i en meddelelse
> og oplader i El-giganten pris. 2499.-
Prøv at kig her
www.kamerahuset.dk
Her kan du finde et sony dsc-p32 til 2050 kr
Og her er der mulig hed for video omtale af forske digitalkamere

Anders

Fra : Henning

Dato : 24-05-03 21:46

"Glen Madsen" <gman@REMOVEMEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et af disse kameraer i vil anbefale mig at købe? Evt. et andet
kamera til ca. de penge?

Er der en speciel grund til du ikke har Olympus C350Z med på listen?

se evt.: http://www.jack-dtp.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=2340

set andet sted til 2325,- kr. men har selv købt hos ovenstående, posten
stod der dagen efter med pakken.

Eneste "minus" indtil nu - der er ikke lyd på video.

mvh Henning

Fra : Claus Smith

Dato : 24-05-03 22:05

Jeg kan varmt anbefale Nikon Coolpix 2100 og til din orientering så er det
CF kort som medfølger på 8 mb.

Claus Smith

Fra : Glen Madsen

Dato : 26-05-03 15:11

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse news:3ecfddbe$0$288$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Jeg kan varmt anbefale Nikon Coolpix 2100 og til din orientering så er det
> CF kort som medfølger på 8 mb.
>
> Claus Smith

Det endte det med at blive, det kostede kun 2170.- så var der også til et ordentligt CF kort
Tak til alle der gav gode råd.

Glen