Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Netdel og begrebet xxxmA
Fra : Coach [4130]

Dato : 24-05-03 18:36

Jeg har et digital kamera, men mangler en netdel til det.

På kameraet står der DC 6volt , 2,5A (2500mA)

Jeg har en netdel liggende som kører med DC 6volt, men med 2100mA

Hvad betyder det at kameraet behøver 2500mA og netdelen kun leverer 2100mA?
Betyder det kun, at ladetiden bliver længere? eller....?
Kan netdelen stadig bruges til dette kamera?

Der sidder 4 stk AA 1500mA opladelige batterier i kameraet, og det er dem
jeg gerne vil undgå at tage ud og lade hele tiden.

Kan nogen gi' en forklaring?

mvh
Bri@n

Fra : Lars Chr. Christense~

Dato : 24-05-03 19:37

Det er vigtigt, at arbejdsspændingen, de 6 volt DC, passer mellem forsyning
og lader - samtidig er det vigtigt, at plus og minus ikke forbyttes - check
stikkene! At der på kameraet står 2,5A betragtes normalt som et maks
strømforbrug. Hvis du tilslutter en forsyning, hvor påskriften er 2100 mA,
så vil det næppe være kameraet, der lider overlast. Hvis kameraet virkelig
bruger 2,5A, så vil opladningen sikkert tage længere tid eller også vil
strømforsyningen brænde sikringerne eller gå istykker. Jeg ville ikke have
nogle problemer med at bruge din forsyning, hvis den bliver brændvarm, så
find en anden.

Mvh

Lars Chr. Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-05-03 20:08

"Coach [4130]" <coach_slet_@_fjern_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> På kameraet står der DC 6volt , 2,5A (2500mA)
>
> Jeg har en netdel liggende som kører med DC 6volt, men med 2100mA

Du kan godt prøve den, men et digi.cam er en "tørstig" fætter så de 2.100 mA
er sikkert ikke nok. Det vigtigste er de 6 V., OG AT DU IKKE BYTTER RUNDT PÅ

Fra : Coach [4130]

Dato : 25-05-03 09:31

Tak for interessen for mit spørgsmål, og tak for svarene.

Det er lidt som at lege med ilden, at prøve med denne netdel.

Jeg bestiller en original netdel istedet, tror jeg.

mvh
Bri@n